Monday, March 18, 2024
14.4 C
Calgary

گردو و خواص فوق العاده آن

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

طبق تحقیقاتی که در آمریکا انجام شده، گردو از نظر ارزش غذایی بالاتر از بادام زمینی، بادام، گردوی آمریکایی، پسته و … قرار گرفته. یک مشت گردو تقریبا دو برابر این دانه ها آنتی اکسیدان داره.

اما متاسفانه، خیلی از افراد ارزش مصرف گردو رو نمیدونن و گردو نمیخورن. آنتی اکسیدان موجود در گردو از بدن در برابر صدمات مواد شیمیایی که منجر به بیماری ها میشن، جلوگیری میکنه. طبق تحقیقی که در سال ۲۰۰۹ در آمریکا انجام شده، مصرف آجیل باعث کاهش قابل توجه افزایش وزن و چاقی شده. البته گردو رو باید به صورت متعادل مصرف کرد (۷ گردو در روز کافیه).

و اما فواید گردو:

محافظت از قلب

چون گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است، سطح کلسترول بد رو کنترل کرده و سطح کلسترول خوب رو در بدن بالا میبره. یک مشت گردو میتونه بیماری های قلبی عروقی، سکته، بیماری عروق کرونر و … رو دور نگه داره.

پیشگیری از بیماری های التهابی

گردو قدرت این رو داره که بیماری های التهابی مثل آسم، پسوریازیس، اگزما و آرتریت روماتوئید رو از شما دور کنه.

تقویت سیستم ایمنی

گردو به دلیل خواص آنتی اکسیدانی که داره، سیستم ایمنی رو تقویت کرده و از شما در برابر پیری زودرس، سرطان و اختلالات عصبی محافظت میکنه.

برگرداندن رنگ طبیعی پوست

امگا ۳ موجود در گردو، غشا سلول های پوست رو تقویت کرده، رطوبت و مواد مغذی رو محبوس، و سمومی که به پوست صدمه میزنن رو بیرون میکنه.
همچنین از پوست در برابر خشکی محافظت میکنه. به همین دلیله که از گردو در محصولات آرایشی بهداشتی استفاده میشه.

مفید برای دوران بارداری

این ماده غذایی سالم حاوی مقدار زیادی از گروه های ویتامین B مثل فولات، ریبوفلاوین، تیامین و .. است که این ویتامین ها برای مصرف زنان باردار ایده آل هستن.

خیلی از افراد ارزش مصرف گردو رو نمیدونن و گردو نمیخورن. آنتی اکسیدان موجود در گردو از بدن در برابر صدمات مواد شیمیایی که منجر به بیماری ها میشن، جلوگیری میکنه. طبق تحقیقی که در سال ۲۰۰۹ در آمریکا انجام شده، مصرف آجیل باعث کاهش قابل توجه افزایش وزن و چاقی شده. البته گردو رو باید به صورت متعادل مصرف کرد (۷ گردو در روز کافیه).

گردو و مواد معدنی اش
گردو حاوی منگنز، پتاسیم، روی، کلسیم، آهن، منیزیم، سلنیوم و کوپر است که فوایدز از جمله رشد اسپرم دارن.

مبارزه با یبوست
گردو رو میشه به عنوان ملین استفاده کرد چون با یبوست مبارزه میکنه.

برای داشتن موهایی زیبا
گردو “غذای مو” هم نامیده میشه، چون منبع عالی بیوتین است. بیوتین ماده مغذی و ضروریست که موها رو قوی کرده، رشد مو رو زیاد کرده و ریزش رو کاهش میده. کمبود این ماده به ریزش و شکنندگی موها منجر میشه.

کاهش وزن
گردو کلسترول کمی داره و میتونه به عنوان ماده غذایی که باعث افزایش وزن نمیشه استفاده کرد. برای اینکه از همه ی این فواید به نحو احسن استفاده کنین باید به خاطر داشته باشین که این دانه ها پر از کالری هستن و باید در حد تعادل مصرف بشن. روزانه ۱٫۵ اونس کافیه تا همه ی فواید نصیبتون بشه!