Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

جاگمیت سینگ و قول حذف سِنا از سیستم سیاسی کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

جاگمیت سینگ رهبر NDP می‌گوید که اگر مردم تشکیل دولت آینده را به او بسپارند، حتما تلاش خواهد کرد تا که قول دیرینه حزبش برای حذف سنا از سیستم پارلمانی کانادا را جلو ببرد تا خواسته‌های مردم بهتر نمایندگی شوند.

سینگ می‌گوید که سناتورها صرفا منافع سیاسی احزاب را پیگیری می‌کنند و بسیاری مواقع اقداماتشان علیه مردم است، از جمله در مورد مسائلی که مناطق کوچکتر کانادا را تحت تاثیر می‌گذارند.

سینگ می‌گوید:

«حقیقت این است که سنا نمایندهٔ خواست مردم نیست. سناتورها نمایندگان حزب لیبرال و حزب محافظه‌کارند. آنها مردم و منافع‌شان را نمایندگی نمی‌کنند. آنها بیشتر علاقمندند که مثل بلندگویی برای احزاب سیاسی عمل کنند.»

در مقام نخست وزیر، آقای جاستین ترودو تغییراتی را پیشنهاد کرده تا سنای کانادا را مستقل‌تر کند، از جمله کنار گذاشتن برخی سناتورها از کمیتهٔ حزب لیبرال، اما منتقدین می‌گویند که سنا هنوز سازمانی با ماهیت طرفداری است.

نیودمکرات‌ها پیشنهاد کرده‌اند که با همکاری دولت‌های استانی، از شر این مجلس خلاص شوند زیرا سنا نه فقط محل تامین منافع حزبی شده است، بلکه ماهیتش نیز غیردمکراتیک شده و به کسی پاسخگو نیست.

حزب نیودمکرات‌ می‌خواهد سنای کانادا که ۱۰۵ عضو دارد را به کلی حذف کند ولی تا زمان تحقق این هدف چه برنامه‌ای دارد؟ سینگ می‌گوید که سناتورها هرگز نباید مانع از اجرای مصوبه‌های مجلس عوام شوند زیرا مجلس پایین‌دستی خواسته‌های مردم را بهتر مد نظر قرار می‌دهد.

سینگ که در کمپین انتخاباتی خود در تورنتو این حرف‌ها را مطرح می‌کرد، در تلاش است تا دو کرسی از دست رفته NDP در این منطقه را از لیبرال‌ها پس بگیرد.

منبع: Daily Hive