Thursday, April 25, 2024
4.4 C
Calgary

خدمات مسافربری آنلاین باید هزینه ترافیک پرداخت کنند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

گزارش جدید شهرداری پیشنهاد می‌کند که کاربران ونکووری خدمات مسافربری آنلاین از این پس هزینه ترافیک پرداخت کنند. استفاده ازخدمات مسافربری آنلاین مانند (Uber) و (Lyft) هنوز در جاده‌های بریتیش کلمبیا محقق نشده‌اند اما این موضوع شورای شهر ونکوور را از تعیین بالقوه هزینه ترافیک برای کاربران این خدمات بعد از محقق شدن بازنداشته است.

هفته جاری ایده تعیین هزینه ترافیک به شکل گزارش اعضا به شورای شهر ونکوور ارائه شد که در میان سایر مواردی که به آن‌ها اشاره شده است پیشنهاد می‌کند یک مالیات بر تردد در جاده‌ها یا روی خدمات حمل ونقل جاده‌ای وضع شود که درآمدهای ناشی از آن می‌تواند دوباره به سمت حمل و نقل شهری سرازیر شود و باید حمل و نقل فعال را به عنوان بخشی از تمام برنامه‌های آینده برای قیمت‌گذاری تردد با خودروهای مسافربری آنلاین مورد بررسی قرار داد. در گزارش چنین آمده است:

خدمات مسافربری آنلاین ظرفیت لازم برای معکوس کردن گرایش‌های کنونی در شهرداری ونکوور برای کاهش میزان مسافت طی شده توسط خودروهای مسافربری و افزایش ترافیک کل به‌ویژه در ساعات اوج ترافیک را دارند.

به علاوه روند مداوم سوار کردن و پیاده کردن مسافر توسط خودروهای متعلق به موسسات مسافربری آنلاین ممکن است منجر به افزایش ترافیک ناشی از توقف غیر قانونی در مسیرهای ویژه تردد خودرو، دوچرخه و محل‌های توقف ماشین‌های سنگین باربری  شود.

طبق گزارش مذکور این نوع فعالیت‌ها می‌تواند منجر به افزایش ترافیک و بروز آثار جانبی منفی مانند جلوگیری از عبور ومرور ماشین‌های باربری سنگین، افزایش در تولید کربن و کند شدن حمل و نقل کالاها و سایر خدمات شود.

در گزارش آمده است که موسسات مسافربری آنلاین مکمل حمل ونقل و تردد فعال هستند که در یک سیستم فعال حمل ونقل شامل کاهش ترافیک و کمتر کردن وابستگی افراد به استفاده از خودروهای شخصی سهم به‌سزایی دارند.

به همین دلیل گزارش مذکور پیشنهاد می‌کند که امکانات بیشتری برای گرفتن هزینه ترافیک از ترددکنندگان جاده‌ای فراهم شود (مثلا هزینه عبور ومرور در جاده) تا بتوان نتایج حاصل از عبور و مرور جاده‌ای و خواسته‌های افراد پیاده را به بهترین شکل مدیریت کرد، ترافیک را به طور ایده‌آلی در هر زمان و در هر ناحیه مشکل‌زا به حداقل رساند و انگیزه‌های بیشتری برای ادامه فعالیت‌های موسسات مسافربری آنلاین و برقراری قوانین راهنمایی و رانندگی فراهم آورد.

گزارش ارائه شده نتیجه‌گیری می‌کند که آینده صنعت حمل ونقل مسافری شامل  موسسات تاکسیرانی و خدمات مسافربری آنلاین برای ونکوور و ناحیه مترو بسیار اهمیت دارد. در این نتیجه‌گیری آمده است:

اعضای شورای شهر به دنبال گرفتن تاییدیه از شهرداری برای برقراری قوانین اصولی در رابطه با خودروهای مسافربری هستند تا منافع شهری را بهینه کنند و خطرات بالقوه ترافیک شهری و تردد ناحیه‌ای را کاهش دهند.

وضعیت خدمات مسافربری آنلاین تا پاییز ۲۰۱۹

در اواخر سال ۲۰۱۸ کلییر ترونا (Claire Trevena)، وزیر حمل ونقل بریتیش کلمبیا اعلام کرد دولت محلی به موسسات تاکسیرانی و مسافربری آنلاین اجازه خواهد داد تا وارد بازار حمل ونقل بریتیش کلمبیا شوند اما این کار تا پاییز ۲۰۱۹ امکان‌پذیر نخواهد بود و خودروهای مسافربری این موسسات در محل مورد بازرسی قرار خواهند گرفت تا مشخص شود که ایمنی لازم را در حمل مسافر دارند.

لایحه «حمل ونقل مسافری» در صورت تایید شدن موسسات به شرکت بیمه بریتیش کلمبیا (ICBC) این امکان را خواهد داد که تا پاییز ۲۰۱۹ بیمه جدیدی برای موسسات تاکسیرانی ومسافربری آنلاین ایجاد کند.

روند تایید شامل مواردی خواهد بود که دولت از آن با عنوان رویکرد برخاسته از داده‌ها یاد می‌کند و این رویکرد قرار است فرصت‌های مورد نیاز سرویس‌های تاکسیرانی و مسافربری آنلاین را به‌ویژه در نواحی پرتقاضا و ساعات اوج تردد از طریق توانمندتر کردن هیئت نظارت بر حمل ونقل مسافری بهبود ببخشد و توسط این هیئت به کار تعیین هزینه ترافیک، عرضه خدمات مسافربری و اداره نواحی پرترافیک بپردازد.

هیئت نظارت بر حمل و نقل مسافری (PTB ) با در نظر گرفتن تقاضا از سوی موسسات تاکسیرانی و خدمات مسافربری آنلاین اظهار کرد این هیئت همان قوانین مسافربری را اعمال خواهد کرد که در حال حاضر توسط این موسسات اعمال می‌شود، صرف نظر از این که متقاضی توانایی ارئه خدمات مسافربری آنلاین را داشته باشد یا خیر، نیاز عمومی برای این خدمات وجود داشته باشد یا خیر و این که متقاضی یا تقاضانامه او در صورت تایید شدن شرایط خوب اقتصادی برای فعالیت‌های مرتبط با حمل و نقل در بریتیش کلمبیا را بهبود ببخشد یا خیر.

هیئت (PTB ) در صورت تایید شدن تقاضانامه متقاضیان شرایط دریافت مجوز را تعیین می‌کند که می‌تواند شامل تعیین تعداد یا ارائه خودروهای مسافربری و نواحی‌ای باشد که این خودروها مجاز به تردد در آن‌ها هستند. این نگرانی وجود دارد که تردد بیش از حد خودروهای مسافربری در جاده‌ها سبب ترافیک در نواحی مورد نظر خواهد شد. هیئت (PTB ) همچنین نرخ کرایه‌ای را تعیین می‌کند که راننده خودرو مسافربری باید از مسافران دریافت کند.

در حال حاضر شهر ونکوور بزرگ‌ترین شهر آمریکای شمالی است که خدمات مسافربری آنلاین ندارد.

منبع: dailyhive