Thursday, April 25, 2024
16.5 C
Calgary

جوان کانادایی به دلیل کشیدن گرافیتی در تایلند با مجازات ۱۰ سال زندان مواجه شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

یکی از گردشگران جوان کانادایی که تحت تاثیر مصرف نوشیدنی اقدام به کشیدن گرافیتی در تایلند روی دیوار مقدس منسوب به قرن ۱۳ میلادی کرده بود با مجازات ۱۰ سال زندان مواجه شده است. مادر این جوان می‌گوید دخترش به خاطر کاری که انجام داده شدیداً شرمنده و متاسف است.

طبق گزارش منتشر شده در نشریه Evening Standard، بریتنی شنیدر (Brittney Schneider) ساکن ایالت آلبرتا در کانادا و یک گردشگر بریتانیایی به نام لی فورلانگ (Lee Furlong)، هر دو ۲۳ ساله، اعتراف کردند که اقدام به کشیدن گرافیتی و بدشکل کردن دیوار دروازه معروف Tha Phae در شهرک گردشگری واقع در شمال شهر Chiang Mai کرده‌اند.

پیغامی که با خط درشت روی دیوار نوشته شده است به نظر می‌رسد که بیانگر کلمات «لی اهل لیورپول» باشد همراه با حرف بزرگ «B» که به صورت خرچنگ‌قورباغه‌ای زیر پیغام به چشم می‌خورد.

این دروازه که یکی از معروف‌ترین مکان‌های تاریخی تایلند در شهر Chiang Mai به شمار می‌رود زمانی به عنوان سنگر حفاظتی این شهر قدیمی عمل می‌کرده است.

پلیس می‌گوید این دو نفر که متهم به شرارت در انظار عمومی و آسیب رساندن به اموال شهر هستند تحت تاثیر مصرف نوشیدنی قرار داشته‌اند و به جرم خود نیز اعتراف کرده‌اند. گزارشات خبر می‌دهند که این رویداد  توسط دوربین‌های مداربسته یک کافی‌شاپ در نزدیکی محل واقعه ضبط شده است و این دو زن به فاصله کمی بعد از این کار در یک هتل دستگیر شدند.

در کمپینی موسوم به GoFundMe که روز جمعه تشکیل شد، تارا شنیدر (Tara Schneider) مادر کانادایی دستگیر شده گفت دخترش با دردسر بزرگ کشیدن گرافیتی در تایلند مواجه شده است و خواهان همدلی و همیاری مردم برای آزادی او شد. او در یادداشت خود نوشته است:

بودن در زندان آن هم در یک کشور خارجی ترسناک است و باید بگویم حتی فکر کردن به این موضوع سبب می‌شود احساس ترس کنم. دختر من مطمئناً با عواقب کارهایی که انجام داده است مواجه خواهد شد اما این مجازات در حق او به واقع زیاده‌روی محسوب می‌شود.

گردشگران در تایلند در صورت اثبات گناهکاری به ۱۰ سال زندان  و پرداخت جریمه‌ای به مبلغ ۱ میلیون بات (واحد پول تایلند) که برابر با حدود ۴۰۰۰۰ دلار است محکوم می‌شوند.

یکی از نظردهندگان در صفحه اینترنتی کمپین جمع‌آوری کمک‌های مالی برای آزادی شنیدر با بیان این مطلب که این زن جوان مستحق مجازات تعیین شده توسط دادگاه تایلند است و نباید به کشورهای دیگر رفت و اموال آن‌ها را تخریب کرد از مردم خواست در جمع‌آوری کمک برای آزادی شنیدر مشارکت نکنند.

ویدیوی تجسسی این رویداد روی صفحه فیسبوک آژانس خبری Chiang Mai News منتشر شده است.

منبع: dailyhive