Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

رئیس سازمان تنظیم انرژی آلبرتا (AER) از مقام خود کناره‌گیری می‌کند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

سخنگوی سازمان تنظیم انرژی روزجمعه اعلام کرد که رئیس و مدیرعامل این سازمان از مقام خود استعفا خواهد داد. طبق اظهارات منتشر شده AER  در کنفرانس مطبوعاتی، جیم الیس (Jim Ellis) شغل خود را در تاریخ ۳۱ ژانویه ۲۰۱۹ ترک خواهد گفت و این تصمیمی است که در طی مراحل برنامه‌ریزی برای چند ماه گذشته اتخاذ شده است. در این بیانیه شیلا اوبرین (Sheila O’Brien )، رئیس هیئت مدیره AER اظهار کرده است که رهبری و دیدگاه استراتژیک الیس در پیشروی سازمان AER  بسیار حیاتی بوده است که بر اساس این استراتژی و دیدگاه می‌توان توسعه آتی پروژه‌های نفت، ماسه‌های نفتی و گاز طبیعی را در سراسر ایالت به وضوح مشاهده کرد. او گفت:

هیئت مدیره AER برای جیم آرزوی موفقیت‌های فراوان در آینده را دارد و لازم است که قدردان خدمات و میراث ارزشمند او در سازمانمان باشیم.

جیم الیس از زمان به وجود آمدن AER  در سال ۲۰۱۳ رهبری آن را به عهده داشته است که این سازمان در واقع نتیجه ادغام ۲ مجموعه دولتی مرتبط با توسعه میادین نفت وگاز با یکدیگر بوده است. سازمان AER  اعلام کرد که جستجو برای شخص جایگزین الیس در مقام ریاست سازمان را به سرعت آغاز خواهد کرد.

روز پنجشنبه AER  به خاطر سخنرانی سوال‌برانگیز یکی از مقامات عالی‌رتبه خود که فوریه سال گذشته ایراد شده بود عذرخواهی کرد، در این سخنرانی به مجموعه نفتی oilpatch هشدار داده شده بود که این مجموعه نفتی ممکن است مشمول یک بدهی مالی به مبلغ ۲۶۰ میلیارد دلار شود. این مبلغ ۲۰۰ میلیارد بیشتر از مبلغ ۵۸/۶۵ میلیارد دلاری است که قبلا توسط سازمان AER محاسبه و اعلام شده بود.

جزئیات مربوط به این سخنرانی که توسط رابرت وادسوورث (Robert Wadsworth )، معاون رئیس بخش امور مالی و بدهی‌ سازمان AER ارائه شده بود روز پنجشنبه در قالب یک گزارش توسط خبرگزاری‌های National Observer، Global News، the Toronto Star وStarMetro Calgary به اطلاع عموم مردم رسید.

منبع: thestar