Thursday, April 18, 2024
-1.2 C
Calgary

پروژه جالب عکاس تورنتویی در روزهای قرنطینه

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آنیکا کین عکاس اهل تورنتو پروژه جدیدی به نام Sunbeams on the wall را آغاز کرده که در آن با شهروندان و کادر درمانی از سرتاسر جهان توسط ویدئوچت مصاحبه کرده و به صورت مجازی از آن‌ها عکس می‌گیرد.

او که در گذشته چنین عکس‌هایی را هنگام چت با دوستانش از می‌گرفته حال دو هفته است آن را به صورت بین‌المللی انجام می‌دهد.

خانم کین این برنامه را با هدف ترغیب مردم به ماندن در خانه طراحی کرده و عکس‌های خود را با گرفتن اسکرین‌شات می‌گیرد.

او گفت: در چاین چندند هفته که از قرنطینه می‌گذرد کلی سفر کرده‌ام. به منزل شهروندان بسیاری در سرتاسر جهان رفتم، از آن‌ها عکاسی کردم، به صحبت‌های آن‌ها و چالش‌هایی که به دلیل شیوع کروناویروس پیدا کرده‌اند گوش دادم و از آن‌ها خواستم پیام خود را به مردم جهان اعلام کنند.

https://www.instagram.com/p/B-mpiI3l-_o/

https://www.instagram.com/p/B9-mRS8Fdrn/

https://www.instagram.com/p/B-Yj5VspXdh/

آنیکا کین تاکنون با 30 نفر در کشورهای مختلف مصاحبه کرده که از میان آن‌ها می‌توان به پرستار شاغل در مادرید، آتش‌نشان اهل شیلی، مربی یوگا در مومبای، دکتری در ایتالیا و پرستار بیماری‌های روانی در بلژیک اشاره کرد.

https://www.instagram.com/p/B-P1qGnleVz/

او درباره علت نام‌گذاری پروژه خود گفت: در این روزها بسیاری از ما در حالی که عده‌ای در خط مقدم مبارزه با کروناویروس هستند به تماشای sunbeams on the wall می‌نشینیم. هر دوی این گروه‌ها نیز به نوعی با شیوع COVID-19 مبارزه می‌کنند.

در حال حاضر کیم روزانه تا سه مصاحبه انجام می‌دهد و بسیاری خواهان ویدئوچت با او هستند. هر مصاحبه حدود 30 دقیقه زمان می‌برد و کیم برای عکاسی تنها از آن‌ها می‌خواهد تا نور کافی برای عکاسی را فراهم کنند.

https://www.instagram.com/p/B-DDGQSFO2G/

او افزود: گاهی مصاحبه‌شوندگان به اندازه کافی انگلیسی بلد نیستند و همین موضوع چالش لذت‌بخشی ایجاد می‌کند. برای شکست دادن این بحران باید فراتر از موانعی مانند زبان با یکدیگر همکاری کنیم.

منبع: blogTO