Thursday, March 28, 2024
1 C
Calgary

واکنش ترودو به توییت‌های نژادپرستانه ترامپ

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نخست‌وزیر جاستین ترودو به توییت نژادپرستانه رییس‌جمهور ایالات‌متحده دونالد ترامپ واکنش نشان داده و آن را محکوم کرده است. ترامپ در این توییت به چهار نماینده زن دموکرات در کنگره می‌گوید که به کشورهای ورشکسته و غرق در جنایتی که از آن‌ها آمده‌اند بازگردند.

در روز 14 جولای ترامپ تعدادی توییت را منتشر کرد که مخاطب آن‌ها الکساندریا اوکازیو-کورتز، رشیدا طلیب، ایهان عمر و آیانا پریزلی بودند. این نمایندگان به دفعات ترامپ را به خاطر سیاست‌هایش درباره مرز آمریکا و مکزیک مورد انتقاد قرار داده بودند.

ترامپ در این توییت‌ها می‌گوید که واقعا جالب است می‌بینیم این نمایندگان زن دموکرات در کنگره که از کشورهایی با رهبران دیکتاتور به آمریکا آمده و توانسته‌اند به این موفقیت‌‌ها برسند به دولت آمریکا می‌گویند چطور باید کشورش را اداره کند.

او در ادامه توییت کرد که آن‌ها بهتر است به کشور خود بازگردند و به بازسازی میهن ورشکسته و غرق در جنایت خود که از آن‌جا آمده‌اند مشغول شوند. پس از آن این صلاحیت را خواهند داشت که دوباره به آمریکا بیایند و به دولت ایالات‌متحده بگویند چگونه باید کشور را اداره کند.

اوکازیو-کورتز، طلیب و پریزلی هر سه در ایالات‌متحده به دنیا آمده‌اند. عمر نیز متولد موگادیشو پایتخت سومالی است و در سن 12 سالگی به آمریکا مهاجرت کرده است.

در یک کنفرانس خبری که روز دوشنبه هفته گذشته برگزار شد از جاستین ترودو پرسیده شد که چه دیدگاهی درباره نظرات ترامپ دارد.

او در پاسخ گفت: من گمان می‌کنم که شهروندان کانادا و تمام ساکنین نقاط دیگر جهان دقیقا می‌دانند که من چه دیدگاهی دارم. ما در کانادا این‌گونه رفتار نمی‌کنیم. یک شهروند کانادا از نظر ما کانادایی محسوب می‌شود. همین تنوع و تفاوت‌ها باعث شده تا کشور ما به یکی از قدرت‌های بزرگ و منبعی سرشار از افتخارات و پیروزی‌ها برای شهروندان کانادا تبدیل شود و ما به دفاع از این ارزش‌ها ادامه خواهیم داد.

پس از انتشار توییت‌های اخیر ترامپ هشتگ #RacistPresident در توییتر به شدت مورد استفاده قرار گرفت.

در روز دوشنبه خبرنگاران از ترامپ درباره توییت‌‎ هایش از او سوال کردند و او نیز از عذرخواهی درباره نظرات نژادپرستانه خود امتناع کرد.

او به خبرنگاران گفت: تا جایی که من می‌دانم اگر شما از کشور ما نفرت دارید و اگر در این‌جا خوشحال نیستید می‌توانید آمریکا را ترک کنید. به نظر من این افراد از کشور ما متنفر هستند. شما می‌توانید هرچه می‌خواهید درباره من بگویید اما تنها کافی است لیستی از گفته‌های آن‌ها در گذشته را تهیه کنید. من هم می‌گویم که اگر از بودن در آمریکا خشنود نیستید می‌توانید آن را ترک کنید. آن‌ها می‌توانند بروند. و من کاملا مطمئن هستم که بخش زیادی از مردم آمریکا از نبود آن‌ها ناراحت نخواهند شد.

روز دوشنبه عمر، پریزلی، اوکازیو-کورتز و طلیب در یک کنفرانس خبری شرکت کردند تا دیدگاه‌های خود درباره نظرات نژادپرستانه رییس‌جمهور را اعلام کنند.

اوکازیو-کورتز در این کنفرانس پیامی را به کودکان آمریکا داد و به آن‌ها یادآوری کرد که این کشور به همه تعلق دارد و دیدگاه‌های رییس‌جمهور تغییری در این واقعیت ایجاد نخواهد کرد.

عمر نیز گفت که ترامپ قصد دارد آمریکا را بر اساس نژاد، دین، جنسیت، تمایلات جنسی و یا دیدگاه‌های مربوط به مهاجرت به چند دسته تقسیم کند.

او در ادامه افزود: این برنامه‌ای است تا هرکدام از ما را در مقابل دیگری قرار دهد. او با این کار می‎خواهد دوستان خود را شاد کند و ما را از پرداختن به سیاست‌های خطرناک خود منحرف سازد. ما همچنان این فرصت را داریم تا این رییس‌جمهور را از جایگاه خود پایین آوریم و به سادگی در برابر انبوهی از چرندیات که از دهان او خارج می‌شوند واکنش نشان دهیم. ما باید او را در برابر جنایت‌هایی که کرده در جایگاه پاسخگویی قرار دهیم. حال زمان آن فرا رسیده تا جلوی این رییس جمهور را بگیریم تا بیش از این به قانون اساسی کشور توهین نکند. دیگر زمان آن رسیده تا این رییس‌جمهور را کنار بگذاریم.

منبع: dailyhive