گوگل تا دو هفته دیگر اسمارت‌فون‌های پرچم‌دارش را معرفی می‌کند و دوباره شوک جدیدی به بازار موبایل وارد می‌شود!

گوگل به طور رسمی اعلام کرده است که گوشی‌های اسمارت‌فون جدید خود را در ۴ اکتبر (۱۲ مهرماه) معرفی خواهد کرد. خبرها همگی از تغییرات و پیشرفت‌های عمده‌ای در گوشی‌های پیکسل جدید گوگل به‌ویژه در بخش‌های طراحی، مشخصات و دوربین حکایت دارند. احتمالا این گوشی‌ها ضدآب و ضدگروغبار هم خواهند بود و شاید جک هدفون حذف شود.

گوگل احتمالا دو مدل گوشی پیکسل جدید معرفی می‌کند. سایت «اندروید پلیس» می‌گوید در مراسم ۴ اکتبر شاهد دو گوشی «پیکسل ۲» و «پیکسل ۲ XL» خواهیم بود. این شرکت، سال گذشته هم دو مدل گوشی پیکسل معرفی کرد.

براساس گفته‌های سایت‌ XDA؛ طراحی دو گوشی جدید پیکسل گوگل با هم متفاوت خواهد بود و «پیکسل ۲ XL» یک گوشی رده بالا با طراحی نازک‌تر و فوق‌العاده است. احتمالا همانند آیفون X از یک طراحی لبه به لبه استفاده کند. این گوشی‌ها با پنل پشتی شیشه‌ای عرضه می‌شوند و در رنگ‌های متنوعی روانه بازار خواهند شد.

همچنین؛ احتمال تولید این دو گوشی توسط دو شرکت مختلف وجود دارد. گوگل سابقه چنین تجربه‌ای را دارد. پیش از معرفی گوشی‌های پیکسل نسل اول؛ گوشی نکسوس ۵X و ۶P را معرفی کرد که نکسوس ۵X توسط ال‌جی و نکسوس ۶P توسط هواوی ساخته شده بودند. سایت ۹to5Google می‌گوید گوشی رده بالا و پرچم‌دار «پیکسل ۲ XL» را شرکت ال‌جی می‌سازد ولی «پیکسل ۲» را اچ‌تی‌سی تولید می‌کند.

خبر دیگر پیرامون اسمارت‌فو‌های جدید گوگل این است که گوشی «پیکسل ۲ XL» از یک نمایشگر بزرگ‌تر نسبت به مدل‌های قبلی سود می‌برد. احتمالا اندازه صفحه‌نمایش این گوشی ۵.۹۹ اینچی است و از دقت تصویر ۲K و ۱۴۴۰P استفاده می‌کند. این خبرها را سایت توسعه‌دهنده XDA گفته و سایت اندروید پلیس نیز تاکید کرده است. اندروید پلیس می‌گوید نسبت تصویر گوشی «پیکسل ۲ XL» نیز ۱۸:۹ خواهد بود. در حال حاضر؛ گوشی‌های ال‌جی جی ۶ و گلکسی اس ۸ از این نسبت تصویر استفاده می‌کنند.

برخی شایعات هم پیرامون ویژگی برای اجرای سریع دستیار هوشمند گوگل به نام Google Assistant است. می‌گویند گوگل هم مانند اچ‌تی‌سی یو۱۱ از قابلیتی استفاده می‌کند که کاربر با فشردن فریم کناری گوشی می‌تواند سریعا Google Assistant یا دوربین را اجرا کند.

شاید گوگل در گوشی پرچم‌دار خود زا بلندگوهای بیشتر و استریو استفاده کند و اگر فهمیدید جک هدفن حذف شده است؛ چندان تعجب نکنید. چون اضافه کردن یک بلندگوی بزرگ‌تر همانند آیفون‌های ۷ منجر به حذف جک هدفون می‌شود. البته، سایت Venture Beat با رد این شایعه؛ می‌گوید به طور یقین هر دو گوشی پیکسل جدید گوگل با جک هدفون عرضه می‌شوند.

احتمالا هر دو گوشی از پردازنده‌های پرقدرت اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام سود می‌برند و ۴ گیگابایت حافظه رم دارند. شایعات دیگر می‌گویند این گوشی‌ها از دوربین دوگانه بهره برده و دوربین «پیکسل ۲» چندین ویژگی پیشرفته خواهد داشت.

به هر حال؛ تا دو هفته دیگر مشخص می‌شود پرچم‌دارهای جدید گوگل چه مشخصات و ویژگی‌هایی دارند و کدام بازار اسمارت‌فون‌ها را هدف گرفتند. آیفون X و نوت ۸ یا آیفون ۸ و گلکسی اس ۸ و ال‌جی جی ۶؟

مقاله قبلیواقعیتهای جالب و شگفت انگیز در مورد اسکناس
مقاله بعدیعادتهای غذایی که شما را تمام روز سرحال نگه می‌دارند