Friday, May 3, 2024
1.8 C
Calgary

خانواده کانادایی پیش از نابینا شدن فرزندانشان به دور کره زمین سفر می‌کنند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

یک بیماری ژنتیکی نادر خانواده کبکی را به عاشقان سفر تبدیل کرده است.

هنگامی که ادیث لمی و سباستین پلتیه با خبر شدند فرزند اولشان میا که تنها سه سال دارد از مشکلات بینایی رنج می‌برد، حیرت‌زده شدند.

بیماری میا کوچولو رتینیت پیگمنتوزا یا ورم رنگیزه‌ای شبکیه نام دارد که یک بیماری بسیار نادر ژنتیکی است. این بیماری می‌تواند منجر به کاهش بینایی و یا حتی نابینا شدن فرد شود. در حال حاضر هیچ درمانی برای این بیماری وجود ندارد اما برنامه‌های توانبخشی می‌تواند تا حدودی از نابینا شدن فرد جلوگیری کند.

با این وجود متخصصان معتقدند میا کوچولو هیچ شانسی برای بهبود ندارد. در این میان، لمی و پلتیه متوجه شدند بینایی دو پسر دیگرشان، کالین هفت ساله و لورن پنج ساله نیز در حال کاهش یافتن است. کالین و لورن هم در سال ۲۰۱۹ به بیماری رتینیت پیگمنتوزا مبتلا شدند.

اما لئوی ۹ ساله بزرگ‌ترین پسر این خانواده به این بیماری مبتلا نشده است.

والدین این کودکان پس از مشاوره با متخصصان تصمیم گرفتند برای فرزندانشان خاطرات بصری شیرینی را خلق کنند. حساب‌های کاربری این خانواده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که آنها در حال برنامه‌ریزی برای فرزندانشان هستند.

این خانواده ۶ نفره قرار بود سفرشان را از سال ۲۰۲۰ آغاز کنند، اما همه‌گیری مانع از اجرای برنامه‌هایشان شد.

این خانواده توانستند در مارچ ۲۰۲۲ از مونترال خارج شوند و سفر جهانی خود را از نامیبیا آغاز کنند، با سفاری از حیوانات وحشی دیدن کنند و پس از آن به زامبیا، تانزانیا، ترکیه، مغولستان و اندونزی سفر کنند.

لمی و پلتیه می‌گویند پیش از شروع سفر یک چک لیست از آرزوهای فرزندانشان تهیه کردند. میا آرزو دارد سوار اسب شود و لوران آرزو دارد در حال شتر سواری آب میوه بنوشد.

این خانواده شگفت‌انگیز را در اینستاگرام و فیسبوک با نام کاربری “Plein Leurs Yeux” دنبال کنید و ماجراجویی‌های آنها را تماشا کنید.

منبع: Dailyhive