Wednesday, April 24, 2024
11.2 C
Calgary

۵ راه حل ساده برای نجات کره زمین

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

متاسفانه طبق گزارش فدراسیون جهانی حیات وحش (WWF) در ۴ دهه گذشته شاهد کاهش ۶۰٪ حیات وحش بوده‌ایم.

این واقعیت‌های دردناک پیامد عملکرد ما و تاثیر آن بر روی اکوسیستم است و زنگ هشدار برای نجات کره زمین را به صدا در می‌آورد.

به گفته WWF‌ما اولین نسلی هستیم که درک شفافی از تاثیرمان بر روی طبیعت داریم و ممکن است آخرین نسلی باشیم که می‌تواند کاری برای نجات کره زمین انجام دهد.

اما بزرگ‌ترین سوال آن است که چگونه انسان‌ها، حیات وحش و طبیعت می‌توانند کنار هم ادامه دهند؟ ما باید تحولی بی‌سابقه ایجاد کنیم، دستیابی به همزیستی پایدار روی زمین!

در ادامه ۵ راه حل ساده برای نجات کره زمین آورده می‌شود که اگر هر یک از ما این تغییرات کوچک را انجام دهیم تعادل در طبیعت دوباره برقرار می‌گردد.

۱- بالا بردن آگاهی
متعهد به یادگیری بیشتر در مورد خطرات مختلف گونه‌های حیات وحش و زیستگاه آنها باشید. برای این‌ کار می‌توانید از منابع معتبری مانند Our Planet و WWF استفاده کنید. با بالا بردن آگای خود می‌توانید توضیحات کاملی به سایرین دهید و آن‌ها را نیز برای نجات کره زمین تشویق کنید.

۲- کاهش تولید کربن
کاهش تولید کربن بر روی جنگل‌ها، حیات وحش و اقیانوس‌ها تاثیر مستقیم دارد. می‌توانید مقدار کربن تولیدی خود را اندازه گیری و سپس در راستای کاهش آن تلاش کنید. در ادامه چند تغییر ساده را توضیح می‌دهیم:

استفاده از ترموستات قابل برنامه ریزی: اینگونه زمانی که خانه نیستید انرژی هدر نمی‌رود. با کاهش دو درجه‌ای آن در زمستان و بالا بردن دو درجه‌ای در تابستان نیز از ورود ۸۸۰ پوند دی‌اکسیدکربن به هوا جلوگیری خواهید کرد.
• کاهش مصرف گوشت قرمز: با انتخاب گیاهخواری جنگل‌ زدایی کم‌تر و نیاز به مصرف آب کم‌تری خواهیم داشت.
• بازیافت: از کودکی بیشتر ما درگیر این مساله هستیم، اما مهم است که آن را درست انجام دهیم. اگر ساکن بریتیش کلمبیا هستید برای دریافت اطلاعات کامل به سایت Recycle BC مراجعه کنید.
• استفاده مجدد: ذهنتان را تغییر دهید و سعی کنید از اشیا تا حد ممکن استفاده کنید یا وسایل قابل استفاده را به مراکز خیریه اهدا کنید.
• کاهش مصرف پلاستیک: بطری آب همراه داشته باشید و برای هر نوع خرید خودتان کیسه مخصوص کنار بگذارید.
• مصرف محلی: سعی کنید تا حد امکان محصولات منطقه خود را استفاده کنید تا آلودگی حاصل از جابجایی آن‌ها کاهش یابد.

۳- شهروند موثر
شرکت در همایش‌ها، جمع آوری امضا و ارسال آن برای مسئولان، دلسوزی و شنیدن صدای طبیعت و رساندن آن به سایرین می‌تواند اهمیت طبیعت را هرچه بیشتر و بیشتر برای دیگران مشخص کند. از تمام تواناییتان برای تشویق کسب و کارها و دولت برای اقدامت مناسب برای نجات کره زمین بهره ببرید.

۴- اختصاص زمان داوطلبانه
با پیوستن به انجمن‌هایی مانند WWF Canada و Wildlife Preservation Canada می‌توانید به جلوگیری از انقراض حیوانات کمک کنید و از طرفی دوستانی با تفکراتی شبیه به خودتان پیدا خواهید کرد.
حتی اگر برای این کارهای وقت ندارید می‌توانید با انجام کارهای کوچک مانند خاموش کردن لامپ‌های اضافه به نجات کره زمین کمک کنید.

۵-کمک‌های مالی
اگر موقعیت مالیتان به شما اجازه می‌دهد. می‌توانید به سازمان‌های محیط زیستی کمک کنید. برخی سازمان‌های فعال این حوزه در کانادا عبارت است از:

منبع: Dailyhive