Friday, April 19, 2024
-5.2 C
Calgary

آشنایی با هفت منطقهٔ جذاب گردشگری در بریتیش کلمبیا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در این مطلب می‌خواهیم به استان بریتیش کلمبیا برویم و ۷ جای دیدنی آن را برای شما معرفی کنیم که هر کدام می‌توانند میزبان یک سفر به‌یادماندنی باشند و شما را به گردش در جاهای بکرتر ترغیب کنند.

واقعا انتخاب ۷ مکان از بین این همه جای دیدنی در این ایالت پهناور کار سختی است. امیدواریم این مناطق برای‌تان جذابیت داشته باشند.

۱. برای جویندگان فرهنگ: Haida Gwaii

Rose spit

وبسایت GoHaidaGwaii.ca شما را به ماجراهای نهفته در این مجمع‌الجزایر خاص دعوت می‌کند. با مناظر باورنکردنی و طبیعت بکر، جایی که تنگهٔ Hecate به مدخل Dixon می‌پیوندد: سواحل سفید ماسه‌ای با الوارهایی در جای‌جای آنها.

اینجا منطقه خیلی خاصی است زیرا طبق برخی تئوری‌ها این جزایر از آخرین عصر یخبندانِ زمین در امان مانده بودند، این نظریه می‌تواند به خوبی وجود گونه‌های حیوانی و گیاهی نادر در Haida Gwaii را توضیح دهد. پس اینجا واقعا مثل دیگر نقاط زمین نیست.

در کنار طبیعت، باید به ۱ قرن میراث فرهنگی مردم Haida اشاره کرد که زمانی جمعیت‌شان ۸,۰۰۰ نفر بود و فرهنگشان برای بسیاری گردشگران جذابیت دارد.

شما می‌توانید با پرداخت ۶۰۰ دلار از ونکوور به این منطقه بیایید و انواع مکان‌های اقامتی از جمله برای کمپینگ، منطقه RV، کابین‌های ساحلی و خانه‌های Air‌B&B را انتخاب کنید.

۲. برای جویندگان هیجان: Fraser Canyon

Hells gatedest bc

توصیف اینجا با عبارت «طبیعت قدرتمند» کم‌لطفی به منطقه‌ای است که سایمون فرِیزر آن را «گلوگاه ترسناک» توصیف کرده است. دره‌ای که در باریک‌ترین جاها ۳۵ متر عرض دارد.

در سال ۱۹۶۹ که تله‌کابین HELL’S GATE AIRTRAM ساخته شد، طناب‌ها را با تیروکمان پرتاب می‌کردند تا کابل‌ها را از یک ایستگاه پایین به ایستگاه بالاتر برسانند.

اگر از کوه‌های Cascade سوار کابین شوید و تا آن‌سوی دره بیایید، به کوه‌های Coast Pacific می‌رسید. شاید دلتان بخواهد برای یافتن طلا به لایروبی رودخانه بروید یا همراه با لیدرِ تورتان سفر هیجان‌انگیز خود را ادامه دهید. به هر صورت هیجان این گردش معلق هرگز از خاطرتان پاک نخواهد شد.

۳. برای عاشقان ساحل: Pacific Rim Nantional Park

Long beach

پارک پَسیفیک ریم نقطه‌ای عالی برای موج‌سواری، ساحل‌روبی، یا به چالش کشیدن قدرت خودتان با طبیعت‌گردی و کمپ‌زدن است.

هر کسی حداقل یک بار در عمرش باید این گنجینه طبیعی را ببیند. چه سوار بر تخته موج‌سواری باشید، چه در جنگل‌های بارانی بگردید، یا با کانو به جزایر همسایه بروید، یا طوفان‌های زمستانی را تماشا کنید؛ در هر حالت مسحور طبیعت این پارک می‌شوید.

اینجا یک منطقه چهارفصل است ولی زیبایی واقعی‌اش را در ماه‌های گرم‌تر به رخ می‌کشد. از Tofino یا Ucluelet که بگذریم به پارک همسایه، Hot Springs Cove می‌رسیم که با یک قایق اجاره‌ای می‌توانید به آن بروید. ماهیگیری و شام خوردن در رستوران‌های مشهور محلی را هم فراموش نکنید.

در این بین اگر فراغتی یافتید، یک تور هوایی با هواپیماهای کوچک در امتداد ساحل ترتیب دهید. آنقدر اینجا فرصت‌های جالب هست که هر چه بیشتر بمانید، بیشتر شگفت‌زده می‌شوید.

۴. برای خانواده: Inside Passage

North pacific cannery

در «آبراه داخلی» هم مناظر شگفت‌انگیز را دارید و هم حیات وحش را، از جمله نهنگ‌های قاتل. این منطقه از بندر Hardy تا دماغهٔ شمالی جزیره ونکوور ادامه دارد.

می‌توانید با تور تفریحی Ferry سفری ۱۵ ساعته روی آب داشته باشید. خوشبختانه زمین بازی بچه‌ها، غذاخوری و اتاق‌های مناسب روی کشتی در اختیار دارید و همین‌طور که Ferry آب را در کانال‌ها می‌شکافد و به سمت بندر زیبای پرینس روپرت (Prince Rupert) جلو می‌رود، استراحت هم می‌کنید.

