Friday, March 29, 2024
-7 C
Calgary

اولین شهر بریتیش‌کلمبیا که به اسکوترهای برقی اجازه فعالیت داده

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

Kelowna به اولین شهر استان بریتیش‌کلمبیا تبدیل شده که به شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اشتراک اسکوترهای برقی اجازه می‌دهد تا به عنوان یک روش حمل‌ونقل نقطه به نقطه در این شهر فعالیت کنند.

اوایل تابستان اخیر شرکت Spin مجوز فعالیت سرویس اشتراک اسکوترهای برقی خود را در محدوده شهرداری Kelowna و تحت مجوز برنامه اشتراک دوچرخه این شهر دریافت کرد.

با اینحال در حال حاضر بر اساس قانون وسایل نقلیه موتوری دولت استانی (MVA) نمی‌توان از اسکوترهای برقی در مسیرهای جاده‌‎ای استفاده کرد. به همین دلیل مجوز شهرداری این شهر استفاده از اسکوترهای برقی را تنها به مسیر ریلی Okanagan که یک مسیر مشخص 12 کیلومتری در سطح شهر است و از فرودگاه بین‌المللی Kelowna تا پردیس Okanagan دانشگاه بریتیش‌کلمبیا، مرکز شهر Kelowna و ساحل دریاچه Okanagan ادامه دارد، محدود کرده است.

از ماه ژوئن شهرداری این شهر مجوز فعالیت را برای چهار شرکت ارائه‌دهنده خدمات اشتراک اسکوترهای برقی دیگر به نام‌های Ogo، Zip، Roll و Bunny نیز صادر کرد.

این سرویس‌ها بدون در نظر گرفتن جایگاه اختصاصی طراحی شده‌اند و همانند خدمات اشتراک دوچرخه بدون جایگاه اختصاصی فعلی در بریتیش‌کلمبیا فعالیت می‌کنند. مکان اسکوترها توسط اپلیکیشن موبایل و GPS بر روی نقشه مشخص شده و به راحتی می‌توان آن‌ها را یافت.

به گفته مت وورونا که در زمینه هماهنگ کردن سیستم‌های حمل‌ونقل شهرداری Kelowna فعالیت دارد، در حال حاضر و در زمانی کمتر از یک ماه بیش از 5،000 سفر با اسکوترهای برقی در این شهر انجام شده است. این درحالی است که تعداد ناوگان اسکوترهای استفاده شده در هر روز تنها 45 عدد بوده است.

با درنظر گرفتن محدودیت اعمال شده در مسیرهای قابل استفاده برای اسکوترهای برقی این آمار بسیار چشمگیرتر به نظر می‌رسد. به این ترتیب به نظر می‌رسد این روش حمل‌ونقل با صدور مجوز دولت استانی و ایجاد تغییرات در قانون MVA و صدور مجوز برای استفاده از اسکوترهای برقی در مسیرهای جاده‌ای، می‌تواند پتانسیل بسیار بالایی برای موفقیت داشته باشد.

وورونا در گفت‌وگو با دیلی‌هایو با اشاره به این‌که این دومین بار در طول تاریخ است که یک شهرداری کانادایی مجوز فعالیت برای شرکت‌های ارائه‌دهنده اسکوترهای برقی اشتراکی صادر می‌کند و  اولین شهر استان بریتیش‌کلمبیا است که این کار را انجام داده گفت: مجوز جدید اشتراک دوچرخه شهر Kelowna به شرکت‌ها کمک می‌کند تا بتوانند همکاری بهتری با ما داشته‌ باشند تا بتوانیم با ارائه خدمات نوین، گزینه‌های موجود برای حمل‌ونقل در سطح شهر خود را بیشتر و بهتر کنیم. شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اشتراک دوچرخه و اسکوتر باید الزامات و مقررات سختگیرانه مربوط به انتقال داده، امنیت، پارکینگ و آموزش نکات ایمنی که در مجوز برنامه اشتراک دوچرخه وجود دارند را رعایت کنند. مجوز جدید اشتراک دوچرخه شهرداری تلاش کرده تا قوانین مناسبی را برای فعالیت چندین شرکت فعال در زمینه اشتراک دوچرخه و اسکوتر در بر داشته باشد و به شکلی مناسب و بدون تداخل به آن‌ها میدان دهد.

وزارت حمل‌ونقل بریتیش‌کلمبیا در یک بیانیه به دیلی‌هایو گفت: همزمان با تلاش‌های ما برای ایجاد قانون جدید مشاهده می‌شود که مردم علاقه خود را به دسترسی هرچه سریع‌تر به تکنولوژی‌های حمل‌ونقل جدید و نوظهور در سطح شهرها بیش از پیش نشان می‌دهند. به همین دلیل مسئولان استانی در تلاش هستند تا با ارزیابی چارچوب‌های قانونی، نظارتی و سیاسی از جمله قانون وسایل نقلیه موتوری اطمینان حاصل کنند که قادر به حمایت و تصویب قوانین مناسب برای تمام استفاده‌کنندگان از جاده هستیم. ما می‌خواهیم امکان ظهور حمل‌ونقل فعال و نوین را همزمان با پیشبینی مسائل ایمنی اساسی، در استان خود داشته باشیم.

منبع: dailyhive