Friday, April 26, 2024
4.6 C
Calgary

آموزش‌های جدید رانندگی برای رانندگان کامیون و اتوبوس در آلبرتا اجرا می‌شود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

رانندگان کامیون و اتوبوس آلبرتا در ۱ مارس سال آینده آموزش‌های جدید رانندگی در کنار تست جدیدی در فرایند اخذ گواهینامه خواهند داشت. دولت ایالتی آلبرتا اخیراً اعلام کرده است که آموزش پایه برای اخذ گواهینامه‌های پایه ۱ و پایه ۲ رانندگی در این ایالت از بهار سال آینده اجباری خواهد بود.

الزامات جدید در زمینه حفظ ایمنی در رانندگی نیز در این آموزش‌های جدید رانندگی پایه برای رانندگان کامیون و اتوبوس گنجانده خواهند شد که شامل دوره آموزشی برای تایید صلاحیت جسمانی که باید کامل گذرانده شود، بررسی الزامی کیفیت رانندگی شخص از جانب اشخاص ثالث بعد از ۱ سال رانندگی و اعتبار ۳ ساله برای تمام گواهینامه‌های صلاحیت جسمانی می‌شود تا این اطمینان حاصل شود که تمام رانندگان از لحاظ الزامات قانونی برای رانندگی به‌روز هستند. برایان ماسون (Brian Mason) وزیر حمل ونقل ایالت آلبرتا  در یک بیانیه اعلام کرد:

ما در حال بهبود بخشیدن به استانداردهای ایمنی در بخش حمل و نقل تجاری هستیم  تا نه تنها در آلبرتا بلکه در سراسر قاره آمریکای شمالی ایمنی جاده‌ها را بالا ببریم زیرا رانندگان بخش تجاری در سراسر کانادا و آمریکای شمالی رفت وآمد می‌کنند. ما با سهامداران صنایع خود در حال همکاری هستیم تا تغییرات مورد نظرمان را با حمایت آن‌ها اعمال کنیم و خوشحال هستیم از اینکه در فرایند ایجاد این تغییرات گام‌های بزرگی برداشته شده است.

این بیانیه همان روزی منتشر شد که سوکماندر سینگ (Sukhhmander Singh) ۲۹ ساله به خاطر عدم رعایت قوانین ایمنی وضع شده توسط دولت‌های فدرال و ایالتی درارتباط با تصادف رخ داده در بخش  Humboldt Broncosجریمه شد، تصادفی وحشتناک که سبب کشته شدن ۱۶ نفر و زخمی شدن ۱۴ نفر از سرنشینان شده بود.

در حالی که تصادف مربوطه در ایالت ساسکاچوان (Saskatchewan) رخ داده بود اما محل فعالیت و استقرارشرکت کامیونداران سینگ موسوم به Adesh Deol Trucking Ltd در خارج از شهر Edmonton است.

این بیانیه اعلام می‌دارد که الزامات قانونی جدیدی از ۱ مارس سال ۲۰۱۹ روی کار خواهند آمد و تمام رانندگانی که در فاصله زمانی الان تا آن تاریخ گواهینامه رانندگی پایه ۱ یا پایه ۲ اخذ می‌کنند باید یکبار دیگر امتحانات کتبی و آزمون‌های رانندگی عملی در جاده را بعد از رسمیت یافتن این موارد از سر بگذرانند.

آزمون گیرندگان گواهینامه رانندگی نیز مجددا تحت استانداردهای آموزش‌های جدید رانندگی و تمرین قرار خواهند گرفت و طبق یک بیانیه منتشر شده در اوایل همین ماه همگی این ممتحنین از تاریخ ۱ مارس سال آینده به لطف ابطال گسترده و سراسری آزمون‌های رانندگی برگزار شده توسط موسسات خصوصی جزو کارمندان دولت محسوب خواهند شد. در این بیانیه آمده است که ۱۵۰۰۰۰۰ وسیله نقلیه برای ۲۵۰۰۰ شرکت حمل ونقل بازرگانی در سراسر آلبرتا کار می‌کنند.

منبع: dailyhive