Saturday, April 20, 2024
-3.2 C
Calgary

۸ مورد از بهترین جاذبه‌های گردشگری زمستانی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

زمستان پیش روی ما قرار دارد و ما برخلاف سریال بازی تاج و تخت (GOT) قصد داریم روزهای برفی بیرون را با آتش روشن کردن در شومینه و نشستن کنار آن همراه با صرف نوشیدنی گرم و آتشین سر کنیم. مکان‌های زیادی در سراسر جهان وجود دارد که می‌توانید با سفر به آن‌ها به استقبال زمستان بروید و لازم نیست همه فکر وذکرتان در این ایام منحصر به اسکی بازی و سر خوردن روی برف باشد.

جاذبه گردشگری زمستانی در کشورهای مختلف دنیا در انتظار شما است. در ادامه به تعدادی از مقصدهای گردشگری برفی در دور و نزدیک اشاره کرده‌ایم تا همه احساس شور و هیجان ناشی از شروع کریسمس و زمستان در شما هویدا شود.

Banff & Lake Louise

تعجبی ندارد که چرا کوهستان‌های راکی در کانادا با داشتن تپه‌های برفی مخصوص اسکی بازی در سطح جهانی و مناظر مخملین که با برف درخشان مانند پر پوشانده شده‌اند تا این حد معروف هستند حتی لازم نیست به دریاچه منجمدی اشاره کنیم که واقعا ارزش آن را دارد که تصاویرش در اینستاگرام  پست شوند.

در جایی دور از زندگی شهرنشینی خیره شدن به ستاره‌ها حسی فراتر از در دنیا بودن به انسان می‌دهد و اگر خوش‌شانس باشید ممکن است حتی بتوانید نور شبانه سرزمین‌های شمالی را در آسمان ببینید. این به تنهایی یک جاذبه گردشگری زمستانی است که دیدنش ارزشمند است.

ایسلند

سرزمین‌های باشکوه منجمد کشور ایسلند، آبشارهای یخ زده، کوه‌های یخی، آسمان طوفانی و چشمه‌های آب گرم این کشور را تبدیل به یک مقصد گردشگری زمستانی معروف یا بهتر بگوییم یک جاذبه گردشگری زمستانی در تمام جهان کرده است حتی بدون اشاره به اسب‌های وحشی زیبا که آزادانه برای خود می‌چرخند.

به محض اینکه چشمانتان به شفق قطبی درخشان سرزمین‌های شمالی عادت کرد پیشنهاد می‌کنیم سوار یک ماشین برف‌رو شوید و به دنبال غارها و کانال‌های یخی جادویی با سایه‌روشن آبی بگردید. این حس به طور تلویحی چیزی فراتر از حس انجماد است.

کاپادوکیه در کشور ترکیه

این ناحیه که در مرکز کشور ترکیه واقع شده است به خاطر ساختار صخره‌ای  برج‌مانندش که درست از زمین به سمت بالا کشیده شده است و نیز وجود ردیفی از غارها و کانال‌های زیرین در آن  معروف شده است. با باریدن مقداری برف روی مناظر این جاذبه گردشگری زمستانی صحنه‌های طبیعی آن بیشتر از قبل خاص جلوه می‌کنند به‌ویژه این که از فراز آسمان سوار بر بالون این مناظر را تماشا کنید.

دهکده Aspen در ایالت کلرادوی آمریکا

دهکده کوچک و پرمنظره Aspen یک منطقه عالی برای اسکی بازان رده‌های مختلف از مبتدی گرفته تا حرفه‌ای است. این دهکده توسط ۴ کوهستان برفی مخصوص اسکی بازی احاطه شده است: کوهستان Aspen، تپه‌های بلند Aspen، ناحیه معروف به Buttermilk که مورد علاقه افراد مبتدی اسکی باز است و پاتوق اسکی بازی Snowmass.

این جاذبه گردشگری زمستانی به قدری پهناور است که شما روزانه انتخاب‌های زیادی برای رفتن به قسمت‌های مختلف آن خواهید داشت و دچار چالش تصمیم‌گیری خواهید شد به‌ویژه وقتی گزینه‌های اسکیت روی یخ، اسکی کردن در سراسر کوه‌های کشور، سر خوردن از نوک کوه، سوار ماشین برف‌رو شدن، ماهیگیری با طعمه مصنوعی یا سوار بالون شدن را نیز به آن اضافه کنیم. ما صرفا به خاطر همان سر خوردن از نوک کوه است که به آنجا می‌رویم.

Lapland در فنلاند

اگر قرار است در مورد رفتن به یک جاذبه گردشگری زمستانی برای گذراندن ایام جشن کریسمس تصمیم بگیرید ناحیه Lapland در شمالی‌ترین قسمت فنلاند کاملا مناسب شما است. پایتخت این منطقه، شهر Rovaniemi در فنلاند زادگاه رسمی بابانوئل است.

از دهکده شگفت‌انگیز بابانوئل دیدن کنید، خود بابانوئل را ببینید، در کلبه اسکیموها اقامت کنید و سوار بر سورتمه‌هایی شوید که توسط سگ‌های هاسکی (husky) یا گوزن‌های شمالی رانده می‌شوند. تنها اطمینان حاصل کنید زمانی به این منطقه سفر می‌کنید که از شما استقبال خوبی به عمل آید.

تپه‌های بلند اسکاتلند

بارش برف در اسکاتلند ممکن است قابل پیش‌بینی نباشد اما خود این سرزمین به تنهایی  ارزش سفر کردن و دیدن را دارد. اگر پیاده‌روی را دوست دارید این کشور مناسب شما است هرچند ما پیشنهاد می‌کنیم در طول مدتی که آنجا هستید در کارخانه تولید نوشیدنی اسکاتلندی جا رزرو کنید. اگر این کار را نکنید نوعی بی‌ادبی محسوب می‌شود.

ژاپن

۷۰ درصد کشور ژاپن را کوهستان تشکیل می‌دهد که در این بین به طرز اغراق‌آمیزی بیشتر از ۵۰۰ مکان اسکی در اختیار دارد و از لحاظ بارش برف در بین کشورهای برف‌خیز دنیا جزو معتبرترین کشورها به شمار می‌رود پس اگر شما هم جزو دوستداران ورزش اسکی هستید حتما ژاپن را مد نظر قرار دهید.

روزتان را همراه با صرف نوشیدنی گرم یا نوشیدنی سنتی ژاپن که از عصاره برنج تهیه می‌شود به پایان برسانید قبل از این که یک راست به سراغ چشمه‌های سنتی آب گرم ژاپن بروید. مطلع باشید که اصول اینجا سخت‌گیرانه‌تر است و افراد نباید لباس مخصوص شنا به تن داشته باشند. همان طور که همیشه گفته می‌شود باید همرنگ جماعت بود.

کوهستان آلپ در فرانسه

تصور یک جاذبه گردشگری زمستانی که وجه نمادین بیشتری نسبت به کوهستان آلپ در فرانسه داشته باشد دشوار است و دامنه‌های برفی Chamonix یک مکان عالی برای اسکی کردن، سر خوردن روی برف یا صرفا تنفس عمیق در هوای کوهستانی است که همه این ها زیر سایه کوه Mont Blanc قرار دارد. منطقه Haute-Savoie همچنین معروف به داشتن پنیرهای مایع سوئیسی است و چه راهی بهتر از گذراندن یک عصر دل‌انگیز زمستانی همراه با خوردن پنیر مایع با گوشت خوابانده شده در ۱ یا ۳ لیوان از نوشیدنی معروف Burgundy سراغ دارید؟

منبع: dailyhive