Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

ضرر 50 میلیارد دلاری بعد از رسوایی اخیر فیسبوک

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

افشای اخبار مربوط به سوء استفاده «کمبریج آنالیتیکا» از اطلاعات مردم ظاهراً از تمام اشتباهات چند سال اخیر فیسبوک زیان آورتر بوده است. چند روز پیش در اخبار خواندیم که شرکت تحلیل اطلاعات کمبریج آنالیتیکا با اسختراج اطلاعات 50 میلیون نفر از کاربران فیسبوک، به دونالد ترامپ در پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری کمک کرده و حالا در پاسخ به این خبر، ارزش بازار فیسبوک نزدیک به 50 میلیارد دلار کاهش یافته است.

این اتفاق، بزرگ ترین کاهش ارزش بازار فیسبوک در بازه ای دو روزه را رقم زده و در پایان روز سه شنبه، ارزش هر سهم از فیسبوک معادل 168 دلار بود که 10 درصد نسبت به قبل کمتر است.

علاوه بر این، در روز سه شنبه گذشته بیشترین میزان مبادلات سهام فیسبوک از سال 2014 میلادی رقم خورد و 129 میلیون سهم از این کمپانی مبادله شد. نگرانی سهام‌داران فیسبوک، ریشه در چندین اتفاق دارد.

در ماه فوریه اخیر گفته شد که فیسبوک توسط اکانت های تقلبی روسی که از دونالد ترامپ حمایت می کنند مورد رخنه قرار گرفته است. در ماه ژانویه نیز فیسبوک اعلام کرد که تغییرات به وجود آمده در الگوریتم اش می تواند مدت زمانی که کاربران در فیسبوک سپری می کنند را کاهش دهد که در نهایت به معنای درآمد کمتر از تبلیغات خواهد بود.

در تابستان 2016 هم فیسبوک اعلام کرد که نیوز فید این شبکه اجتماعی به قدری از تبلیغات اشباع شده که این کمپانی مجبور به یافتن راه های تازه برای رشد تجارت تبلیغات خود است؛ اصلی ترین منبع درآمدی که در اختیار دارد. با این حال، هیچ یک از این اخبار به اندازه خبر کمبریج آنالیتیکا سهام فیسبوک را به خطر نینداخته اند و این موضوع نشان می دهد با یکی از بزرگ ترین بحران های تاریخ فیسبوک مواجه هستیم.

منبع: ReCode