Thursday, April 25, 2024
3.6 C
Calgary

آزمایش دایره های رنگی برای کنترل ترافیک کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

ساکنین شمال شرق کلگری امیدوار هستند که نقاشی دایره های رنگی در کنار خیابانها، باعث افزایش امنیت آنها شود.

تقاطع 1st Avenue و 9th Street دید محدودی دارد و با اینکه این محل بسیار ساکت است و تعداد کمی از افراد در آنجا رفت و آمد دارند، خودروها در آن اکثرا با سرعت بسیار بالایی حرکت می کنند.

Ali McMillan، مدیر برنامه ریزی انجمن Bridgeland-Riverside  گفت:” خودروها در این محله با سرعت بسیار بالایی حرکت می کردند و این باعث آزار افراد حاضر می شد. اینجا قلب تپنده Bridgeland است و ما دوست داریم بسیاری از مردم در اینجا قدم بزنند و دور هم جمع شوند.”

Ali McMillan

برای مقابله با رانندگی خطرناک، قرار است پیاده روها قسمت بیشتری از خیابان را به خود اختصاص بدهند تا افرادی که می خواهند از خیابان عبور کنند واضح تر باشند و همچنین به زمان کمتری برای عبور نیاز داشته باشند. اما مردم تصمیم گرفتند به این قسمت جلوه بهتری ببخشند.

روز یکشنبه، Activate YYC از پروژه متعادل کننده ترافیک حمایت کردو در نتیجه، مردم با وسایل نقاشی خود در خیابان حاضر شدند. بودجه گروه Activate YYC توسط فدراسیون انجمنهای کلگری، شهرداری کلگری و Walk21 تامین می شود و این گروه نیز منابع مالی مورد نیاز پروژه های موقت محلی را فراهم می کند.

دایره های رنگی حک شده بر زمین، باعث باریک تر به نظر آمدن محل عبور و مرور ماشینها می شوند و توجه راننده ها را به پیاده روها افزایش می دهند.

Greg Hart، مدیر برنامه ریزی Safer Calgary گفت:” امیدواریم انجمنهای حومه شهر شاهد این پروژه ها باشند و آنها هم استعداد های مناطق خود را شناسایی کنند. ما دوست داریم بودجه بیشتری به انجام پروژه هایی از این قبیل تعلق بگیرد. بنیان چنین طرحی، تغییر مفهوم نحوه استفاده مردم از فضاها است.”

او خاطرنشان کرد که تنها چیزی که ممکن است در این طرح برای رانندگان مشکل باشد، کم کردن سرعتشان برای فقط 10 تا 15 ثانیه است. Hart ادامه داد:” خودروها برای بازه های کوتاه زمانی در همه جای شهر حضور دارند، اما خانواده های زیادی در این منطقه زندگی می کنند و ما باید میان بین رفت و آمد آسان خودروها و آرامش مردم تعادل ایجاد کنیم.”

 

منبع: CBC