Thursday, April 18, 2024
2.5 C
Calgary

نرخ بیکاری در کانادا در پایین سطح خود در بیش از 40 سال اخیر قرار دارد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نرخ بیکاری در کانادا در پایین سطح خود از  سال 1976 تا به امروز قرار دارد.

بنا بر گزارش Stats Canada، میزان اشتغال در ماه نوامبر 94,000 مورد افزایش داشت که همه کارهای تمام وقت بوده. در همین حین نرخ بیکاری به اندازه 0.2 درصد کاهش داشته و به 5.6% رسیده است که پایین سطح در 42 سال اخیر است.

آخرین مطالعه و بررسی Labour Force Survey نشان داد که نرخ استخدام در اکثر استان‌ها افزایش داشته است.

این گزارش نشان می‌دهد که بیشتر مردم در حوزه‌های حرفه‌ای، علمی و خدمات فنی مثل خدمات درمانی و مددکاری اجتماعی، بخش عمرانی ساخت و ساز، تجارت،  ساختمان و سایر خدمات پشتیبانی، حمل و نقل و انبارداری و کشاورزی مشغول به کار هستند. این گزارش بیان می‌کند که بخش کمتری از مردم نیز در حوزه اطلاعات، فرهنگ و تفریحات شاغل هستند.

اشتغال در کانادا

در کبک، میزان اشتغال 26000 مورد افزایش داشت که بیشتر مربوط به قدرتمندتر شدن بخش شغل‌های تمام وقت بود. آلبرتا هم در ماه نوامبر رشد 24000 مورد در میزان اشتغال مشاهده شد که آن نیز بر اثر رشد فرصت‌های شغلی تمام وقت بود.

در انتاریو، میزان اشتغال نسبت به ماه اکتبر 2000 مورد افزایش داشت که بیشتر این افزایش مربوط به شغل‌های تمام وقت بود. همچنین تعداد افراد استخدام شده در بریتیش کلمبیا در ماه گذشته افزایش 16000 نفری داشته است.

یک نکته جالب دیگر در گزارش این ماه وضعیت کار این بود که در کارهای مرتبط با صنعت ماریجوانا (cannabis industry) افزایش دیده می‌شود.

از زمانی که در 17 اکتبر مصارف غیرپزشکی ماریجوانا به صورت قانونی آزاد شد، تعداد افراد شاغل در صنایع مرتبط با ماریجوانا در نوامبر با رشد 7500 نفری (یعنی رشد عظیم 266 درصدی) نسبت به 12 ماه قبل مواجه شد.

طبق آمار Stats Canada بیشتر (58 درصد) شغل‌های مرتبط با ماریجوانا در نوامبر 2018 در صنعت کشاورزی بود که کارگران کارهایی مثل بریدن جوانه‌ها (bud trimming) را انجام می‌دهند.

بقیه موارد اشتغال در چند صنعت دیگر مثل خدمات آموزشی، خدمات درمانی و تجارت خرده‌فروشی قرار داشتند.

میانگین دستمزد ساعتی کارکنان مشاغل مربوط به ماریجوانا 29.58 دلار بود که از میانگین این شاخص در تمام کانادا (27.03 دلار) بیشتر است.

بیشترین میزان اشتغال در صنعت ماریجوانا مربوط به انتاریو است که تعداد این مشاغل در این استان 5700 مورد تخمین زده شده است که بیش از نیمی از مشاغل مربوط به ماریجوانا در کل کانادا است.

منبع: Dailyhive