Thursday, April 25, 2024
16.5 C
Calgary

بزرگترین سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری کلگری در دانشگاه کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

صندوق سرمایه‌گذاری کلگری (Opportunity Calgary Investment Fund) با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی جدید بزرگترین پرداخت خود تا امروز را در اختیار دانشگاه کلگری می‌گذارد.

قرار است دانشگاه کلگری با دریافت یک سرمایهٔ ۸.۵ میلیون دلاری به ایجاد ۳,۱۰۰ شغل در «حوزهٔ علوم زیستی» کمک کند. برآورد می‌شود که در این چهارچوب جدید سالانه ۲۰ تا ۴۰ کمپانی در پارک تحقیقاتی این دانشگاه مورد حمایت قرار بگیرند.

آقای «ناهید نِنشی» شهردار کلگری چهارشنبهٔ قبل با اعلام این سرمایه‌گذاری افزود که «علومی زیستی» یک بخش مهم و نیازمند توجه در استراتژی توسعه اقتصادی این شهر است. او گفت: «بنابراین تخمین ۳,۱۰۰ فرصت شغلی جدید در واقع خیلی پایین است زیرا کاری که ما از این لحظه شروع کرده‌ایم در واقع یک سرمایه‌گذاری اولیهٔ تحول‌ آفرین است [که مسیر را برای دگرگونی‌های بعدی نیز هموار می‌کند].»

آقای نِنشی ادامه داد، «می‌شود آن را به زمانی تشبیه کرد که دولت فدرال [کانادا] گفت که ما [کانادایی‌ها] دانش خوبی درباره چگونگی استخراج نفت در شمال کشور داریم ولی بایستی چند سرمایه‌گذاری تحول آفرین انجام بدهیم تا آن دانش را به فناوری‌های قابل تجاری‌سازی تبدیل کنیم.»

دانشگاه کلگری اکنون دارد ۲۸ میلیون دلار را خرج نوسازی یکی از ساختمان‌های پارک تحقیقاتی‌اش می‌کند تا آمادهٔ بهره‌برداری برای این هاب نوآوری علوم زیستی شود.

صندوق سرمایه‌گذاری فرصت‌های کلگری در آوریل ۲۰۱۸ و به دنبال سقوط قیمت نفت با تدبیر شورای شهر کلگری تاسیس شد و هدف آن تنوع‌بخشی به اقتصاد و ایجاد مشاغل جدید از راه سرمایه‌گذاری‌های تحول آفرین بود. این کار به کمک شرکت‌های خصوصی، بنیادهای عام‌المنفعه و سازمان‌های عمومی انجام خواهد شد که نقشی تسهیل‌گرانه را در رشد اقتصادی، افزایش گوناگونی کسب و کارها و نیز اشتغالزایی ایفا خواهند کرد.

منبع: CBC