Saturday, April 27, 2024
2.4 C
Calgary

تأثیر مسدودسازی اخبار کانادا توسط متا بر اخبار بین‌المللی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در پی تصمیم شرکت متا در خصوص مسدودسازی اخبار محلی و بین‌المللی کانادا، بسیاری از کانادایی‌های در فیس‌بوک و اینستاگرام به اخبار دسترسی ندارند.

اندی استون، مدیر ارتباطات متا، در تاریخ ۱ آگوست به طور رسمی اعلام کرد کاربران رسانه‌های اجتماعی کانادا دیگر به اخبار منتشر شده در این پلتفرم‌ها دسترسی نخواهند داشت.

اتفاقات اخیر در پی قانونی شدن لایحه C-18 که از آن به عنوان قانون اخبار آنلاین یاد می‌شود، رخ داده است.

قانون اخبار آنلاین با هدف پرداخت هزینه و دریافت لینک برای انتشار اخبار توسط غول‌های فناوری نظیر گوگل و متا وضع شده است. با این وجود شرکت‌های ذکر شده تصمیم گرفتند دسترسی کانادایی‌ها را به اخبار و اتفاقات جاری محدود کنند.

در پی تغییرات جدید کارمندان رسانه‌های خبری و کاربران آنها ابراز نگرانی کردند.

به گفته استفانی کاروین، تحلیلگر سابق امنیت ملی، زمانی که گروه‌های راست افراطی در شبکه‌های اجتماعی نفرت‌پراکنی می‌کردند، فیس‌بوک کانادا برای شناسایی رسانه‌های خبری به منابع فراوانی دسترسی داشت.

در حالی که بسیاری از کانادایی‌ها تصور می‌کردند مسدودسازی خبری تنها رسانه‌های کانادا را تحت تأثیر قرار می‌دهد، وب‌سایت طنزانتقادی Beaverton کانادا نیز تحت تأثیر این قانون فعالیت خود را محدود کرده است.

صبا اعتزاز، روزنامه‌نگار تورنتو استار، در این مورد می‌گوید: «این موضوع در واقع تحریم دیجتالی و خاموشی اطلاعاتی تحمیل شده به یک کشور مستقل است. در حالی که دسترسی به اطلاعات حق اساسی بشر به شمار می‌رود، این قانون‌گذاری‌ها نمایش فشار به یک دولت منتخب است.»

اشلی استوارت، روزنامه‌نگار مستقل، در حساب توییتر خود نوشت: «دوستان ما در خارج از کانادا دیگر در اینستاگرام و فیس‌بوک به اخبار محلی و بین‌المللی کانادا دسترسی ندارند. تمامی این مشکلات در پی قانون الزام پرداخت حق انتشار اخبار است.»

این دو روزنامه‌نگار اسکرین‌شات‌هایی را از پیام‌های مسدودسازی رسانه‌های محلی و بین‌المللی کانادا در New York Times، BBC، CNN و CBC به اشتراک‌ گذاشته‌اند.

 

DailyHive‌ نیز به عنوان یک رسانه کانادایی تحت تأثیر این قانون قرار گرفته است. بسیاری از کاربران این رسانه به دلیل عدم دسترسی محتوای خبری اعلام نارضایتی کردند. با این وجود راه‌حل‌هایی برای حمایت از روزنامه‌نگاری محلی و دسترسی به محتوای آنها وجود دارد.

برای این کار تنها کافی است آدرس وب‌سایت را بوک‌مارک کنید. همچنین می‌توانید روزنامه‌نگاران این رسانه و موضوعات مورد علاقه‌تان را، همچون غذا و املاک، به صورت مستقیم در وب‌سایت رسمی دنبال کرده و از طریق نوتیفیکیشن از انتشار محتوای جدید با خبر شوید.

علاوه بر این، در صورت ثبت نام در Newsletters آخرین محتوای DailyHive برای شما ایمیل زده می‌شود. این وب‌سایت به شما اجازه می‌دهد موضوعات مورد نظر خود را انتخاب کرده و تنها این محتوا را دریافت کنید.

Flipboard

Apple News

Twitter

TikTok

YouTube

 

 

منبع: Dailyhive