Thursday, April 18, 2024
1.2 C
Calgary

قربانی قتل در کلگری به آرامش ابدی فرو رفت

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مراسم تشییع جنازه‌ی Nadia El-Dibکه هفته پیش قربانی قتل شد، روز یکشنبه با حضور صدها نفر و در میان اشک و خاطرات خوب برگزار شد؛ خانواده‌ی او امیدوارند دیگران از این ماجرا که درنهایت تبدیل به خشونت مرگبار خانگی شد درس بگیرند.

Racha El-Di خواهر Nadia گفت: «این فاجعه برای هر کسی که او را می‌شناخت یک تراژدی بود. این خبر نه تنها خانواده ما را نابود کرد، بلکه به همه خانواده‌هایی که او را می‌شناختند صدمه زد چون این مظهر زیبایی و جوانی، خیلی زود از ما گرفته شد».

«Nadia هرگز فراموش نخواهد شد و ما امیدواریم او بتواند صدای زنانی شود که داستان زندگی‌شان شبیه به زندگی Nadia است. ما هنوز هم از اتفاقاتی که ممکن است برای تک‌تک‌مان بیفتد در هراسیم. این داستان مردی است که ترد شدنش آنقدر برایش گران تمام شد که تصمیم گرفت زندگی یک انسان را بگیرد».

«امیدوارم این فاجعه بتواند تمام کسانی را که درحال حاضر در یک رابطه سمی ونادرست هستند تشویق کند رابطه را تمام کنند و به جای زندگی در ترس و دلهره بتوانند با صحبت کردن مسائل را حل کنند».

قاتل او، Abderrahmane (Adam) Bettahar، توسط چهار تن از افسران RCMP در نزدیکی Entwistle در Alta، چهار روز پس از پیدا شدن جسد El-Dib کشته شد.

Julia DiDanieli و Emily Hassay، دوستان Nadia می‌گویند هرکس Nadia و لبخند دوست‌داشتنی‌اش را می‌دید در همان لحظه اول احساس امنیت و ایمنی می‌کرد و عاشقش می‌شد. جای تعجب نیست که معنی اسمش امید است، چون امید را با خودش به این دنیا به ارمغان آورد.

Hundreds of friends and family members attended the funeral of Nadia El-Dib in Calgary on Sunday.

خانواده Nadia  می‌گویند تمام دوستان و آشناهایش از دورترین نقاط مثل دبی، لس‌آنجلس و انتاریو برای مراسم تشییع جنازه آمده‌اند.Racha  می‌گوید: «حمایتی که از کامیونیتی و دوستان‌مان می‌گیریم ما را سرپا نگه داشته است. صدها و هزاران پیام از افرادی که او می‌شناختند و افرادی که او را نمی‌شناختند گرفته‌ایم، چون داستان زندگی‌اش همه را تحت تاثیر قرار داده است».

Racha می‌گوید گرچه راضی به مرگ کسی نیستند، اما خوشحالند که مجبور نیستند تجربه‌ی وحشتناکی هم در دادگاه داشته باشند. «خوشحال شدیم که دستگیر شده بود. دلمان نمی‌خواست او را در دادگاه ببینیم و دوباره غم از دست دادنش برایمان تازه شود. به همین دلیل است که خوشحالیم این ماجرا تمام شده و دیگر می‌توانیم امروز را فقط به مراسمNadia  اختصاص دهیم. این خودش موهبتی است که همه اینها قبل از مراسم تشییع جنازه اتفاق افتاده است».

حدود ۵۰۰ کارت یادبود برای مراسم چاپ شده بود و تا پایان مراسم تنها ۱۰ عدد از آنها باقی ماند.

منبع: CalgarySun