Thursday, April 25, 2024
16.5 C
Calgary

شیوع کووید-۱۹ در بین کارکنان یک کارخانه فرآوری مرغ در ونکوور

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اداره بهداشت منطقه ساحلی ونکوور می‌گوید که ۲۸ نفر از کارکنان یک کارخانه فرآوری مرغ متعلق به United Poultry Company به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند.

این کارخانه در East Cordova Street است و مقامات آن را بسته‌اند.

دکتر پاتریشیا دالی می‌گوید که در ۱۹ آوریل، وقتی تست کرونای یکی از کارکنان این مرکز مثبت از کار در آمد، از او مصاحبه‌ای گرفتند و مشخص شد که در دوره بیماری در این کارخانه مشغول به کار بوده است.

سپس تیمی از اداره بهداشت به کارخانه رفت و با مشاهده علایم بیماری در برخی از کارکنان، از ۷۱ نفر دیگر هم آزمایش گرفت که نتیجه تست ۲۷ نفر مثبت بود و منجر به تعطیلی کامل کارخانه شد.

دکتر دالی می‌گوید: «شاید بیماران بیشتری در این کارخانه باشند، زیرا عده‌ای به خاطر بیماری بر سر کار نیامده بودند، ما وضعیت آنها را هم دنبال خواهیم کرد.»

تعطیلی این مرکز فرآوری مرغ تا ۱۴ روز دیگر نیز ادامه می‌یابد.

تحقیق درباره علت شیوع

دکتر دالی می‌گوید که این کارخانه زیر نظر آژانس بازرسی غذایی کانادا قرار داشته که معیارهای خودش درباره کووید-۱۹ را دارد. او می‌گوید که هنوز معلوم نیست آیا شیوع در جریان کار بوده یا در اتاق استراحتِ کارخانه.

«مشاهدات ما می‌گوید که عده‌ای از کارکنان به دستکش و پوشش پلاستیکی برای محافظت از صورت دسترسی داشته‌اند ولی طرح مراقبت از سلامت کارکنان، ناکافی بوده و به درستی اجرا نمی‌شده است.»

این کمپانی یک مرکز فرآوری دیگر هم دارد که اداره بهداشت ساحلی ونکور آن را بازرسی خواهد کرد. دکتر دالی می‌گوید که ارتباط فیزیکی بین این دو کارخانه نبوده ولی با این حال از دومی هم بازدید می‌شود.

محصولات کارخانه خطری ندارند

مقامات آژانس بازرسی غذایی کانادا می‌گوید که هیچ شواهدی از انتقال ویروس به واسطه غذاها وجود ندارد و محصولات توزیع شده از این کارخانه، از بازار جمع‌آوری نخواهند شد.

دکتر بانی هنری مدیر ارشد بهداشت بریتیش کلمبیا می‌گوید: «ما هیچ شواهدی نداریم که کووید-۱۹ با غذا یا محصولات غذایی یا بسته‌بندی آنها منتقل شده باشد.» اما با این حال مواد گوشتی بعد از خرید باید با دقت تمیز و سپس به خوبی پخته شوند تا احتمال بیماری صفر شود.

آقای بیل واندرسپک، مدیر اجرایی انجمن بازاریابی مرغ در بی.سی می‌گوید: «این شیوع یکی از بدترین کابوس‌های ما بود و امیدواریم اولین و آخرین کارخانه‌ای باشد که درگیر کووید-۱۹ می‌شود.»

قرار است کارخانه‌های فرآوری مواد غذایی معیارهای اضافه‌ای را برای کاهش ریسک اجرا کنند ولی به گفته آقای واندرسپک هیچ مشکلی در تامین مایحتاج مردم به وجود نخواهد آمد.

منبع: CBC