Thursday, April 25, 2024
15.1 C
Calgary

اضافه شدن SOS Alerts به گوگل مپس کانادا برای بحران‌های طبیعی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کمپانی گوگل امروز اعلام کرد که ویژگی جدید هشدارهای اس.او.اس (SOS Alerts) «در زمان‌هایی مثل بحران و فجایع» را برای کاربران کانادایی گوگل مپس (Google Maps) اضافه کرده است.

گوگل می‌گوید که این نوع آلرت به مردم کمک خواهد کرد تا «اطلاعات زنده و معتبر» را در لحظات ضروری —مثلا به دنبال وقوع زلزله و سیل— دریافت کنند.

کارکرد این ویژگی

برای مثال بعد از وقوع یک زلزله، با لمس کردن کارت مربوط به بحران (Crisis Card) در گوگل مپس «نقشه لرزش» زلزله را دریافت خواهید کرد که مرکز زلزله، شدت آن، و میزان لرزش مناطق پیرامونی آن را در خود دارد.

این اطلاعات به شما کمک خواهند کرد تا سریعا دامنهٔ بحران و مناطقی که بیشترین آسیب را دیده‌اند، تشخیص دهید.

جابه‌جایی در زمان بحران

علاوه بر این، به زودی کاربر ویژگی‌ای به نام «آلرت برجسته» را هم دریافت خواهد کرد. به این صورت که اگر مسیر فرار او از یک وضعیت بحرانی آسیب‌دیده یا مسدود باشد، نشانگرهای برجسته روی نقشه باز می‌شوند که مسیر و زمان ممکن برای گریز از منطقه را برایش به شکل برجسته‌ای نشان می‌دهد.

Screen-Shot-2019-06-05-at-6.42.03-PM.png

گوگل مپس راه‌های دیگری هم برای حفظ ارتباط بین مردم حین حرکت در بحران‌ها معرفی کرده است:

  • اشتراک موقعیت مکانی: در شرایط بحرانی که سریع در حال جابه‌جایی هستیم، نزدیکان ما می‌خواهند از موقعیت‌مان روی نقشه آگاه باشند و با این ویژگی از طریق کارت بحران (Crisis Card) در گوگل مپس می‌توانید موقعیت زندهٔ خود را با نزدیکان خود به اشتراک بگذارید. مدت زمان این اشتراک می‌تواند از ۱۵ دقیقه تا ابد باشد.
  • مشاهده و گزارش مسیر مسدود: با روشن کردن وضعیت ترافیک (Traffic Layer) روی نقشه می‌توانید تمام مسیرهای مشکوک را ببینید و حتی از وضعیت به روز شده آنها هم با خبر شوید. اگر در یک مسیر به مانع بر بخورید هم امکان گزارش آن هست تا دیگران با بن‌بست روبرو نشوند.
  • اشتراک‌گذاری اطلاعات بحران مستقیما با نزدیکان خود: با لمس دکمه Share در کارت بحران می‌توانید شرح وضعیت را برای نزدیکان خود بفرستید. آنها به اپلیکیشن گوگل مپس هدایت خواهند شد تا hdk اطلاعات را ببینند. از جمله خلاصه وضعیت، تصاویر، اطلاعات تماس اضطراری آدم‌ها، و غیره.

گوگل مپس یکی از اپ‌های ضروری موبایل است که در زندگی روزمره و مواقع بحرانی کیفیت عبور و مرور شما را بهبود می‌بخشد.

منبع: Daily Hive