Sunday, May 19, 2024
6.3 C
Calgary

انتقال ویروس HIV پس از انجام ومپایر فشیال در نیومکزیکو

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بنابر اعلام مقامات بهداشتی فدرال انجام تکنیک جوان‌سازی ومپایر فشیال، که با استفاده از سوزن انجام می‌شود، موجب انتقال ویروس HIV به سه زن شده است. این بیماران که در یک کلینیک غیرپزشکی آلوده شده‌اند اولین موارد انتقال ویروس به این شیوه هستند.

در گزارش Morbidity and Mortality سازمان Disease Control and Prevention (CDC) که هفته گذشته به چاپ رسید آمده: «تحقیقات نشان می‌دهند که این کلینیک از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳ چندین بار از لوازم یکبارمصرف استفاده کرده است.»

با وجود آنکه انتقال HIV از طریق سوزن غیراستیل موضوع جدیدی نیست، اما این گزارش اولین سند رسمی ابتلا به این ویروس در حین انجام خدمات زیبایی است.

بسیاری از خدمات بهداشتی و زیبایی که امروزه محبوبیت پیدا کرده‌اند (مانند بوتاکس و ژل لب) با استفاده از سوزن انجام می‌شوند. در تکنیک ومپایر فشیال که از میکرونیدلینگ برای جوان‌سازی استفاده می‌کند نیز پلاسمای خون خارج و دوباره به صورت تزریق می‌شود.

وزارت بهداشت نیومکزیکو تحقیقات خود درباره این اسپا را از تابستان ۲۰۱۸ آغاز کرده است. این پرونده پس از مراجعه یک زن ۴۰ ساله مبتلا به HIV شروع شد که به گفته او در بهار همان سال از خدمات جوان‌سازی کلینیک مذکور استفاده کرده بود.

در پاییز همان سال اسپای مورد نظر به دلیل تحقیقات وزارت بهداشت تعطیل شد و مالک آن نیز، به دلیل ارائه خدمات بدون داشتن مجوز پزشکی، تحت پیگرد قانونی قرار گرفت.

CDC در گزارش خود به حساسیت خدماتی که در آنها از سوزن استفاده می‌شود، می‌پردازد. در این گزارش به کمبود اسناد و سوابق این کلینیک‌ها نیز اشاره شده است. بنابراین باید همیشه پیش از مراجعه سوابق این مراکز را بررسی کنید.

منبع: CBC