بزرگترین شبکه فروشگاه های زنجیره ای  مواد غذایی، سوپر مارکت ها و هایپر مارکت ها در جهان تبدیل به یک فروشگاه رباتیک خواهد کرد، طبق گزارش ام تی ال بلاگ، قرار است زندگی برای کارمندان فروشگاه های زنجیره ای وال‌مارت راحت تر شود.

بر مبنای این طرح قرار است در مرحله اولیه پنجاه فروشگاه در آمریکای شمالی از ربات هایی استفاده کنند که موجودی قفسه های فروشگاه را مرتب چک می کند و آنرا پر می کنند.

بر همین اساس پیش از این شرکت وال‌مارت این ربات های اسکن کننده قفسه ای را در فروشگاه های کالیفرنیا و آرکانزاس پنسیلوانیا مورد آزمایش قرار داده است.

جرمی کینگ مدیر وال‌مارت آمریکا می گوید: انسان به خوبی نمی تواند این کار را انجام دهد و همچنین کار سختی است که کارمندان علاقه ای به انجامش ندارند.

شرکت وال‌مارت در این رابطه گفته است که شروع به کار این کاگران رباتیک هیچ لطمه ای به نیروی کار انسانی این شرکت نخواهد زد و هیچ جایگزینی صورت نخواهد گرفت، بلکه صرفا به جهت راحتی کارمندان و انجام فرایند بهتر قرار است از این سیستم استفاده کنیم.

جرمی کینگ در بخش دیگر از سخنان خود گفت: این ربات ها به مراتب 50درصد پربازده تر و مفید تر از همتایان انسانی خود هستند و می توانند قفسه ها را به طور قابل توجهی دقیق تر و سه برابر سریعتر اسکن کنند، این درحالی است که کارمندان انسانی تنها دوبار در هفته قابلیت اسکن قفسه های فروشگاه را دارند.

گفتنی است که امروز استفاده از این ربات ها موضوع جدیدی نیست و به عنوان مثال شرکت آمازون از ربات ها برای بسته بندی و جابجایی در انبار استفاده می کند که با این روش توانسته 20 درصد هزینه های خود را نیز کاهش دهد.

شرکت وال‌مارت در آینده قصد دارد تا از این گونه ربات ها استفاده های بیشتری کند، بعنوان مثال فرایند پرداخت با اجازه دادن به مشتریان برای اسکن خرید خود، توانسته در حفظ کیفیت و پایین آوردن هزینه ها کمک زیادی به این شرکت کند.

تکنولوژی با سرعت زیادی در حال گسترش است و امروز شرکت های بزرگی مانند وال‌مارت نیز تلاش دارند تا خود را همگام با تکنولوژی روز دنیا کنند، پیش از این نیز وال‌مارت آزمایشاتی برای استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین (درون یا پهپاد) برای تحویل کالا به درب خانه مشتریان و فرایندهای بارگیری و نگهداری محموله های انبار انجام داده است.

منبع : MTL

مقاله قبلیدرباره بهترین دانشگاه های کانادا بیشتر بدانیم
مقاله بعدیامیر احسان قربانی سقوط هواپیمای آموزشی در غرب کلگری