Friday, April 26, 2024
7.2 C
Calgary

مشاهده نهنگ قاتل سفیدرنگ در آب‌‌های بریتیش‌کلمبیا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اخیرا یک نهنگ قاتل سفیدرنگ در آب‌های بریتیش‌کلمبیا و در فاصله بیش از 2,000 کیلومتر از زیستگاهش در کالیفرنیا مشاهده شده است.

این نهنگ استثنایی هنگامی که اسکات تورتون، کاپیتان Prince of Whales، مشغول تماشای نهنگ‌های قاتل در Telegraph Cove بود رصد شد.

بنابر اعلام Pacific Whale Watch Association کاپیتان اسکات ابتدا این نهنگ را با T46B1B TI’uk، نهنگ قاتل سفیدرنگ دریای Salish، اشتباه گرفت اما خیلی زود و پس از گرفتن عکس متوجه تفاوت آن‌ها شد.

در ادامه توجه او به یک نهنگ قاتل سفید در کالیفرنیا و جنوب Tijuana در مکزیک جلب شده و اطلاعات خود را با یکی از پژوهشگران California Killer Whale Project در میان گذاشت.

نتیجه این بررسی‌ها نشان داد که نهنگ قاتل سفیدرنگ در تصاویر زیر Frosty (CA216C1) نام دارد.

بگفته آلیسا شولمن-جانیگر، پژوهشگر CKWP، Frosty در طول این سفر همراه اعضای خانواده Bigg’s بنام‌های T060 و T069 شنا می‌کند.

در بخش دیگر بیانیه PWWA آمده: “برای لحظاتی دو نهنگ کالیفرنیایی از گروه جدا شده و در آب‌های کم‌عمق Beaver Cove حضور داشتند. اما در ساعت 5 عصر و هنگام حضور کاپیتان اسکات نهنگ‌های قاتل به سمت غرب روانه شدند و تنها دو نهنگ در خارج از منطقه بودند.”

این نهنگ اولین بار در آگست 2019 و توسط Monterey Bay Whale Watch مشاهده شده اما هیچگاه آن را در آب‌های بریتیش‌کلمبیا رصد نکرده بودند.

براساس اعلام California Killer Whale Project مادر Frosty که CA216C نام دارد در جولای 2014 همراه خانواده خود در نزدیکی Alert Bay مشاهده شده است.

ارین گلس، مدیر اجرایی PWWA، در اینباره گفت: “فاصله آب‌های مکزیک که در اکتبر 2021 Frosty آنجا بود تا Telegraph Cove که دیروز این نهنگ در آن شنا می‌کرد بیش از 2,500 کیلومتر است.

پیش از این Frosty در تاریخ 26 جون در آب‌های اطراف Farallon islands کالیفرنیا مشاهده شده بود.

هنوز مشخص نیست علت سفیدرنگ بودن Frosty چیست اما بگفته PWWA این اولین نهنگ قاتل سفید نیست که در آب‌های این منطقه دیده می‌شود. TI’uk نیز یک نهنگ قاتل سفیدرنگ و مشهور است که متاسفانه از اپریل 2021 به اینسو دیگر مشاهده نشده است. Chimo نیز در دهه 1970 در Sealand نگهداری می‌شد.

به باور دانشمندان علت رنگ سفید و غیرمعمول این نهنگ‌های قاتل یک سندروم کمیاب بنام Chediak-Higashi است.

منبع: Daily Hive