Monday, April 29, 2024
7.2 C
Calgary

بررسی هزینه بازپرداخت وام مسکن در ادمونتون

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با توجه رشد روزافزون قیمت مسکن بسیاری بین خرید یا اجاره خانه تردید دارند. به تازگی وبسایت Zoocasa با بررسی داده‌های آماری نگاهی به هزینه ماهانه مالکین و مستاجران در بازار ادمونتون انداخته است.

بر اساس گزارش اخیر Zoocasa ادمونتون در جایگاه هفتم ارزان‌ترین شهرهای کانادا برای خرید خانه قرار دارد و میانگین قیمت خانه در شهر 398,960 دلار است.

این وبسایت در بخشی از گزارش به محاسبه هزینه ماهانه پرداخت اقساط وام مسکن می‌پردازد؛ نتایج این بررسی نشان می‌دهد که در شرایط کنونی مستاجرها هزینه بسیار کمتری در مقایسه با مالکین دارند.

این گزارش با استفاده از داده‌های Canadian Real Estate Association و محاسبه هزینه‌های بازپرداخت وام، تهیه شده است. نویسندگان نرخ بهره ثابت 4.84 درصد با 10 درصد پیش‌پرداخت برای خانه‌های با ارزش کمتر از 1 میلیون دلار و 20 درصد پیش‌پرداخت برای خانه‌های با ارزش بیش از 1 میلیون دلار، در نظر گرفته‌اند.

بررسی‌های Zoocasa با استفاده از پرداخت‌های وام مسکن دو هفته‌ای و ماهانه مستهلک طی دوره 15 و 25 سال انجام شده است.

با توجه به میانگین قیمت مسکن شهر ادمونتون، هزینه پرداخت ماهانه وام در دوره 15 ساله 2,888 دلار و در دوره 25 ساله 2,119 دلار خواهد بود.

این درحالی است که مبلغ اجاره‌بهای ماهانه یک آپارتمان تکخوابه در ادمونتون، با توجه به داده‌های Rentals.ca، برابر با 1,312 دلار است.

در شهر کلگری نیز میانگین قیمت خانه به 594,542 دلار رسیده است. با توجه به محاسبات انجام شده شهروندان کلگری در دوره 25 ساله باید ماهانه 3,159 دلار برای پرداخت هزینه وام مسکن پرداخت کنند.

در شهر ونکوور که گران‌ترین بازار خرید مسکن کانادا به شمار می‌رود، شهروندان برای پرداخت هزینه وام مسکن طی دوره 25 ساله باید ماهانه 5,866 دلار بپردازند.

منبع: Daily Hive