Tuesday, April 23, 2024
16.6 C
Calgary

اولین پاسپورت دیجیتال دنیا بین کانادا و هلند استفاده می‌شود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

وقتش رسیده که پاسپورت‌های خود را دور بیندازید!…ولی نه الآن، کمی دیگر باید صبر کنید.

آینده دنیا در چارچوب دیجیتال تعریف می‌شود، و به خصوص وقتی به مسافرت و گردشگری می‌رسیم، آدم هر چه کمتر با خودش حمل کند، راحت‌تر است (هم فیزیکی و هم احساسی).

یک برنامه آزمایشی جدید بین کانادا و هلند قرار است راهی نو برای جابه‌جایی بین دو کشور بدون استفاده از پاسپورت‌های فیزیکی، روی میز بگذارد.

این برنامه که در سال ۲۰۱۹ اجرایی می‌شود، به مسافرین امکان می‌دهد فقط با اطلاعات شخصی و هویت دیجیتال‌شان از مرز بگذرند. این برنامهٔ مسافرت غیر کاغذی را می‌توان در فرودگاه Pearson تورنتو، فرودگاه بین‌المللی Montréal-Trudeau، فرودگاه Schiphol آمستردام، و با هواپیمایی Air Canada و هواپیمایی KLM Royal Dutch تجربه کرد.

با استفاده از فناوری‌های تشخیص هویت، مثل اسکنر اثرانگشت و تشخیص چهره، مسافرین می‌توانند بدون پاسپورت به هلند بروند. و بالعکس.

قرار است این برنامه تجربه‌ای روان و بدون دردسر برای مسافرین به ارمغان بیاورد، و عبور مسافرین از گیت‌ها را تسریع کند و خطر استفاده از پاسپورت‌های جعلی را هم کاهش دهد.

کریستوف وُلف، رئیس بخش پویایی در انجمن اقتصاد جهانی، می‌گوید:

«تا ۲۰۳۰، ورودی‌ها در فرودگاه‌های بین‌المللی تقریبا به ۱.۸ میلیارد نفر خواهد رسید، که افزایشی ۵۰ درصدی را نسبت به ۲۰۱۶ نشان می‌دهد. با سیستم‌های امروزی، فرودگاه‌ها نمی‌توانند ظرفیت خود را با سرعتی متناسب با این پیشرفت، افزایش دهند.»

«این پروژه، یک راه‌حل را روی میز می‌گذارد. کشورها با استفاده از هویت دیجیتال و فناوری‌های تشخیص هویت، می‌توانند پاسخی جامع به مشکلات امنیتی و راحتی سفر بدهند.»

«این پیشرفت، آینده مسافرت هوایی و امنیت آن را رقم خواهد زد.»

پس از برنامهٔ آزمایشی ۲۰۱۹، انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۰ اولین برنامهٔ سفر صد در صد غیر کاغذی نیز در دنیا اجرا شود.

منبع: Daily Hive