Wednesday, April 24, 2024
2.9 C
Calgary

کشور ایتالیا قرنطینه شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نخست‌وزیر ایتالیا جوزپه کونته دیروز دوشنبه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که نواحی قرنطینه این شده کشور به دلیل افزایش سرعت شیوع COVID-19 دیگر تنها شامل برخی از نواحی نمی‌شود و قرنطینه در کل کشور اجرا خواهد شد.

این تصمیم جدید پس از آن گرفته شده که تعداد موارد تایید شده ابتلا به کروناویروس در ایتالیا در روزهای اخیر رشد چشمگیری پیدا کرده است.

در حال حاضر و بنا بر آمار منتشر شده از سوی سازمان بهداشت جهانی (WHO) ایتالیا با 463 مورد دارای بیشترین موارد مرگ‌ومیر بر اثر کروناویروس در خارج از مرزهای چین است.

دکتر تدراس آدانام قبریسوس مدیرکل WHO روز دوشنبه گفت: ما مقامات ایتالیایی را تشویق کردیم تا با انجام اقدامات جدی‌تر از گسترش بیشتر ویروس در درون مرزهای خود جلوگیری کنند. این امید است که نتایج رضایت‌بخش این تصمیمات در روزهای آینده مشاهده شوند.

آقای کونته در کنفرانس خبری خود افزود تمام گردهمایی‌های عمومی ممنوع خواهد بود و از این پس شهروندان تنها می‌توانند سفرهای ضروری بسیار فوری با دلایل کاری، پزشکی و یا خانوادگی داشته باشند.

بنا بر اعلام مسئولان این قوانین جدید از روز سه‌شنبه اجرایی شده‌اند.

قوانین سختگیرانه جدید به منظور حفاظت از آسیب‌پذیرترین گروه‌های جامعه ایتالیا وضع شده‌اند. کونته در اینباره گفت: حال زمان آن فرا رسیده تا همه ما به خاطر ایتالیا دست به فداکاری بزنیم. منظور من از ایتالیا تک‌تک نزدیکان و بستگان، پدران و مادران و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های ما است. باید این قوانین را رعایت کنیم. موفقیت تنها در صورتی محقق خواهد شد که با مسئولان همکاری کرده و خود را با شرایط سختگیرانه جدید وفق دهیم.

روز یکشنبه دولت ایتالیا اعلام کرد که به دستور نخست‌وزیر منطقه وسیعی در شمال کشور با هدف اجرای قوانین سختگیرانه و قرنطینه تعیین شده است. این منطقه کل ناحیه Lombardy و 14 استان دیگر (پنج استان از Piedmont، پنج استان از Emilia-Romagna، سه استان از Veneto و یک استان از Marche) را در بر می‌گرفت.

بر اساس اطلاعیه جدید حال قرار است این قوانین در تمام نواحی کشور به اجرا گذاشته شوند.

کونته در کنفرانس خبری خود گفت: ما مجبور شدیم چنین تصمیم سختگیرانه‌ای را بگیریم تا از شهروندان خود حفاظت کنیم. دیگر خبری از “red zone” نخواهد بود. ما دیگر zone 1 و zone 2 نخواهیم داشت. از این پس کل سرزمین ایتالیا منطقه حفاظت‌شده محسوب می‌شود.

این قوانین جدید شامل ممنوعیت گردهمایی‌های گروهی در فضاهای بیرونی و عمومی نیز می‌شود.

کونته افزود: ما نسبت به شما شهروندان مسئولیت سنگینی بر عهده داریم. آینده ایتالیا در دستان ماست و امروز بیش از هر زمان دیگری این مسئولیت را بر دوش خود احساس می‌کنیم.

منبع: Daily Hive