Wednesday, April 24, 2024
11.2 C
Calgary

انتظار می‌رود سال مالی جاری شرکت بیمه بریتیش کلمبیا (ICBC) بیشتر از ۸۹۰ میلیون دلار ضرر کند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

وکلای بریتیش کلمبیا به مقصر شناخته شدن خود توسط دادستان دیوید ابی (David Eby)، در بیانیه روز جمعه او معترض هستند که گفته بود شرکت بیمه ICBC باید امسال منتظر یک ضرر و زیان مالی باشد که بیشتر از مبلغ  مورد انتظار شرکت یعنی ۸۹۰ میلیون دلار است.

Eby در یک بیانیه اظهار کرد گزارشات مالی مربوط به سه‌ماهه دوم شرکت بیمه بریتیش کلمبیا نشان می‌دهد که وضعیت مالی این شرکت هنوز هم بحرانی است و این در حالی است که شرکت در طی سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ دچار یک شکاف مالی به ارزش ۱/۳ میلیارد دلار شده بود. او از شرکت ICBC با عنوان « یک آتش مالی زیر خاکستر» یاد کرده است و روز جمعه مجددا به انتقاد خود از دولت قبلی لیبرال که وضعیت بحرانی شرکت ICBC را نادیده گرفته بود و آن را از انظار عموم مخفی نگه داشته بود تصریح کرد. ابی در ادامه گفت:

این وضعیت مالی بحرانی منعکس کننده فشار وارد آمده به ICBC از ناحیه افزایش روزافزون تعداد و هزینه‌های پرونده‌های جبران خسارت است. دلایل عمده ایجاد کننده این فشار بالا بودن هزینه‌های مربوط به جراحات بدنی و همینطور طولانی‌تر شدن فرایند رسیدگی به پرونده‌های جبران خسارت است که اغلب اوقات منجر به افزایش در هزینه‌های این پرونده‌ها می‌شود. محرک کلیدی این هزینه‌ها نیز گرایش روزافزون به استخدام وکلایی است که به شکل استراتژیک ارزش ادعای خسارت در مقابل هزینه‌ها را تعیین می‌کنند که باید توسط  بیمه شدگان شرکت ICBC به آن‌ها پرداخت شود.

ابی گفت که از مارس سال گذشته ارزش دلاری مبلغ مورد تقاضای وکلا برای تنظیم اسناد ادعای خسارت تا میزان ۲۷ درصد افزایش یافته است و میانگین هزینه پرونده‌های طرح دعوای خسارت که بسته شده‌اند برای شش ماه نخست سال مالی ۲۰۱۸ به مرز ۱۲۱۶۸۶ دلار رسیده است که از مبلغ مربوط به دوره مشابه در سال قبل یعنی ۱۰۰۴۲۷ دلار بیشتر است.

ابی اظهار کرد که این وکلا همچنین پول بیشتری برای به جریان انداختن پرونده‌های خود صرف می‌کنند که سبب افزایش ۲۰ درصدی میانگین هزینه برای متخصصین و گزارشات پرونده‌ها می‌شود. پیش‌بینی‌های جدید ابی در رابطه با کسری بودجه شرکت ICBC و مقصر شناختن اعضای کانون وکلا سبب ترس و نگرانی کانون وکلای بریتیش کلمبیا با عنوان The Trial Lawyers Association of B.C شده است. جان رایس (John Rice)، یکی از این وکلا و کسی که اکنون بر مسند مدیریت موسسه نشسته است می‌گوید:

جای بسی شگفتی و ناامیدی است که دادستان بریتیش کلمبیا که نقشش به عنوان یک دادستان در بین اعضای کابینه منحصربه فرد است و اغلب نیز از او تحت عنوان یک شخصیت شبه قضایی یاد می‌شود به جای اینکه در قبال منافع عمومی پاسخگو بوده و خواهان پاسخگویی این شرکت در رابطه با نحوه رفتارش با مردم بریتیش کلمبیا در طول ۱۰ سال گذشته باشد از فرصت پیش‌آمده استفاده می‌کند تا در جریان ضرر و زیان مالی شرکت ICBC همه تقصیرها را به گردن وکلا بیندازد. او در تشریح اینکه دولت قبلی چه کارهایی انجام داده است تا ICBC را نسبت به سوء مدیریت در درون شرکت پاسخگو نگه دارد ناموفق بوده است.

رایس گفت دولت به جای اینکه شرکت بیمه را موظف به پاسخگو بودن نسبت به ضرر و زیان مالی ۱/۳ میلیارد دلاری سال گذشته‌اش بکند دارد از طریق سرپوش گذاشتن روی پرونده‌های خسارت اقدام به مجازات قربانیان تصادفات رانندگی می‌کند. موسسه رایس از دیوان محاسبات درخواست کرده است تا به طور مستقل به بررسی پرونده مالی شرکت ICBC بپردازد.

در همین اثناء ابی اظهار کرد دولت متبوعش به دنبال راه‌هایی برای سرعت بخشیدن به فرایندهای مربوط به پایدارکردن تعهدات مالی بیمه کنندگان است. او در ادامه گفت:

در اوایل سال جاری دولت ما یک بسته تغییرات مرتبط با محصولات را منتشر کرد تا به جبران ضرر مالی شرکت ICBC کمک کرده و مراقبت‌های بیشتری از افراد آسیب دیده در تصادفات به عمل آورد و نرخ‌های بیمه را عادلانه تعیین کند.

طبق اظهارات ابی این تغییرات قرار است سالانه سبب ۱ میلیارد دلار صرفه‌جویی در هزینه‌های شرکت‌های بیمه شود اما تا زمانی که اصلاحات مد نظر تا ۱ آوریل ۲۰۱۹ اعمال نشوند به اجرا درنخواهد آمد. آگوست سال جاری ابی تغییرات پیشنهادی را برای اعمال شدن روی نرخ‌های بیمه خودرو اعلام کرد که بر اساس آن به ۳۹ درصد از رانندگان تا سقف ۵۰ دلار، به ۱۳ درصد از رانندگان بین ۵۰ دلار تا ۱۰۰ دلار و به ۱۵ درصد از این افراد بیشتر از ۱۰۰ دلار کاهش در نرخ بیمه خودرو را ارائه می‌کند.

تغییرات پیشنهادی، بیمه اولیه انجام شده از جانب شرکت ICBC را به یک مدل مبتنی بر راننده منتقل خواهد کرد، یعنی تصادفاتی که در آن‌ها راننده مقصر است جبران خسارت متوجه راننده و نه مالکین خودرو خواهد بود. تخفیفات ویژه به خودروهای جدیدی داده خواهد شد که سیستم‌های پیشرفته ترمزگیری خودکار توسط سازنده در آن‌ها نصب شده باشد یا خودروهایی که در عرض ۱ سال کمتر از ۵۰۰۰ کیلومتر راه رفته باشند. دولت همچنین سال بعد یک پوشش ۵۵۰۰ دلاری در مورد پرداخت‌هایی خواهد داشت که از آن‌ها با عنوان جبران جراحات جزئی یاد می‌کند.

منبع: timescolonist