Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

پیشنهاد اختصاص 700 میلیون دلار برای مسابقات المپیک 2026 کلگری از طرف دولت آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

وضعیت مالی مسابقات زمستانی 2026 کالگری در حال روشن شدن است.

یک ماه زودتر از آنچه که دولت آلبرتا قول داده بود، طی نامه ای به شهردار ناهید ننشی، اعلام کرده است که تعهد می کند تا میزان حداکثر 700 میلیون دلار را برای این بازی ها در نظر بگیرد.

در نامه ای که از طرف وزیر دارایی Joe Ceci، ارسال شده است، پرداخت این مبلغ دارای سه شرط می باشد؛

  • اول اینکه اکثریت Calgarians از این موضوع حمایت کنند.
  • دوم اینکه کمیته بین المللی المپیک (IOC)، شهر کلگری را برای بازی های المپیک 2026 انتخاب کند.
  • سوم اینکه یک شرکت یا سازمان نسبت به افزایش شفافیت تعهدات اقدام نماید.

همچنین در این نامه اظهار شده است در صورتی که هزینه بازی ها از پیش بینی انجام شده به مبلغ 5.2 میلیارد دلار، بیشتر شود، دولت آلبرتا قادر به کمک نخواهد بود.

وزیر Cesi همچنین در نامه قید کرده است که

 “همانطور که می دانید، این امکان برای دولت آلبرتا وجود ندارد که بتواند برای جبران درآمدها، یا تامین هزینه ها، هزینه بیشتری پرداخت کند.” و “علاوه بر این، برای پرداخت هزینه ها و تامین منابع مالی از سایر منابع ما هیچ تضمینی نخواهیم کرد.”

پیش بینی شده است که هزینه میزبانی بازی های 2026 حدود 5.2 میلیار دلار خواهد بود که از این میزان، حدود 2.2 میلیار دلار از طریق درآمدهای حاصله از میزبانی و همچنین بودجه ارائه شده توسط کمیته بین المللی المپیک تامین می شود، و 3 میلیارد دلار دیگر بایستی توسط شهر کلگری، دولت آلبرتا، و دولت فدرال کانادا تامین شود.

با اعلام دولت آلبرتا به تعهد پرداخت 700 میلیون دلار برای بازی ها، هنوز 2.3 میلیارد دلار باقی مانده است که بایستی توسط کلگری، اتاوا، و دولت فدرال پرداخت شود. البته دولت فدرال هنوز رسما اعلام نکرده است که آیا تمایل دارد بخشی از این هزینه ها را پرداخت نماید یا خیر.

با توجه به حذف شهر Erzurum ترکیه از لیست شهرهای احتمالی میزبانی بازی های زمستانی المپیک 2026 توسط کمیته بین المللی المپیک، در حال حاضر کلگری یکی از تنها سه شهر باقی مانده است که می تواند برای میزبانی این بازی ها انتخاب شود.

کلگرایی ها در تاریخ 13 نوامبر، در این خصوص سخنرانی خواهند داشت. اگرچه این سخنرانی تعیین کننده نیست، اما می تواند منجر به مشخص شدن مسیر سرمایه گذاری استان شود.

منبع: dailyhive