Thursday, April 25, 2024
7.6 C
Calgary

دولت کانادا بررسی لوایح حیوان‌آزاری را در دستور کار خود قرار می‌دهد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

جودی ویلسون- ریبالد (Jody Wilson-Raybould) وزیر دادگستری کانادا با بیان این مطلب که “تحقیقات نشان می‌دهد بین حیوان‌آزاری (bestiality) و سوء استفاده جنسی از کودکان یک ارتباط مشخص وجود دارد” روز پنجشنبه اعلام کرد که دولت فدرال قصد دارد قوانین کشوری سخت‌گیرانه‌تری را حول موضوع حیوان‌آزاری وضع و تصویب کند.

ویلسون – ریبالد گفت که این لایحه موسوم به C-84 دارای دو بخش عمده است. او بیان کرد:

این لایحه در وهله نخست اقدام به پر کردن شکاف در قانون برخورد با جرائم می‌کند که در تصمیم اتخاذ شده توسط دادگاه عالی کانادا در سال ۲۰۱۶ شناسایی شده بود که در آن دادگاه حکمی صادر کرد مبنی بر اینکه تعریف قابل قبول حیوان‌آزاری تنها شامل اعمال جنسی روی حیوانات می‌شود.

او در یک واکنش مستقیم ادامه داد:

لایحه C-84 تعریف جدیدی را وارد کدهای جنایی مربوط  به مقررات منع حیوان‌آزاری خواهد کرد تا کاملا مشخص شود که حکومت هر نوع تماس با منظور و اهداف جنسی را بین یک انسان و یک حیوان اکیدا ممنوع کرده است.

دولت با انتشار یک بیانیه اعلام کرد که قوانین ضد جرم کنونی در کشور اعمال جنسی علیه حیوانات را ممنوع می‌کند اما مفهوم  حیوان‌آزاری جنسی را به طور شفاف و مشخص تعریف نکرده است. اصلاحات پیشنهادی به دولت یک تعریف جدید به مفهوم حیوان‌آزاری جنسی خواهد افزود تا مشخص شود که این اعمال شامل هر نوع تماس به منظور واهداف جنسی بین انسان و حیوان می‌شود. اهانت جنسی و مجازات‌های مرتبط با آن در این لایحه تغییر نخواهند کرد.

کد جنایی این قانون همچنین شامل تعدادی از جرایم غیر جنسی علیه حیوانات، به‌ویژه ترتیب دادن مبارزه بین حیوانات می‌شود. اصلاحات پیشنهادی به قانون منع حیوان‌آزاری مقررات کنونی در این مورد را گسترده‌تر خواهد کرد تا تمام حیوانات را تحت پوشش و حمایت  خود قرار داده و تمام فعالیت‌های مرتبط با مسابقات مبارزه بین حیوانات  را تحت نظارت قرار دهد. تغییرات در قانون مورد نظر همچنین شامل منع موارد زیر خواهد بود:

  • ترویج، تدارک، کمک‌رسانی، مشارکت یا دریافت پول برای ترتیب دادن مسابقات مبارزه بین حیوانات یا طعمه قرار دادن آن‌ها
  • پرورش، آموزش یا نقل وانتقال یک حیوان به منظور مبارزه با حیوان دیگر
  • ساخت یا نگهداری از هر گونه محوطه‌ای برای ترتیب دادن مسابقات مبارزه حیوانات، از آنجایی که مقررات منع کنونی تنها محدود به ساخت یا نگهداری از محوطه‌هایی می‌شود که برای ترتیب دادن مبارزه بین خروس جنگی‌ها استفاده می‌شود.

طبق اظهارات مقامات دولتی لایحه C-84 نمایانگر رویکرد مشترکی است که سبب اطمینان پیدا کردن از محافظت و حمایت از کودکان و حیوانات در برابر آزار و سوء استفاده می‌شود و در همان حین اطمینان حاصل می‌کنیم که قوانین مربوطه با دامپروری قانونی و سنتی مردم کانادا، شکار قانونی حیوانات و آموزش‌ها و اقدامات مربوط به تله‌گذاری برای شکار که شامل حقوق بومی‌های کانادا در این رابطه می‌شود تداخل نداشته باشند.

ویلسون- ریبالد در پایان افزود:

با اطمینان از اینکه تمام اشکال مربوط به حیوان‌آزاری مشمول قوانین مجرمانه می‌شوند در نتیجه سیستم جنایی و قضایی کشور قادر خواهد بود تا به شیوه بهتری از حیوانات در برابر آزار و خشونت و همینطور از افراد آسیب‌پذیر به‌ویژه کودکان در برابر اقدامات خشونت‌بار محافظت و حمایت کند.
منبع: dailyhive