Friday, April 19, 2024
-1.2 C
Calgary

رونمایی رسمی اپل از کارت اعتباری و سرویس‌های اشتراکی جدید برای بازی‌ها، اخبار و سریال‌ها

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اپل دیروز ۲۵ مارس ۲۰۱۹ مراسم رونمایی از سرویس‌های اشتراکی جدیدش را برگزار کرد که یکی دو غافلگیری جالب هم در بین آنها وجود داشت.

اپل نیوز پلاس (+Apple News)

Apple News Plus

اپل برای غنی کردن اپلیکیشنِ اخبارش، سرویس جدیدی را به آن افزوده است که +Apple News نام دارد و از امروز در ایالات متحده و کانادا در دسترس کاربران اپل قرار می‌گیرد. این سرویس ماهانه ۱۰ دلار قیمت دارد، امکان به‌اشتراک‌گذاری آن بین اعضای یک خانواده هم هست و البته ماه اولِ اشتراک رایگان است.

اپل‌نیوز پلاس به شکل مجلات خبری طراحی شده که در زیر جلد آنها گزارش‌ها و مقالات برتر رسانه‌های مشهوری مثل وال‌استریت ژورنال و لوس‌آنجلس تایمز انتظار شما را می‌کشند. در زمان نگارش این خبر، ۳۰۰ مجله در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد و قرار است رسانه‌های دیگری هم به آن اضافه شوند.

اپل می‌گوید مقالاتی که در این سرویس می‌خوانید با شرکت‌های تبلیغاتی به اشتراک گذاشته نمی‌شوند و به این شکل شما سیبل تبلیغات هدفمند آنها نمی‌شوید.

اپل کارد (Apple Card)

applcard.jpg

اپل با یک کارت اعتباری تیتانیومی وارد این عرصه شده است. برخلاف روش‌های سُنتی، شما می‌توانید مستقیما روی آیفونتان درخواست صدور کارت را بدهید و آن را دیجیتال در اپلیکیشن Wallet ذخیره کنید. در آن صورت حساب‌ها و موجودی و سایر موارد را همیشه در اختیار خواهید داشت و حتی می‌توانید خریدهای خودتان را بر اساس موقعیت فروشگاه‌ها روی نقشه ذخیره کنید تا محل هر پرداخت مشخص باشد.

با هر بار خرید، این کارت یک کد امنیتی جدید صادر می‌کند و جالب اینکه، Apple Card نه شماره ۱۶ رقمی دارد، نه CVV، نه امضا و نه تاریخ انقضا. البته اگر بخواهید از وبسایت‌هایی خرید کنید که از Apple Card  پشتیبانی نمی‌کنند و نیازمند شماره کارت هستند، امکان صدور آن هست.

MasterCard و Goldman Sachs پشتیبان اپل‌کارد هستند که تابستان امسال عرضه می‌شود.

اپل آرکِید (Apple Arcade)

ArcadeFamily_PR_SCREEN.jpg

آیفون هرگز در بالای فهرست سرویس‌های گیمینگ نبوده اما با امید به تغییر این وضعیت اپل دیروز Apple Arcade را معرفی کرد که یک سرویس اشتراک گیمینگ است. برخلاف سرویس‌های اَبری که گوگل و مایکروسافت به دنبال آن هستند، ایده اپل خیلی ساده‌تر است: «فروش اشتراکی برای بازی‌های موجود در اپ‌استور» و رقابت با پلتفرم‌های سنتی مثل پلی‌استیشن، اکس‌باکس، یا نینتندو سوئیچ.

اپل دیروز حرفی از هزینه اشتراک ماهانه برای این سرویس نزد ولی گفته می‌شود که مشتریان با دریافت آن بیش از ۱۰۰ بازی انحصاریِ iOS را در اختیار خواهند داشت و می‌توانند آنها را روی آیفون، آیپد، اپل‌تیوی و حتی کامپیوترهای مَک بازی کنند.

اپل تیوی چنلز (Apple TV Channels)

apple-tv-channels.jpg

خدمت بعدی برای پلتفرم Apple TV معرفی شد. اپل با معرفی آن این امکان را فراهم کرد که شبکه‌های محتوایی مثل HBO و PBS و CBS و Acorn TV و Tastemade بدون هدایت کاربران به یک اپ مجزا، بتوانند محتواهای خود را مستقیما در اختیارشان بگذارند.

شما می‌توانید با انتخاب هر کانال هزینه اشتراک آن را بپردازید و فقط از سریال‌ها و شوهای همان کانال لذت ببرید. به بیان دیگر، دیگر هیچ نیازی نیست مثل مدل سنتی شبکه‌های کابلی، برای دیدن معدودی برنامه خوب، مجبور به پرداخت هزینه اشتراک همهٔ برنامه‌های آن شوید.

هزینه اشتراک این کانال‌ها نیز در زمان عرضه نهاییِ آپدیت در ماه مِی آینده اعلام خواهد شد و قرار است این سرویس جدید برای مَک نیز عرضه شود. کانال‌های جدید اپل تیوی در ۱۰۰ کشور دنیا در دسترس خواهند بود.

اپل تیوی پلاس (+Apple TV)

apple-tv-plus-.png

اما علاوه بر معرفی کانال‌های جدید، خود اپل هم وارد بازار تولید محتوای تلویزیونی شد و پکیج محتواهای اوریجینالش را به اپل تیوی خواهد آورد. البته هنوز جزئیات برنامه‌های داخل این سرویس با رسانه‌ها و مردم در میان گذاشته نشده است ولی نام‌های بسیار بزرگی در میان هستند.

چهره‌های مشهوری مثل اوپرا وینفری، ریس ویترسپون، جنیفر آنیستون، استیون اسپیلبرگ، جیسون موموآ، و استیون کارل در این تلاش جدید با اپل همکاری خواهند داشت. همان‌طور که بالاتر نوشتیم، هنوز جزئیات برنامه‌ها دقیقا معلوم نیست.

اما در این حد می‌دانیم که خانم اوپرا دو مستند برای اپل خواهد ساخت که موضوع آنها مزاحمت‌های محیط کار و سلامت روانی است. در پاییز از جدول انتشار برنامه‌ها دقیقتر آگاه خواهیم شد.

شما می‌توانید خلاصهٔ ویدیویی این مراسم را فقط در ۷ دقیقه از یوتوب تماشا کنید.

منبع: The Verge