Thursday, March 28, 2024
0.3 C
Calgary

تفاوت بین ساختارهای تجاری Inc ، Ltd و Co

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اگر قصد ایجاد یک کسب‌وکار کوچک را دارید باید پیش از هرچیز درباره ساختار قانونی آن تصمیم بگیرید. ساختار قانونی معمولا به عوامل متعددی مانند نوع کسب‌وکار، تعداد مالکین و یا سرمایه‌گذاران، و نحوه مدیریت مسائل مالی و مسئولیت‌ها در شرکت مربوط است. شما معمولا باید پس از نام شرکت خود و برای نشان دادن ساختار آن از یک نام اختصاری مانند Inc.، Ltd.، Co. و یا LLC استفاده کنید.

Inc. مخفف شرکت‌ سهامی

Inc. واژه اختصاری برای Incorporated یعنی سهامی است. یک شرکت سهامی نهادی قانونی و مستقل از فرد یا افراد سازنده آن است. هرکدام از مدیران و کارمندان این نوع شرکت دارای سهمی از کسب‌وکار هستند و مسئولیت منحصربفرد در فعالیت آن بر عهده دارند. ساختار سهامی شرکت باعث محدود شدن مسئولیت هر فرد در مورد مسائل قانونی آن می‌شود.

شرکت سهامی به عنوان یک نهاد قانونی بابت بدهی‌های خود مسئول است و ملزم به پرداخت مالیات بر درآمد خود است. همچنین قادر است برای کسب درآمد اقدام به فروش سهام خود کند. بعلاوه اینگونه شرکت‌ها می‌توانند پس از مرگ مدیر و یا فروش رفتن سهام خود همچنان به حیات ادامه دهند. یک شرکت سهامی بر اساس قوانین دولت محلی شکل می‌گیرد. برای این کار باید درخواست تاسیس را به وزیر امور خارجه اعطا کرده و مدارک مربوط به ثبت شرکت سهامی را تکمیل کنید.

از آنجایی که اداره کردن شرکت‌های سهامی هزینه زیادی دارد و از لحاظ قانونی پیچیده هستند، اداره کسب‌وکارهای کوچک ایالات متحده پیشنهاد کرده که شرکت‌های کوچک تا زمانی که به اندازه کافی رشد نکرده‌اند به شکل شرکت‌های سهامی در نیایند. بر اساس قانون در اکثر ایالت‌های آمریکا پس از تبدیل یک شرکت به حالت سهامی، باید پس از نام تجاری خود از پسوند Inc. استفاده کنند.

استفاده از هر دو اصطلاح Inc. و Incorporated برای این ساختار متداول هستند.

Ltd. مخفف شرکت‌ محدود

یک شرکت محدود با علامت اختصاری Ltd. مشخص می‌شود. این ساختار بیشتر در کشورهای اروپایی و کانادا مورد استفاده قرار می‌گیرد. در یک شرکت محدود مدیران و سهامداران تا زمانی که فعالیت شرکت به طور قانونی انجام شود، در قبال بدهی شرکت دارای مسئولیت محدود هستند. مدیران این نوع شرکت‌ها باید مالیات بر درآمد خود را پرداخت کنند و شرکت نیز مالیات بر سود خود را می‌پردازد.

معمولا مسئولیت هر فرد در قبال بدهی اینگونه شرکت‌ها به میزان سرمایه‌گذاری آن‌ها در آن بستگی دارد. یک شرکت محدود می‌تواند به چهار طریق شکل بگیرد. در برخی از شرکت‌ها مسئولیت یک سهامدار به مقادیری که از قبل در قرارداد تعیین شده محدود می‌شود. به این نوع ساختارها شرکت‌های خصوصی محدود شده با ضمانت گفته شده و سهامداران آن‌ها ضمانت‌کننده نامیده می‌شوند.

بنیادهای خیریه و گروه‌ها یا سازمان‌های اجتماعی از این ساختار بیشتر استفاده می‌کنند. در کشور انگلستان شرکت‌های محدود دارای یک سیستم پرداخت بر اساس درآمد هستند. هدف از ایجاد این سیستم جمع‌آوری مالیات بر درآمد و دریافت مبالغ مربوط به بیمه ملی از تمام کارکنان شرکت است.

مخفف شرکت در حالت کلی Co.

Co. نشان اختصاری تعیین شده برای شرکت است. این عبارت برای یک گروه از افراد که در کنار یکدیگر و تحت یک سازمان تجاری و یا صنعتی فعالیت می‌کنند بکار می‌رود. این سازمان‌ها می‌توانند به صورت خصوصی، شرکت‌های با مسئولیت محدود و یا شرکت‌های سهامی باشند. علامت اختصاری Co. همانند واژه Company به تنهایی نشان‌دهنده ساختار قانونی خاصی نیست.

LLC مخفف شرکت دارای مسئولیت محدود

علامت اختصاری LLC برای شرکت‌های دارای مسئولیت محدود به کار می‌رود. یک شرکت دارای مسئولیت محدود همزمان برخی از ویژگی‌های نهادهای شراکتی و سهامی را دارا است. البته شباهت این ساختار به شرکت‌های شراکتی بیشتر از سهامی است. صاحبان این شرکت‌ها که اعضا نیز نامیده می‌شوند دارای مسئولیت چندانی نیستند، اما درآمدها و ضررهای نهاد تجاری در نهایت به آن‌ها باز خواهد گشت. صاحبان این نوع شرکت‌ها وظیفه دارند که درآمد و ضرر شرکت را در گزارش مالیاتی خود ذکر کنند. همین موضوع باعث شده که ساختار این نوع شرکت‌ها به نسبت شرکت‌های سهامی دارای پیچیدگی کمتری باشد. البته این نوع از شرکت‌ها نیز باید همانند شرکت‌های سهامی به اعضای خود سهام اختصاص دهند.

سود شرکت به صورت توافقی بین اعضا تقسیم می‌شود. اعضای شرکت‌های دارای مسئولیت محدود به عنوان صاحب کار شناخته شده و باید مالیات آن را بپردازند. هنگامی که یکی از اعضا شرکت را ترک می‌کند ساختار مجددا از نوع شروع می‌شود و اعضای باقی مانده تصمیم خواهند گرفت که شراکت جدیدی را شروع کنند یا خیر. شرکت‌های LLC نیز بر اساس قوانین دولتی و یا ایالتی شکل می‌گیرند. اعضا باید درخواست خود را به وزارت امور خارجه ارسال کرده و مدارک مربوط به ایجاد شرکت LLC را همراه با مشخصات کامل تمام اعضای تعیین شده برای آن، ثبت کنند.

منبع: smallbusiness