Saturday, April 20, 2024
-3.2 C
Calgary

جویس موری وزیر جدید خزانه‌داری کابینه جاستین ترودو شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

جاستین ترود بالاخره و پس از اخباری که روزهای گذشته منتشر شده بود، جویس موری را به عنوان وزیر خزانه‌داری کابینه خودش معرفی کرد. او به عنوان نماینده ونکوور در پارلمان کانادا سابقه فعالیت ظولانی دارد.

طبق گفته دولت فدرال، خانم موری در مقام جدید خود قصد دارد به پیشبرد اهداف و اولویت‌های تعیین شده دولت کانادا کمک کرده، و تعهداتی که به مردم کانادا را عملی کند.

بر اساس بیوگرافی وزیر خزانه‌داری جدید کانادا، جویس موری در سال 2008 برای اولین بار بعنوان نماینده پارلمان انتخاب شد. او در چندین کمیته دائمی از جمله کمیته‌های تجارت، بهداشت و سالامت، شیلات و دریاها، محیط‌زیست و توسعه پایدار و دفاع انجام وظیفه کرده است. او همچنین مدتی را نیز به عنوان منتقد دفاع ملی سپری کرده است. علاوه بر این‌ها خانم موری عضو کمیته دائمی دسترسی به اطلاعات، امنیت و اصول اخلاقی، کمیته دائمی حساب‌های کاربری عمومی، و کمیته دائمی فعالیت‌ها و برآوردهای دولت نیز بوده است.

خانم موری از سال 2015 و تا پیش از انتخاب به مقام وزارت، در مقام دبیری پارلمان فعالیت داشته است. او دیروز و از سوی جاستین ترودو به عنوان رئیس وزارتخانه خزانه‌داری و وزیر دولت دیجیتال منصوب شد.

نخست‌وزیر جاستین ترودو روز دوشنبه در حساب توییتری خود درباره این انتخاب گفت: سال‌هاست که جویس موری در جایگاه نماینده‌ای صادق و قدرتمند به مردم شهر ونکوور خدمت کرده است. حال لطفا با من همراه شوید، تا پس از 25 سال فعالیت موفق در جایگاه یک تاجر موفق زن و مدافع محیط‌زیست، انتخاب او را به عنوان رئیس وزارتخانه خزانه‌داری و وزیر دولت دیجیتال تبریک بگوییم.

موری جانشین جین فیلپات می‌شود. فیلپات در روز 4 مارس استعفای خود از کابینه دولت را اعلام کرد.

فیلپات در فاصله‌ای کمتر از یک ماه پس از استعفای جودی ویلسون-رینولد از کابینه جاستین ترودو، از مقام خود استعفا داد.

فیلپات با وجود استعفا از کابینه دولت، همچنان به عنوان نماینده پارلمان و حزب لیبرال به فعالیت سیاسی خود ادامه می‌دهد.

منبع: dailyhive