Friday, April 26, 2024
8 C
Calgary

ده دلاری عمودی کانادا جایزه بهترین اسکناس بانکی ۲۰۱۸ را دریافت کرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

ده دلاری کانادا که دیزاین آن به شکل عمودی انجام شده است، یک جایزه بین‌المللی مهم دریافت کرد.

اعضای انجمن بین‌المللی اسکناس (IBNS) ده دلاری کانادا با طرح بانو وایولا دزموند را به عنوان برنده جایزه اسکناس سال ۲۰۱۸ انتخاب کرده‌اند.

به گفته این انجمن، در سال ۲۰۱۸ شاهد انتشار ۱۵۰ اسکناس با طرح‌های جدید بوده‌ایم ولی فقط طراحی ۱۰٪ از آنها به اندازه کافی جدید بوده تا برای این جایزه کاندید شوند.

IBNS می‌گوید که از همان ابتدای رای‌گیری، ده دلاری کانادا اعضا را مسحور زیبایی خود کرده بود و به دنبال آن اسکناس‌های سوییس (۲۰۰ فرانک با طرح دست‌های انسان)، نروژ (۵۰۰ کرون با طرح کشتی)، روسیه (۱۰۰ روبل با طرح فوتبال) و جزایر سلیمان (۴۰ دلاری با طرح مردی که در پوستهٔ صدف حلزونی می‌دمد) قرار گرفتند.

Screen-Shot-2019-04-30-at-8.56.50-AM.png

IBNS در توصیف این اسکناس می‌گوید:

«روی اسکناس پرتره‌ای از نماد عدالت اجتماعی خانم وایولا دزموند است و در پشت آن طرح موزه حقوق بشر کانادا در وینیپگ چاپ شده است. دزموند برای برابری نژادی در سرتاسر کانادا می‌جنگید و اولین بانوی کانادایی است که تصویر او روی اسکناس بانک مرکزی قرار گرفته است (خانم‌های قبلی همه از خاندان سلطنتی بریتانیا بوده‌اند).»

این اسکناس فقط اندکی از اسکناس‌های ایالات متحده بزرگتر است. معیارهای امنیتی که در آن به کار رفته‌اند تشخیصش را آسان و جعل آن را بسیار سخت می‌کنند.

اسکناس وایولا دزموند از نوامبر ۲۰۱۸ وارد چرخهٔ مبادلات نقدی شده است.

از دیگر حریفان آن در رقابت امسال می‌توان به ۵۰۰ پزویی مکزیک، ۱۰۰ بولیوارِ ونزوئلا، ۲۰ دلاری باهاماس، و ۵۰ یوانِ چین اشاره کرد.

Screen-Shot-2019-04-30-at-8.51.53-AM.png

کانادا قبلا جایزه اسکناس سال IBNS را در ۲۰۰۴ از آن خود کرده بود و در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ در جایگاه دوم قرار گرفته بود. پارسال هم رتبهٔ سوم را مال خود کرد.

منبع: Daily Hive