Friday, April 26, 2024
7.2 C
Calgary

رهبر حزب لیبرال در بریتیش کلمبیا: پیروزی در انتخابات نیازمند سعی و تلاش است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اندرو ویلکینسون (Andrew Wilkinson) رهبر حزب لیبرال در بریتیش کلمبیا اندرو ویلکینسون در جمع اعضای حزب اعلام کرد پیروزی در انتخابات نیازمند سعی وتلاش است. رهبر حزب لیبرال اعضای حزب متبوعش را به مقابله با آراء نمایندگی نسبیتی (PR)، پایین نگهداشتن مالیات‌ها و ایجاد رقابت بین سایر بنگاه‌های بیمه و شرکت بیمه بریتیش کلمبیا (ICBC) فراخواند.

اندرو ویلکینسون ، رهبر حزب لیبرال بریتیش کلمبیا اعضای حزب را موظف کرده است تا در مورد موضوع پایین نگهداشتن مالیات‌ها در ایالت، مقابله با آراء نمایندگی نسبیتی و ارائه راهکارهای جدید در رابطه با بیمه خودرو قاطعیت به خرج دهند.

اندرو ویلکینسون که در انتخابات فوریه سال گذشته به عنوان رهبر حزب انتخاب شده بود روز شنبه در اولین سخنرانی خود به عنوان رهبر حزب در مرکز همایش‌های Sheraton Vancouver Wall Centre واقع در ونکوور کانادا خط مشی‌های اساسی حزب  را در گردهمایی اعضای آن در بریتیش کلمبیا اعلام کرد.

موضوع اصلی برگزاری این گردهمایی این بود: «پیروزی در انتخابات نیازمند سعی و تلاش است».

این حزب که به گفته اندرو ویلکینسون دارای ۶۰۰۰۰ عضو است همچنین از هویت و شعار تازه خود با نام «فرصت‌های همگانی برای تمام مردم بریتیش کلمبیا» رونمایی کرد که این شعار بر اساس بازخوردهای جمع‌آوری شده از گروه‌های نظرسنجی تمرکزی انتخاب شده است.

اندرو ویلکینسون سخنرانی خود را با تبریک به دولت کانادا برای توسعه پروژه ملی ۴۰ میلیارد دلاری استخراج گاز طبیعی مایع (LNG) شروع کرد که از اوایل اکتبر شروع به کار کرده است. تخمین زده شده است که این پروژه طی ۴۰ سال آینده مبلغ ۲۲ میلیارد دلار به درآمدهای مستقیم دولت اضافه کند و در طول ساخت وساز نیز ۱۰۰۰۰ نفر در این پروژه به کار گرفته شوند.

ویلکینسون گفت شروع و پیشرفت این پروژه نتیجه سال‌ها کار و تلاش تحت نظارت کریستی کلارک (Christy Clark) نخست وزیر سابق بریتیش کلمبیا بوده است و اضافه کرد که حزب متبوع او باید اطمینان حاصل کند که این پروژه رشد وگسترش پیدا کند و منجر به به وجود آمدن فرصت‌های بیشتری جهت توسعه میادین استخراج  گاز طبیعی مایع شود.

رهبر حزب لیبرال همچنین با کنایه به تعیین مالیات‌های جدید درایالت اشاره کرد و گفت که دانشکده امور مالیاتی متعلق به حزب جدید دموکرات (NDP) مالیات بر دارایی‌های خانگی را به میزان ۰/۲ درصد افزایش می‌دهد که بیشتر از ۳ میلیون دلار می‌شود یا به میزان ۰/۴ درصد به مالیات بر ارزش ملک خانه‌ها اضافه می‌کند که در نهایت بیشتر از ۴ میلیون دلار خواهد شد.

او همچنین اقدام حزب جدید دموکرات مبنی بر حذف پرداخت اشتراک برای طرح خدمات دارویی موسوم به Medical Service Plan را مورد انتقاد قرار داد و معرفی یک کارفرمای جدید برای تعیین مالیات بر بهداشت را به معنای بازیابی درآمد حاصل از حذف پرداخت اشتراک دانست.

اندرو ویلکینسون: پیروزی در انتخابات نیازمند سعی و تلاش است

ویلکینسون اظهار کرد نمی‌توان مطمئن بود که NDP مالیات‌ها را بیشتر از این افزایش نخواهد داد که این به معنای فلج شدن اقتصاد ایالت است. او سپس به موضوع برگزاری همه‌پرسی برای تایید سیستم نمایندگی نسبیتی ایالت (PR) پرداخت. اخیرا ساکنان بریتیش کلمبیا پکیج‌های رای‌گیری دریافت می‌کنند که  از آن‌ها می‌پرسد آیا مایل به تغییر سیستم انتخاباتی فعلی نخست نفری بریتیش کلمبیا هستند یا خیر و در صورت موافقت  چه سبکی از نمایندگی نسبیتی مد نظرشان است؟

قبل از شروع سخنرانی صدها معترض با در دست داشتن پلاکاردهایی که رویشان نوشته شده بود «از آزادی ما محافظت کنید» خارج از سالن همایش تجمع کردند. ویلکینسون جان هورگان (John Horgan)، نخست وزیر فعلی ایالت را به چالش مناظره بر سر موضوع برگزاری همه‌پرسی ماه سپتامبر نمایندگی نسبیتی دعوت کرد. این همه‌پرسی در ۸ نوامبر برگزار خواهد شد.

ویلکینسون گفت که همه‌پرسی برای نمایندگی نسبیتی یک عمل گمراه‌کننده و پر از نقص است و وعده داد که طی مناظره پیش رو هورگان را در رابطه با این موضوع مورد سوال قرار دهد. نکته قابل توجه سخنرانی ویلکینسون این بود که وعده داد تغییرات شگرفی در شیوه کنونی ایالت برای بیمه کردن وسائل نقلیه اعمال خواهد کرد.

او اینگونه تشریح کرد که شرکت بیمه بریتیش کلمبیا یک بنگاه انحصاری دولتی است و الان زمان آن فرارسیده است که سایر بنگاه‌های بیمه در ایالت وارد عرصه رقابت با این شرکت شوند. او گفت:

بیایید ترسو ومحافظه‌کار نباشیم.

عادات وحشتناک رانندگی تبدیل به یک معضل دردسرساز برای شرکت‌های دولتی بیمه خودرو شده است که سالانه متحمل پرداخت ۱/۳ میلیارد دلار برای موجی از پرونده‌های خسارات پرهزینه ناشی از تصادفات اتومبیل می‌شوند. طبق گزارش شرکت ICBC برای ماه جولای مجموع هزینه کل این پرونده‌های پرداخت خسارات در سال ۲۰۱۷ به مبلغ ۴/۸ میلیارد دلار یا به عبارتی مبلغ ۱۳ میلیون دلار در روز رسیده بود. آن سال ۳۵۰۰۰۰ مورد تصادف یا به عبارتی روزانه ۹۶۰ تصادف رخ داد که از سال ۲۰۱۴ به بعد یک افزایش ۲۵ درصدی در میزان تصادفات را نشان می‌دهد.

منبع: cbc