Wednesday, April 24, 2024
3.1 C
Calgary

تاثیر تخلفات رانندگی روی وضعیت اقامت مهاجران

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

قوانین جدید در زمینه رانندگی نادرست ناشی از مصرف نوشیدنی یا مواد مخدر می‌تواند روی وضعیت اشخاص مقیم دائمی و موقت در کانادا اثرگذار باشد. با وضع قوانین جدید و درعین حال سخت‌گیرانه‌تر در زمینه رانندگی نادرست ناشی از مصرف نوشیدنی یا مواد مخدر که از هم‌اکنون در سراسر کشور در حال اجرا هستند، سازمان خدمات مرزی کانادا (CBSA) هشدار می‌دهد که مجازات زیر پا گذاشتن این قوانین می‌تواند روی وضعیت مهاجرتی اشخاص مقیم دائمی و موقت در کشور اثرگذار باشد.

سازمان CBSA به عنوان بخشی از سیاست‌های اجرایی خود گفته است که می‌خواهد مجازات‌های سنگین جدیدی علیه کسانی به اجرا بگذارد که در حالت ناشی از مصرف نوشیدنی یا مواد مخدر شامل ماریجوانا رانندگی می‌کنند و در نتیجه این تغییرات قانونی بیشتر تخلف‌ها در زمینه رانندگی نادرست ناشی از مصرف نوشیدنی یا مواد مخدر از همین الان به عنوان جرایم جدی در کانادا محسوب خواهند شد. سخنگوی CBSA اظهار کرد:

اگر شما یک تخلف رانندگی در حالت مصرف نوشیدنی یا مواد مخدر مرتبط با ماریجوانا مرتکب شوید در این صورت ممکن است با مجازات پرداخت جریمه، اتهامات مجرمانه یا حتی زندان مواجه شوید. هرچند ما نیز ممکن است به خاطر سنگین بودن میزان جرمتان نتوانیم اقامتتان در کانادا را تایید کنیم.

همه موارد بالا در مجموع به شکل زیر معنی می‌شوند:

  • اشخاص مقیم دائم در کانادا ممکن است مجوز اقامت خود را از دست بدهند و مجبور به ترک کشور شوند.
  • اشخاص مقیم موقت شامل جهانگردان، دانشجویان بین‌المللی و کارگران خارجی ممکن است قادر به ورود به کانادا یا اقامت در آن نباشند.
  • پناهندگان خواستار اقامت ممکن است مجاز به ارجاع ادعانامه‌های خود به مجامع رسیدگی به پناهندگان نباشند.
  • حقوق استیناف برای اشخاص مقیم دائمی و افراد خارجی شامل اعضای تحت تکلف مالی در سطح خانواده‌ها ممکن است تحت تاثیر این قوانین جدید رانندگی قرار بگیرند.
  • حداکثر مجازات برای اکثر تخلف‌های رانندگی در حالت مصرف نوشیدنی یا مواد مخدر نیز از ۵ سال زندان به ۱۰ سال زندان افزایش خواهد داشت.

سازمان CBSA همچنین خاطرنشان کرد که تفاوتی ندارد اگر تخلف مورد نظر در داخل مرزهای کانادا یا خارج از آن رخ بدهد. سارا لیامون (Sarah Leamon)، وکیل مدافع جزائی در یک مصاحبه در هفته جاری اظهار کرد او در رابطه با اینکه چگونه قوانین جدید در زمینه رانندگی نادرست ناشی از مصرف نوشدنی یا مواد مخدر با چارچوب‌های معین حقوق عمومی و آزادی‌های فردی و جمعی در تعامل خواهد بود نگرانی‌های زیادی دارد.

او پیش‌بینی کرد که وضع و اجرای این قوانین جدید بلافاصله توسط کسانی به چالش کشیده خواهد شد که احساس می‌کنند ناعادلانه هدف قرار گرفته‌اند یا در حقشان بی‌عدالتی شده است.

منبع: dailyhive