Tuesday, March 19, 2024
8.4 C
Calgary

مرگ ۶ اسب در مسابقات چاگ‌واگن کلگری استمپید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مسابقات چاک‌واگن امسال یکی از مرگبارترین سال‌های تاریخ خود را پشت سرگذاشت و کلگری استمپید اعلام کرده که بررسی کاملی درباره امنیت رقابت‌ها انجام خواهد شد.

سه اسب در ۹ روز اول رقابت‌های شبانه مردند، یکی از آن‌ها روز دوشنبه گذشته به خاطر مشکلات پزشکی داخلی، دیگری در روز چهارشنبه به خاطر شکستی‌های زیاد و سومی هم به خاطر آسیب زیادی که توسط مانورهای راننده یک چاک‌واگن دیگر بهش رسیده بود از روی ترحم کشته شد. البته راننده متخلف جریمه سنگینی شد و از ادامه مسابقات وی نیز جلوگیری کردند.

متاسفانه روز یکشنبه ۱۴ جولای نیز اسب جلویی Evan Salmond دارای آسیب‌های ناشی از دویدن بود و همین امر باعث شد که دو اسب دیگر تیم هم زخمی شوند و در نتیجه آمار اسب‌های کشته شده دو برابر شد.

طبق گزارشات کلگری استمپید راه درمانی برای اسب‌های بی‌نوا وجود نداشت و به اجبار و برای جلوگیری از زجر کشیدن بیشترشان کشته شدند.

آن‌ها همچنین نوشتند: «ما هم در این ناراحتی با مردم شریک هستیم و البته با چالش‌های جدیدی هم روبه رو شده‌ایم. تعهد استمپید به ایمنی حیوانات و شرایط نگهداری از آنان حین رویداد یکی از بزرگ‌ترین ارزش‌ها و اعتبارات برند ماست. ما تلاش می‌کنیم همواره ارتباط خوبمان با جامعه را حفظ کنیم.»

این آمار کشته شدن اسب‌ها از سال ۲۰۱۰ بی‌سابقه بوده است. در سال ۲۰۱۰ هم ۶ اسب دیگر در مسابقات چاک‌واگن کشته شدند.

کلگری استمپید گفت: در حال حاضر ما نمی‌دانیم روند کارها به چه صورت پیش خواهد رفت و از شما تقاضای صبر و بردباری داریم.

منبع: Dailyhive