Monday, March 18, 2024
14.4 C
Calgary

بودجه 6.17 میلیارد دلاری مونتریال برای سال 2020

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مسئولان شهرداری مونتریال هفته کاری خود را با اعلام بودجه عمرانی 6.17 میلیارد دلاری شهر در سال 2020 آغاز کردند. این مبلغ به نسبت سال 2019 شاهد افزایش 8.1 درصدی بوده است.

طبق گفته شهرداری مونتریال بودجه سال 2020 این شهر با هدف بهبود خدمات محلی و کیفیت زندگی شهروندان بسته شده و بر چهار حوزه اصلی تمرکز دارد که عبارتند از حمل‌ونقل، بهبود وضعیت زیست‌محیطی، مسکن و توسعه اقتصادی.

والری پلانت شهردار مونتریال طی سخنانی درباره بودجه سال آینده شهر گفت: ما امروز یک برنامه بودجه برای تمام شهروندان مونتریال معرفی کردیم. این بودجه اعتبارات کافی برای احداث فضاهای شاد و باکیفیت زندگی که تمام فاکتورهای ضروری در آن‌ها لحاظ شده را، تامین خواهد کرد. به این ترتیب شهروندان می‌توانند از شهر خود بیش از هر زمان دیگری لذت ببرند. ساکنین مونتریال خواستار داشتن یک شهر کامل و بدون عیب هستند که تمام جنبه‌های انسانی در آن پیشبینی شده باشد. شهروندان ما آرزو دارند شهرداری قادر باشد منابع کافی برای پشت سر گذاشتن چالش‌های امروزی را تهیه کند تا بتواند سریع‌تر به سوی آینده گام بردارد.

حمل‌ونقل:

مسئولان شهرداری از  قصد خود برای سرمایه‌گذاری 2.11 میلیارد دلاری در حوزه برنامه‌ریزی شهری و حمل‌ونقل برای سال آینده خبر داده‌اند. اقدامات اساسی همچون افزایش کمک مالی برای اجرای Autorite Regionale de Transport Metropolitain (ARTM) که آن را به میزان 69 میلیون دلار می‌رساند و همچنین تهیه ناوگان جدیدی از اتوبوس در دستور کار شهرداری قرار دارد.

علاوه بر این مونتریال می‌خواهد شبکه دوچرخه BIXI خود را نیز در سال 2020 گسترش دهد. قرار است ناوگان 2،200 عددی از دوچرخه‌های الکتریکی جدید به این شبکه اضافه گردد.

همچنین این بودجه کلی کمک مالی به Montreal’s Mobility Squad را 55 درصد افزایش خواهد داد و در نتیجه آن را به 1.4 میلیون دلار می‌رساند. این گروه فعال در شهر مونتریال در تلاش هستند تا با اقدامات خود ترافیک سطح شهر را به حداقل برسانند.

شهرداری مونتریال در سال 2020 نیز به برنامه‌های Vision Zero خودش پایبند باقی می‌ماند. این پروژه در صدد آن است تا از وارد آمدن جراحات جدی و کشنده بر اثر تصادفات در سطح خیابان‌های شهر جلوگیری کند.

بهبود وضعیت زیست‌محیطی:

شهرداری مونتریال قصد دارد برنامه به صفر رساندن پسماند شهری و همچنین خرید فضاهای جدید و نیز حفظ فضاهای سبز پیشین را همزمان با یکدیگر دنبال کند. شهر مونتریال می‌خواهد تا سال 2030 به شهری بدون زباله تبدیل شود. از اینرو 487.2 میلیون دلار از بودجه سال 2020 برای جمع‌آوری و بازیافت زباله‌های قابل بازیافت و سبز و بازیافت پسماندهای غذایی تخصیص داده شده است.

شهرداری یک اعتبار اضافی 2.8 میلیون دلاری نیز برای اجرای برنامه تغییرات اقلیمی 2020-2030-3050 شهر کنار گذاشته است.

علاوه بر این مبلغ 21.7 میلیون دلار از بودجه سال آینده نیز برای توسعه و افزودن شش هکتار دیگر به فضای Parc Frederic اختصاص یافته است. 13.1 میلیون دلار هم به منظور آغاز کارهای توسعه‌ای در Grand parc de l’Ouest در نظر گرفته‌اند.

مسکن:

شهرداری مونتریال قصد دارد برنامه خود را برای ساخت 12،000 واحد مسکن ارزان، عمومی و خانوادگی را در سال 2020 سرعت بخشد.

بودجه‌ای 140 میلیون دلاری نیز به صورت یارانه برای توسعه و بهبود بازار مسکن ارزان و عمومی شهر کنار گذاشته شده تا امکان تهیه خانه، مخصوصا برای خانواده‌ها، آسان‌تر شود.

مسئولان شهرداری مونتریال اعتقاد دارند که هر شهروند شهر باید بتواند به راحتی نیازهای مسکن خود را رفع کند و برای این منظور می‌خواهند بیش از 202 میلیون دلار نیز برای بهبود وضعیت بازار مسکن شهر اختصاص دهند.

توسعه اقتصادی:

برای آن‌که مونتریال به یکی از پیشروان در زمینه رشد اقتصادی پایدار تبدیل شود مبلغ 555 میلیون دلار برای توسعه اقتصادی شهر کنار گذاشته شده است.

با توحه به توافقات انجام گرفته با دولت استانی، چندین پروژه در راستای حمایت از توسعه اقتصادی ناحیه مونتریال پیشبینی شده که از میان آن‌ها می‌توان به دو برنامه پیشرفته برای توسعه منطقه East End شهر اشاره کرد.

خبر جدیدی که از سوی مسئولان شهر منتشر شده به این نکته اشاره دارد که بخش مهمی از بودجه در نظر گرفته شده با هدف بهبود کیفیت زندگی روزمره شهروندان مونتریال هزینه خواهد شد. مشاغل جدیدی نیز پیشبینی شده تا ارائه خدمات 311 در شهر را بهبود داده و زمان انتظار را کاهش دهند.

حدود 56 میلیون دلار نیز برای بازسازی و توسعه کتابخانه‌های Maisonneuve و L’Octogone اختصاص یافته است. همچنین یک اعتبار اضافی 1.1 میلیون دلاری برای اجرای برنامه‌های برف‌روبی اختصاص داده‌اند .

بنوییت دورایز که یکی از اعضای شورای شهر است گفت: هنگام برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌های شهری شهروندان مهم‌ترین اولویت ما محسوب می‌شوند. ما در زمان مدیریت و برنامه‌ریزی درآمدها بیشترین توجه را به ساکنین مونتریال معطوف می‌کنیم. بعلاوه برگزاری جلسات مشورتی پیش از اعلام برنامه بودجه این فرصت را به شهروندان می‌دهد تا در تصمیم‌گیری‌های مالی، که زندگی روزانه آن‌ها را تحت تاثیر فرار خواهد داد، نقش خود را ایفا کنند و موثر باشند.

منبع: Daily Hive