Friday, March 29, 2024
-7 C
Calgary

۲۳۰ شعبه فروشگاه Gap تعطیل خواهد شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

درست یک روز پس از آن‌که Victoria’s Secret اعلام کرد قصد دارد بیش از 50 فروشگاه خود در آمریکای شمالی را تعطیل کند، حال مقامات شرکت Gap نیز خبر از تعطیلی‌های گسترده ظرف دو سال آینده می‌دهند.

شرکت Gap قصد دارد برای احیای نام تجاری خود و بهبود ساختار اعتبار این برند، حدود 230 فروشگاه انحصاری خودش را در دو سال آینده تعطیل کند.

مقامات این شرکت گفته‌اند این تعطیلی‌ها باعث خواهند شد که ضرری سالانه در حدود 625 میلیون دلار به شرکت وارد شود.

بعلاوه مقامات شرکت Gap اعلام کرده‌اند که قصد دارند این شرکت را به دو برند تجاری مشهور به نام‌های Old Navy و یک برند دیگر که هنوز برای آن نامی تعیین نشده (NewCo) تقسیم کنند. این دو شرکت تجاری صاحب برندهای Gap، Athleta، Banana Republic، Intermix و Hill City خواهند شد.

آرت پک که رییس و مدیر اجرایی شرکت Gap است درباره این برنامه‌های جدید می‌گوید: بسیار خرسند هستیم که روند پیشرفت ما در رسیدن به اهداف سوددهی و سیستم عملیاتی، به ما این اجاره را داده تا درآمدهای خود را حتی در برخورد با مشکلات و بروز تغییرات، همچنان هدایت کنیم. با نگاه کردن به سال 2019 و سال‌های پس از آن، ما کاملا نسبت به این قضیه آگاه هستیم که به چه چیزهایی برای رسیدن به موفقیت احتیاج داریم. ما امروز همزمان با اعلام این برنامه تفکیکی اعلام کردیم که می‌خواهیم قدرت نفوذ برندهای خود را افزایش دهیم. تیم‌های بااستعدادی که باعث پیشرفت این برندها شده‌اند و این تغییرات بخاطر حضور آن‌ها امکان‌پذیر شده، حال این مسیر جدید را نیز سریعا طی خواهند کرد و به زودی شاهد روندی سریع در رشد سودآوری شرکت خواهیم بود.

رابرت فیشر که یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت Gap است نیز در اینباره این‌گونه اظهار داشت: با بررسی‌های جامعی که اعضای هیئت مدیره شرکت در طول این سال‌ها انجام داده‌اند، همگی به این نتیجه رسدند که جایگاه تجاری برند Old Navy و مشتریان آن به سرعت از سایر برندهای شرکت در حال فاصله گرفتن است. در حال حاضر این نیاز کاملا حس می‌شود که هرکدام از این برندها باید استراتژی متفاوتی را در پیش گیرد تا بتوانند حرکت رو به جلوی خود را ادامه دهند. ما برنامه جداسازی کنونی شرکت را بعنوان بهترین اقدام برای پیشرفت برندها تشخیص داده‌ایم، و مطمئن هستیم این تصمیم موفق خواهد بود. ما با ایجاد دو شرکت جداگانه که دارای ساختار مالی متفاوت، اولویت‌های عملیاتی مخصوص به خود و استراتژی‌های خاص اقتصادی هستند، می‌توانیم شرایطی را ایجاد کنیم که در آن این دو شرکت بتوانند به اهداف استراتژیک خود دست پیدا کنند. این برنامه موجب خواهد شد این برندها در میان مشتریان، کارکنان و سهامداران ما ارزش حقیقی خودشان را بدست آورند.

شرکت NewCo در مقر فعلی شرکت Gap فعالیت خواهد کرد و  برند Old Navy نیز در دفاتر مرکزی کنونی خودش باقی می‌ماند. هر دوی این شرکت‌ها در سانفرانسیسکو مستقر هستند.

این برند بین‌المللی می‌گوید در انتهای سال 2018 تعداد 3،666 فروشگاه در 43 کشور دنیا داشته، که 3،194 عدد از این فروشگاه‌ها به طور مستقیم توسط شرکت اداره می‌شده‌اند.

منبع: dailyhive