Friday, April 26, 2024
2.5 C
Calgary

کانادا در این پاییز تاکنون بیش از سیبری بارش برف داشته است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بارش برف در کانادا بیش از بارش برف در سیبری بوده است! بر اساس آمار بارش برفی که از اول این ماه تاکنون در کلگری و شهرهای اطراف باریده است، کانادا شاهد بارش برف بیشتری نسبت به سیبری بوده است و ما کانادایی‌ها حدقل تا الان برنده مسابقه بارش برف و سرما شده‌ایم.

با توجه به گزارش Weather Network، سیبری؛ این ناحیه غول پیکر در اقیانوس آرام (همانطور که می‌دانید این ناحیه بیشتر قسمت‌های روسیه و بخش‌هایی از شمال آسیا را دربرمی‌گیرد) بارش برف کمتری نسبت به بارش برف در کانادا داشته است.

از 15 اکتبر، Weather Networkدریافت که کانادا مساحتی حدود 7.9 میلیون کیلومتر مربع پوشیده شده از برف دارد، در حالی که برای سیبری این مقدار کمتر بوده و معادل 7.15 میلیون کیلومتر مربع بوده است.
کانادا مجدداً توانست عنوان مشهور “بیشترین حجم زمین پوشیده از برف در جهان” را از آن خود کند.

طبق گزارش Weather Network، کانادا یکی از سردترین و پربرف‌ترین روزهای آغازین پاییز خود را در تاریخ ثبت کرده است (همه چیز واضح است و ما واقعاً نیازی به توضیح بیشتر در مورد وضعیت کلگری حس نمی‌کنیم)، در حالی که سیبری یکی از گرم‌ترین پاییزهایش را تجربه می‌کند … البته توجه داشته باشید که این گرمایی که از آن صحبت می‌کنیم نسبی است.

بارش برف کانادا

بارش برف سیبری
تمام این ناهنجاری‌های آب و هوایی می‌تواند به خط الرأسی در جریان جتی (a ridge in the jet stream) در اقیانوس آرام مربوط باشد، که موجب آمدن جریان cross-polarبه غرب کانادا و خروج arctic air از سیبری شده است.

این بدان معنا نیست که سیبری به طور کامل از رقابت بارش برف و سرما خارج شده است، همان‌طور که Weather Network می گوید سیگنال‌هایی وجود دارد که ممکن است Eurasia تا پایان اکتبر میزان بارش برفی بالاتر از حد متوسط بالا را تجربه کند.
اما خیلی خوب برای مدت محدود هم که شده می‌توانیم در مسابقه بارش برف در جهان اول باشیم.