Sunday, April 28, 2024
12.4 C
Calgary

چرا به تعویق انداختن خرید کریسمس تا ساعات و دقایق پایانی ایده خوبی است؟

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

من از خرید متنفرم. منظورم این است که کریسمس را دوست دارم، اما از خرید برای دیگران و حتی خودم متنفرم.

وقتی برای خرید به یک فروشگاه می‌روم تنها هدف من انجام مأموریت خرید و پس از آن خروج از فروشگاه است یعنی یا کالای مدنظرم را می‌خرم و یا آن را نمی‌یابم و چیزی نمی‌خرم اما مهم این است که در نهایت از فروشگاه خارج شوم.

با توجه به این ویژگی‌های من برای افرادی که مرا می‌شناسند اصلاً عجیب نیست که چرا خرید کریسمس را به دقایق پایانی موکول می‌کنم. البته منظور من دقیقاً آخرین دقایق باز بودن مغازه‌ها نیست، بلکه منظورم این است که خرید خود را به شب کریسمس موکول می‌کنم.

من بابت این کار نه تنها احساس خجالت نمی‌کنم بلکه به این تصمیم خود افتخار هم می‌کنم. البته آنچه مهم است این است که این کار مزایای خاص خودش را دارد. در ادامه به 5 دلیل برای تعویق خرید کریسمس به روزها و ساعات پایانی اشاره خواهیم کرد.

  1. مراکز خرید خلوت و آرام هستند

مردمی که هرگز در شب کریسمس به خرید نرفته‌اند دید خیلی مناسبی نسبت به این کار ندارند. نکته اصلی اینجاست که مراکز خرید در شب کریسمس اصلاً مثل خرید در 22 و 23 دسامبر شلوغ و پرهمهمه نیستند، اکثر مردم تا 24 دسامبر خریدهای خود را انجام داده‌اند. در شب کریسمس در مراکز خرید فقط افرادی را می‌یابید صرفاً با هدف خرید و نه گردش و تفریح به این مراکز مراجعه کرده‌اند.

در شب کریسمس پارک کردن خودور راحت‌تر است، صف‌ها کوتاه‌تر هستند و انتخاب با شماست که چند روز بیشتر برای خرید صبر کنید.

  1. می‌توانید از تخفیف‌های بهتر و بیشتری بهره‌مند شوید

همه ما با تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه فروش در Boxing Day و رفتارهای هیجانی مردم برای خرید در این روز آشنا هستیم. اما حدس بزنید فروشگاه‌ها چه زمانی تخفیف‌ها را روی محصولات خود اعمال می‌کنند.

کارکنان فروشگاه‌های در روز کریسمس و یا چهار صبح روز بعد از آن سر کار نمی‌آیند تا تخفیف‌ها و کاهش قیمت را روی محصولات اعمال کنند. به همین دلیل است که افرادی که در شب کریسمس به خرید می‌روند می‌توانند با کمی چانه زدن تخفیف‌های خوبی از فروشندگان دریافت کنند.

  1. زمان بیشتر برای فکر کردن

یک باور اشتباه که در مودر خریدهای آخر وقتی کریسمس وجود دارد این است که گفته می‌شود افرادی که در ساعات پایانی خرید خود را انجام می‌دهند کمتر می‌توانند خرید خود را از پیش برنامه‌ریزی کنند. اما در واقع می‌توان گفت افرادی که خرید را به ساعات پایانی موکول می‌کنند افراد وظیفه‌شناس‌تری هستند. این افراد وقت بیش‌تری برای فکر کردن و یافتن بهترین ایده‌ها برای خرید کالاها و یا هدایا دارند.

  1. داشتن ددلاین باعث بهره‌وری بالاتر می‌شود

آیا تا به حال سعی کرده‌اید که هدایای مورد نظرتان را در روزهای آغازین دسامبر تهیه کنید؟ با خیال راحت در مراکز خرید به گشت و گذار می‌پردازید و حتی ممکن است ایده‌های خوبی نیز برای خرید داشته باشید اما با دست خالی به خانه برمی‌گردید. چرا که با خود می‌گویید هنوز وقت زیادی باقی مانده است.

اما وقتی در شب کریسمس برای خرید می‌روید، دیگر برای خورید خود ددلاین مشخصی دارید و باید هر طور که شده همان شب خرید خود را انجام دهید. نتیجه این محدودیت چه خواهد بود؟ بهره‌وری بیشتر.

  1. لذت خرید با هیجان همراه می‌شود

برنامه‌ریزی برای خرید خیلی خسته‌کننده و کسالت‌بار است. در عوض می‌توانید این کار را با ریسک و هیجان انجام دهید.

وقتی در شب کریسمس برای خرید اقدام می‌کنید، همواره این فکر ذهن شما را درگیر می‌کند که آیا هدیه مناسب را به موقع پیدا خواهید کرد؟ نکند فروشگاه کالای مدنظر شما را تمام کرده باشد؟ این یعنی هیجان، از آن غافل نشوید.

منبع: Dailyhive