پرینس روپرت می‌تواند محل کمپ اصلی برای گردش‌های بیشتر در پارک منطقه‌ای Khutzeymateen باشد. اگر فرصت بیشتری داشتید سری هم به پورت ادوارد (Port Edward) بزنید تا منطقه تاریخی North Pacific Cannery را ببینید که گذشتهٔ صنعت ماهیگیری منطقه را در خود جای داده است.

۵. برای کوه‌روها: Kootenay National Park

Rockwall trail kootenay national park

این پارک برای هر کسی سرگرمی خاصی دارد: کمپینگ، ماهیگیری، دوچرخه‌سواری، دریاچه‌های آب‌گرم، یخ‌نوردی و اسکی زمستانی.

در ماه‌های تابستان، می‌توانید با راهنمای منطقه به دیدن فسیل‌های Burgess Shale بروید، و مخزن‌های رنگرزی را بکاوید که قرن‌ها توسط مردم بومی برای جشن و تجارت استفاده می‌شدند.

در شرقِ رادیوم هات اسپرینگ یک نقطهٔ تقسیم بین‌قاره‌ای هست که بریتیش کلمبیا و آلبرتا را در دو سوی خود جای داده است.

پیاده‌روی در دل طبیعت زیبای اینجا از جمله دیواره‌های limestone که از کوهپایه‌ها بالا می‌روند بسیار لذتبخش است. مناطقی که در آتش-جنگل سوخته‌اند دوباره دارند با پوشش سبز گیاهی فرش می‌شوند و نقاط مرتفع در جای‌جای منطقه، چشم‌اندازهای زیبایی در مقابل‌تان می‌گشایند. جریان آب‌های فیروزه‌ای نیز دیدنی ست.

۶. برای تاریخ‌دوستان: Barkerville

Barkerville

این شهر تاریخی زیبا از کاوشگرانی بر جا مانده که در میانه قرن ۱۸۰۰ در جستجوی طلا به مقصد Barkerville گذرشان به این منطقه افتاد و نام یکی از مشهورترینِ آنها، ویلیام (بیل) بارکر روی شهر گذاشته شد. بیش از ۱۲۵ ساختمان قدیمی خیابان‌های اینجا را در پناه گرفته‌اند و از سال ۱۹۲۴، این شهر تبدیل به یک منطقه تاریخی ملی شده است.

در بارکرویل تاریخ را با داستان‌گویی، تورها، بازسازی صحنهٔ دادگاه‌ها و البته یک آهنگری که همچنان فعال است، زنده نگه داشته‌اند.

فعالیت‌های زیادی برای گردشگران وجود دارد و برای رسیدن به همه‌شان حداقل باید چند روز اینجا بمانید. اینجا شاید برای بزرگسال‌ها نوستالژیک باشد ولی مطمئنا تجربه‌اش برای همیشه در ذهن کودکان می‌ماند.

برای برنامه‌ریزی سفرتان حتما به تقویم رویدادهای شهر نگاهی بیندازید: مسابقه کیک‌خوری برای‌تان جذابتر است یا معمای یک قتل؟

۷. برای ماجراجویان: Tatshenshini-Alsek Provincial Park

P5pb15266200

شاید بپرسید که اصلا چند مکان ناشناخته و دور از شهر در این منطقه یافت می‌شود؟ قابل شمردن نیست. اطلاعات زیستی و جغرافیایی این سرزمین وحشی هنوز کامل ثبت نشده است و مسئولین هم از گردشگران خواسته‌اند که در صورت امکان مکان‌ها یا بناهای جالب را به دفتر BC Parks گزارش کنند تا برای عموم ثبت و اعلام شود.

اینجا به درد همه کس نمی‌خورد. باید آماده و با هدف بیایید. کایاک‌سوارها و قایق‌ران‌ها جذب طبیعت دستنخورده منطقه شده‌اند و بزرگترین مزیتش هم همین خلوتی آن است. هر چند نقاطی برای کمپ‌زدن در نظر گرفته شده ولی هیچ امکاناتی وجود ندارد.

تمام سفرها در رودخانه‌های Alsek و Tahshenshini باید با مجوز  باشند. اینجا جایی است که شما می‌توانید تمام مسیرها را پیاده بروید و پشت صف قرار نمی‌گیرید. در سِلفی‌هایتان اثری از آدم‌های دیگر نیست و یک دوچرخه کوهستان —که البته آن هم مجوز می‌خواهد- می‌تواند وسیله‌ای عالی برای سفر در مسیرهای از پیش تعیین شده باشد.

انتظار طبیعتی گرم و پذیرا را نداشته باشید. اینجا بکر است و آرام، حتی راه‌های محلی هم نگه‌داری نمی‌شوند. هر لحظه ممکن است برف ببارد و از این بابت، سفر به اینجا شوخی‌بردار نیست.

منبع: VancouverSun