Thursday, April 25, 2024
15.1 C
Calgary

آیفون‌های جدید اپل، به دوربین‌هایی با لنز بسیار عریض مجهز می‌شوند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اگر اپل امسال هم مثل هر سال چیپ‌های پردازشی فوق‌العاده‌ای را برای آیفون‌های جدیدش آماده کند، پرچمدارهای این شرکت سریع‌تر از اکثر لپ‌تاپ‌های باریک بازار خواهند بود. اما به نظر می‌رسد استفاده از دوربین‌هایی با لنز بسیار-عریض در جلو و عقب، بزرگترین اهرم فروش آیفون‌های ۲۰۱۹ باشد.

سه دوربین در عقب

تحلیلگر معروف زنجیره تولید اپل در آسیا، آقای مینگ-چی کوئو که پیش‌بینی‌هاش در وال‌استریت خریدارهای زیادی دارد، در آخرین خبرنامه‌اش نوشته که این ویژگی‌های جدید جزو نقاط قوت آیفون‌های ۲۰۱۹ خواهند بود:

  1. دوربین عقب مدل‌های ۶.۵ اینچی و ۵.۸ اینچی به ۳ دوربین و مدل ۶.۱ اینچی به ۲ دوربین ارتقا خواهند یافت. یک دوربین با لنز بسیار-عریض اضافه می‌شود که سنسور ۱۲ مگاپیکسلی دارد.
  2. سنسور دوربین جلوی همهٔ این ۳ مدل از ۸ به ۱۲ مگاپیکسل ارتقا می‌یابد و لنز آن هم بسیار-عریض ۵ لایه خواهد بود.

آقای کوئو می‌گوید لنز این دوربین‌های بسیار-عریض در جلو و عقب، آنقدر باز و بزرگ است که ظاهرشان نسبت به بقیه لنزها یا اجزای تلفن «انگشت‌نما» خواهد بود و توی ذوق می‌زند.

برای همین اپل یک فناوری جدید برای روکش این لنزها استفاده کرده تا تیره به نظر آیند و در حاشیه‌های سیاه پیرامون دوربین‌ها محو شوند.

iphone-triple-cameras-renders-macotakara-mar-2019-l.jpg

آیفون در یک سال اخیر از جایگاه قدیمش به عنوان «بهترین دوربین‌های موبایل» فاصله گرفته و زیر سایهٔ گوگل Pixel 3 و هوآوی P30 Pro قرار دارد. به خصوص در زمینه عکاسی در شب و محیط‌های تاریک، گوی رقابت را به کلی باخته است. بعید نیست آیفون‌های ۲۰۱۹ تلاشی جدی از اپل در این زمینه باشند تا عقب افتادن خود را جبران کند.

علاوه بر دوربین‌های جدید، قرار است آیفون‌های ۲۰۱۹ با فناوری شارژ معکوس بتوانند دستگاه‌های دیگر مثل هدفون Airpods اپل را هم شارژ کنند. در ضمن خودشان هم باتری‌های بزرگتری خواهند داشت.

و یک آیفون ارزان‌تر

iphone-8-gold.jpg

شاید شما هم از آن افرادی باشید که ترجیح می‌دهند به جای خرید آیفون‌های ۱,۰۰۰ دلاری، از تلفنی با قیمت معقول‌تر استفاده کنند.

این چیزی است که وبسایت EDN خبر از آن داده و می‌نویسد که اپل می‌خواهد یک آیفون ۴.۷ اینچی با حافظه ۱۲۸ گیگابایت، چیپ A13 و دوربین تکی را با قیمت ۶۵۰ دلار روانه بازار کند تا جایگزین آیفون SE شود که پارسال تولیدش متوقف شد.

با این اوصاف اپل امسال تلفن‌هایی با قیمت پایه بین ۶۵۰ تا ۱,۱۰۰ دلار روانه بازار خواهد کرد تا تمام سلایق را پوشش دهد.

منبع: Apple Insider