Friday, April 26, 2024
2.5 C
Calgary

نگهداری از دام و طیور به عنوان حیوانات خانگی برای اهالی کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

همانطور که شورای شهر کلگری در اصلاحات آیین‌نامه شهری خود تایید کرده است از این پس اهالی کلگری می‌توانند از حیواناتی مانند مرغ وخروس، خوک و اسب‌های مینیاتوری به عنوان حیوانات حامی عواطف انسانی در محل زندگی خود نگهداری کنند.

این تصمیم در پی جلسه شورای شهر در روز دوشنبه مورخ ۱۵ اکتبر گرفته شد که در واقع نتیجه حاصل از جلسه مورخ ۳ اکتبر مجمع سیاست‌گذاری‌های دائمی شهر کلگری با موضوع خدمات‌رسانی و حراست اجتماعی بود و با رای اعضای شورای شهر دستور اصلاحیه آیین‌نامه شهری را صادر کرد.

طبق دستورکار جلسه برگزار شده در ۳ اکتبر، تحقیقات و بررسی‌های انجام گرفته در رابطه با امکان نگهداری دام و طیور برای حمایت عاطفی از افراد دچار مشکلات روحی و روانی زمانی آغاز شد که یک نفر دسامبر گذشته شکایت‌نامه‌ای تقدیم شورای شهر کرد مبنی بر اینکه کسی در همسایگی او مرغ و خروس در خانه نگه می‌دارد.

در حال حاضر نگهداری از مرغ وخروس و هر نوع احشام به عنوان حیوان خانگی در شهر ممنوع است با این حال در سند دستورکار شورا آمده است که شورای شهر این شکایت ارائه شده را به عنوان یک فرصت طلایی برای خود دید تا پیشگام به اجرا گذاردن یک طرح خلاقانه در رابطه با حل مشکلات روحی و روانی اهالی شهر باشد.

سپس از مدیران شهری کلگری درخواست شد تا با سرویس خدمات بهداشتی ایالت آلبرتا جهت تعیین پارامترهای صدور مجوز برای زندگی دام و طیور در داخل شهر به دلیل فراهم کردن حمایت‌های روحی وروانی از اهالی شهر همکاری کنند و نتیجه همکاری آن‌ها این شد که طرح جامع نگهداری از دام و طیور به عنوان حیوانات حامی عواطف انسانی موسوم به (LESAs) به وجود آمد.

به استثناء شهر استراثمور (Strathmore) که طبق اصلاحات آیین‌نامه شهری به ساکنان خود مجوز نگهداری از خوک‌های نژاد ویتنامی را در محل زندگی جهت حمایت‌های عاطفی از اعضای خانواده‌ها داده است سایر مناطق شهری در کانادا نگهداری از حیواناتی به جز حیوانات خانگی (احتمالا سگ وگربه) را هرچند که به دلایل حمایت‌های عاطفی باشد در محل زندگی ساکنان ممنوع می‌کند.

در سال ۲۰۱۴ یکی از خانواده‌های ساکن در شهر استراثکونا (Strathcona) جدال قانونی طولانی‌مدتی با مقامات شهری بر سر نگهداری یک خروس جنگی بزرگ به نام الی (Eli) درمحل زندگی خود داشتند اما حتی با وجود ثبت دادخواستی با بیشتر از ۱۶۰۰۰ امضا در سایت change.org شهر استراثکونا از روش شهر استراثمور در اصلاح آیین نامه‌های شهری پیروی نکرد و این دادخواست رد شد. جنیفر لاولور (Jennifer Lawlor)، متخصص در ارائه راهبردهای تجاری برای سازمان Calgary Community Standards در یک بیانیه منتشر شده از جانب شورا  در ۱۵ اکتبر چنین اظهار کرد:

اصلاحات در آیین نامه‌های شهری جهت ایجاد توازن میان حقوق افرادی که نیازمند نگهداری از حیوانات حامی عواطف انسانی هستند و حق وحقوق سایر اهالی کلگری انجام شده است. ما در این مورد با سرویس خدمات بهداشتی آلبرتا، انجمن   Humane Societyکلگری، مرکز Farm Animal Care در آلبرتا و چندین سازمان مرتبط با بهداشت روانی جهت انجام این اصلاحات درآیین‌نامه، سیاست‌ها و فرایندهای قانونی آن مشورت کردیم. ما معتقد هستیم که این اصلاحات یک فرصت ویژه برای شورای شهر جهت حمایت از سلامت روانی اهالی کلگری است.

طرح جامع LESAs در کلگری هنوز نیازمند تایید توسط رئیس کارگروه ویژه اصلاحات است و طرح LESAs بعد از این تاییدیه به اهالی شهر کلگری کمک خواهد کرد تا از وجود فضای کافی، محوطه‌های حصارکشی شده برای نگهداری دام و طیور و مراقبت‌های دامپزشکی در محل جهت حفظ بهداشت دام وطیور دارای مجوز اطمینان حاصل کنند.

مجوزهای نگهداری از حیوانات به عنوان حامی عواطف انسانی به ازای هر حیوان ۶۴ دلار هزینه برای صاحبانشان در پی خواهد داشت و این مجوزها ممکن است هر زمان توسط رئیس کارگروه ویژه اصلاحات ابطال شوند. ریاست کارگروه همچنین اختیار قانونی لازم را برای اضافه کردن شرایط جدید برای نگهداری حیوانات بر حسب گونه‌های حیوانی و وضعیت فعلی آن‌ها خواهد داشت.

این بیانیه اظهار می‌کند که روند قانونی صدور مجوزهای نگهداری در اوایل سال ۲۰۱۹ به جریان خواهد افتاد و این در حالی است که شورای شهر مساله نگهداری از حیوانات وحشی و تزئینی را در توصیه‌نامه‌های خود عنوان نکرده است زیرا قوانین مربوط به نگهداری این نوع حیوانات توسط مراجع قانونی ایالتی و فدرال وضع و تصویب می‌شود.

منبع: dailyhive