Friday, April 19, 2024
1.4 C
Calgary

گزارش هزینه اجاره خانه در شهرهای کانادا (اکتبر ۲۰۱۹)

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در ماه اکتبر ۲۰۱۹، هزینه اجاره در چندین شهر کانادا رو به افزایش رفته که باید آن را به پای «بازار بسیار داغ این روزها» گذاشت. لااقل این چیزی است که PadMapper در گزارش جدیدش نوشته است.

در مجموع ۱۵ شهر کانادا با افزایش هزینه اجاره روبرو شده‌اند، و ۴ شهر با کاهش. ۵ شهر هم بدون تغییر مانده‌اند.

PadMapper می‌نویسد:

«کانادایی‌ها در نیمی از شهرها شاهد افزایش بالای ۱۰ درصدی نسبت به پارسال بوده‌اند، و چندین شهر با افزایش چشمگیر ۴ تا ۵ درصدی در یک ماه اخیر روبرو شده‌اند.»

«هر سه شهری که اجاره‌های مسکونی آنها با افزایش بیش از ۵ درصدی همراه بوده در اونتاریو قرار دارند که این نشانگر رشد جدی تقاضا در این منطقه است.»

چهار بازار گران‌قیمت اجاره در کانادا نسبت به ماه قبل تغییری نکرده‌اند. تورنتو، ونکوور، بورنابی و مونترال همچنان اول تا چهارم هستند ولی ویکتوریا در بریتیش کلمبیا توانسته بَری (Barrie) در اونتاریو را از جایگاه پنجم به پایین بیاورد.

Canadian-RR-Oct19-1024x767-500x375.jpg

یک بار دیگر تورنتو گرانترین شهر برای اجاره‌نشین‌ها است. متوسط اجاره یک خوابه روی ۲,۳۰۰ دلار ثابت مانده و دوخوابه با ۰.۳٪ به ۳,۰۰۰ دلار رسیده است.

در ونکوور، یک خوابه با ۱.۴٪ کاهش به ۲,۱۷۰ دلار رسیده است ولی دوخوابه با ۰.۹٪ افزایش به ۳,۲۳۰ دلار رسیده است.

اجارهٔ یک خوابه در بورنابی بیشترین افزایش ماهانه در کل کشور را داشته و با ۴.۸٪ به ۱,۷۳۰ دلار رسیده است. اجارهٔ دوخوابه‌های این شهر هم با رشد ۱.۳ درصدی به ۲,۳۰۰ دلار رسیده است.

مونترال در جایگاه چهارم باقی مانده است. اجارهٔ یک خوابه با ۲.۷٪ به ۱,۵۴۰ دلار و اجاره دوخوابه با افزایش چشمگیر ۵ درصدی به ۱,۸۹۰ دلار رسیده است.

ویکتوریا هم خودش را به جمع پنج شهر اول رسانده است. اجاره یک خوابه در این شهر با ۳.۶ درصد افزایش به ۱,۴۵۰ دلار رسیده ولی اجاره دوخوابه روی ۱,۷۲۰ دلار ثابت مانده است. لازم به ذکر است که اجاره یک خوابه در این شهر از یک سال پیش ۱۶٪ رشد کرده است.

ارزان‌ترین اجاره‌ها در کانادا متعلق به شهر سنت جانز هستند، یک خوابه با ۸۰۰ دلار و دو خوابه با ۸۶۰ دلار نسبت به ماه قبل ۱.۳٪ و ۱.۲٪ افزایش یافته‌اند.

CanadaOct-768x575-500x374.png

منبع: Daily Hive