Tuesday, April 16, 2024
1.9 C
Calgary

دولت تا قبل از انتخابات امسال درباره اینترنت 5G هواوی تصمیم می‌گیرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کانادایی‌ها همچنان در انتظار ورود اینترنت 5G هستند، اما دولت فدرال فعلا درباره حضور شرکت هواوی به عنوان بخشی از این پروژه تصمیم نگرفته است.

با این وجود به نظر می‌رسد که مقامات دولتی زمان نهایی برای اعلام تصمیم خود در اینباره را اعلام کرده‌اند.

بنا به گزارش Globe and Mail وزیر امنیت عمومی کانادا رالف گودال اعلام کرده که این تصمیم در سال جاری و پیش از برگزاری انتخابات فدرال در تاریخ 21 اکتبر گرفته خواهد شد.

تا آن زمان یک تیم امنیت ملی کار تحقیق درباره این شرکت بزرگ چینی را بر عهده خواهد داشت.

این گزارش گفته که گودال بر ضرورت رسیدگی به این پرونده تاکید دارد. او در اینباره گفته: ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که مردم کانادا به بهترین شبکه 5G دسترسی خواهند داشت. بعلاوه امنیت و بی‌خطر بودن این سیستم یکی از اولویت‌ها و دغدغه‌های اصلی ما است.

شرکت تجهیزات و دستگاه‌های هواوی در حال حاضر امکان فعالیت در کشورهایی مانند آمریگا را ندارد و ممکن است این محدودیت‌ها شامل کشورهای بیشتری نیز شود. از آن‌جایی که کشور کانادا و آمریکا در کنار نیوزلند، بریتانیا و استرالیا اعضای از یک تیم امنیتی و اشتراک‌گذاری اطلاعات هستند، اقدام آمریکا در ممنوع کردن فعالیت هواوی در خاک خود این سوال را ایجاد کرده که آیا ممکن است در صورت استفاده کانادا از تجهیزات و دستگاه‌های هواوی، این کشور دسترسی خود به اطلاعات دریافتی از همسایه جنوبی را از دست دهد یا خیر.

بنا به این گزارش گودال اظهار داشته که دولت کانادا به دقت نظرات و صحبت‌های متحدین خود در اینباره را مورد بررسی قرار خواهد داد.

استرالیا و نیوزلند هم‌اکنون فعالیت هواوی در خاک خود را ممنوع کرده‌اند و بریتانیا نیز اقدامات امنیتی گسترده‌ای را پیش از اعطای مجوز به این شرکت اجرا کرده است. در حال حاضر کانادا تنها عضو این گروه است که سیاست و موضع روشنی درباره فعالیت این شرکت چینی اتخاذ نکرده است.

گودال می‌گوید: ایالات متحده همواره یک شریک مطمئن در حوزه امنیت برای ما بوده و ما نیز برای آن‌ها همیشه شریکی قابل اعتماد بوده‌ایم. رابطه میان کشور ما و آمریکا کاملا دوطرفه و ارزشمند است و باید اطمینان حاصل کنیم که این همکاری مستحکم باقی خواهد ماند.

رابطه کانادا با چین پس از آن‌که مدیر مالی شرکت هواوی منگ وانژو در دسامبر سال گذشته در ونکوور دستگیر شد، متشنج شده است.

در ماه مارس امسال کانادا اعلام کرد که فرایند استرداد وانژو از کانادا قابل اجرا است.

تنها چند روز پس از این اظهارات دولت چین از کانادا به خاطر دستگیری وانژو شکایت کرد.

منبع: dailyhive