Tuesday, April 16, 2024
1.7 C
Calgary

قیمت خانه در مترو ونکوور هنوز به کف نرسیده است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شاید شنیده باشید که قیمت‌ها به ثبات رسیده‌اند، اما یکی از دلال‌های منطقه مترو ونکوور، می‌گوید که هنوز هم جای کاهش دارند.

آقای استیو سارتسکی Steve Saretsky می‌گوید که هنوز بحث‌های پشت میز معامله، شبیه چانه‌زنی برای کاهش قیمت‌ها است، و حتی برخی از پروژه‌های ساخت‌و ساز در مدت اخیر لغو شده‌اند.

او می‌گوید:

«کسی متوجه نمی‌شود که قیمت‌ها، مثلا ماهی نیم درصد کاهش پیدا می‌کنند. همین روند ضعیف در یک سال، جمعا شش درصد کاهش را رقم می‌زند، که کم نیست. ولی گویا حساب کردنش خیلی سخت است، چون هیچ‌کس متوجهش نیست.»

او می‌گوید، به خاطر آنکه هنوز قیمت‌ها به کف نرسیده‌اند، خریداران و فروشندگان به توافق نزدیک نمی‌شوند.

«خریدارها تلاش دارند قیمت سال آینده را الآن داشته باشند و فروشنده‌ها می‌خواهند به قیمت پارسال بفروشند. فعلا صحنهٔ بازار اینطوری است و تا حدی به این خاطر، معاملهٔ واقعی بسیار کم شده است.»

آقای سارتسکی می‌گوید در حالی که بیشترین کاهش را در قیمت خانه‌های لوکس داشته‌ایم، اما روند نزولی در دیگر خانه‌ها هم مشهود است. او یک نکته مهم را هم اضافه می‌کند: معمولا بازار مسکن در بهار شاهد کاهش‌های جدی نیست.

«حالا که ژوئن رو به پایان است، آخرین فصل شلوغ سال هم دارد تمام می‌شود. معمولا جولای و آگوست، بازار املاک و مستغلات روندی آهسته‌تر دارد.»

سارتسکی می‌گوید که امسال، تعداد خانه‌های فروخته شده در مترو ونکوور، پایین‌ترین  آمار از سال ۲۰۰۰ به این طرف را داشته است. او فکر می‌کند که این روند در ماه‌های آینده هم ادامه خواهد یافت.

منبع: CityNews1130