Friday, April 19, 2024
1.4 C
Calgary

بررسی سالانه شرکت های معدنی، 2018

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

این گزارش نتایج تحقیقات سالانه 2018 مؤسسه Fraser است که طی آن موسسات استخراج و اکتشاف معدن را بررسی کرده است. در این گزارش تلاش شده است تا تاثیر سیاست های عمومی مانند مالیات و موارد عدم اطمینان قانونی، بر میزان سرمایه گزاری بررسی شود.

این گزارش در بازه زمانی 21 اوت تا 9 نوامبر 2018 به طور الکترونیکی از 2600 نفر پرسیده شده است. در مجموع 291 نفر به پرسشنامه ها پاسخ دادند که برای ارزیابی 83 محدوده کافی بود. در مقایسه با 91 محدود در سال 2017، 104 تا در 2016، 109 تا در 2015 و 122 تا در 2014.

در بررسی امسال، تجزیه و تحلیل زمان مجوز نیز مورد بررسی قرار گرفته است که قبلا در یک نشریه جداگانه ارزیابی می شد.

 ارزیابی شاخص جذابیت سرمایه گذاری در معدن و سیاست های وابسته

شاخص جذب سرمایه گذاری ترکیب شاخص پتانسیل مواد معدنی، که براساس جذابیت زمین شناسی و شاخص ادراک سیاست بدست می آید، و شاخص کامپوزیت که تاثیر سیاست دولت بر نگرش نسبت به سرمایه گذاری های اکتشافی را اندازه گیری می کند، است.

در حالیکه اندازه گیری جذابیت قضایی بر اساس فاکتورهای سیاسی مانند مقررات سختگیرانه، مالیات، کیفیت زیرساخت ها و سایر سوالات مرتبط با سیاست که پاسخ دهندگان به آنها پاسخ دادند، شاخص ادراک سیاسی، به تنهایی این موضوع را مشخص نمی کند که تصمیم برای سرمایه گذاری به طور معناداری بر اساس این موارد بوده است.

برترین ها

براساس نتایج این بررسی، مشخص شده است که برترین مناطق در جهان برای سرمایه گذاری بر اساس شاخص جذابیت سرمایه گذاری، منطقه نوادا است، که در سال 2017 در جایگاه سوم قرار گرفته بود.

منطقه غربی استراليا نیز در جایگاه دوم قرار گرفته است، پس از آنکه در رتبه بندی سال گذشته، در جایگاه 5 ام واقع شده بود. ساسکاچوان در سال 2017 در رتبه دوم و در سال 2018 در رتبه سوم رده بندی قرار گرفت. کبک نیز در سال جاری در رتبه چهارم قرار دارد و آلاسکا از رتبه 10 در سال 2017 به رتبه 5 در سال 2018 ارتقا پیدا کرده است. رده های بعدی تا رتبه 10 شامل Chile, Utah, Arizona, Yukon, و Northwest Territories می شود.

پایین ترین ها

با در نظر گرفتن شرایط سیاسی و پتانسیل معادن در شاخص جذابیت سرمایه گذاری، ونزوئلا در آخرین رتبه در جدول رده بندی قرار گرفته است. 10 منطقه ای که در انتهای این لیست قرار گرفته اند شامل Neuquen, Nicaragua, Guatemala, Panama, China, Ethiopia, Dominican Republic, La Rioja, و Bolivia است.

بررسی سالانه شرکت های معدنی

شاخص درک سیاسی: گزارش به دولت ها بابت اندازه گیری جذابیت های سیاسی با توجه به سیاست های آنها

در حالیکه مسائل زمین شناسی و اقتصادی فاکتورهای مهمی در اکتشاف های معدنی هستند، ساسیت های منطقه نیز موضوع مهمی می باشد. شاخص درک سیاسی، یک شاخص ترکیبی از اندازه گیری کلی جذابیت های سیاسی 83 منطقه در این بررسی است.

این شاخص از پاسخ به سوالهای این بررسی بدست آمده که در مورد فاکتورهای سیاسی و تاثیر آنها بر تصمیم گیری در سرمایه گذاری بوده است. فاکتورهای سیاسی که بررسی شده اند، شامل قوانین اجرایی فعلی، قوانین محیط زیست، سیستم قانون و مالیات، زیرساخت ها، مسائل اجتماعی و اقتصادی، و شرایط توسعه جوامع، مرزهای بازرگانی، ثبات سیاسی، قوانین کار، کیفیت دیتابیس ژئولوژیکی، امنیت و در دسترس بودن مهارت ها و نیروی کار است.

برترین ها

طبق بررسی های انجام شده، ساسکاچوان در رتبه 1 قرار گرفت و پس از آن نوادا از رتبه 5 در سال قبل به رتبه دوم در سال 2018 دست پیدا کرد. پس از آن سایر مناطق تا رتبه 10 به ترتیب شامل Finland, Ireland, Western Australia, Northern Ireland, Sweden, Utah, New Brunswick, و Quebec می باشند.

پایین ترین ها

10 منطقه ای که براساس شاخص درک سیاسی، کمترین جذابیت را دارند شامل: Venezuela, Democratic Republic of Congo (DRC), Neuquen, Chubut, Philippines, Guatemala, La Rioja, Zimbabwe, Bolivia, وChina می باشند.

مناطق Venezuela, Democratic Republic of Congo, Chubut, Philippines, Guatemala, Zimbabwe, Bolivia, و China، سال قبل نیز در 10 منطقه با کمترین جذابیت بودند.

منبع: fraserinstitute