Thursday, April 18, 2024
1.6 C
Calgary

دریافت CEWS یا CERB، مسئله این است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

انتخاب میان Canadian Emergency Response Benefit (CERB) و Canada Emergency Wage Subsidy (CEWS) برای بسیاری از شهروندان دشوار است. هر دو آن‌ها برای کاهش فشارهای مالی ناشی از شیوع کرونا ویروس طراحی شده‌اند، اما تنها می‌توان برای دریافت یکی ثبت‌نام کرد. در ادامه توضیحاتی برای انتخاب برنامه مناسب‌تر داده شده است.

مزایای CERB و CEWS

چنانچه شخصی بیکار بوده و یا درآمد او با شیوع ویروس کاهش  یافته با استفاده از برنامه CERB می‌تواند یک منبع درآمد موقت داشته باشد. به این ترتیب به مدت 16 هفته، هر نوبت 500 دلار به حساب او واریز خواهد شد.

نخست‌وزیر جاستین ترودو در تاریخ 15 اپریل CERB را برای آن دسته از شهروندان که درآمدی کمتر از 1،000 دلار در ماه دارند، از تاریخ 1 ژانویه EI خود را از دست داده یا از آن خارج شده‌اند و کارگران فصلی که قادر به یافتن شغل نیستند، معرفی کرد.

از تاریخ 27 اپریل نیز ثبت‌نام برای CEWS آغاز شد. این برنامه حمایتی به کارفرمایان کانادایی این امکان را می‌دهد تا در دوران شیوع کروناویروس بتوانند با وجود چالش‌های بوجود آمده همچنان کارکنان خود را حفظ کنند.

دولت فدرال به مدت 12 هفته 75 درصد از دستمزد کارکنان کارفرمایان واجد شرایط را پرداخت می‌کند. این برنامه از تاریخ 15 مارچ تا 6 ژوئن اجرا می‌شود و امکان تمدید مجدد آن وجود دارد. حداکثر مبلغ پرداختی برای هر کارمند از طریق این برنامه 847 دلار خواهد بود.

نمی‌توانید از هر دو کمک مالی بهره‌مند شوید

استیون ون آلستین معاون بخش آموزش Canadian Payroll Association در اینباره به دیلی‌هایو گفت: شهروندان کانادایی در حقیقت حق انتخاب بین CERB یا CEWS را ندارند.

به طور کلی آن دسته از کارمندان که دستمزدهای معمول خود را دریافت می‌کنند، ازجمله کسانی که دستمزد آنان از طریق CEWS پرداخت می‌شود، مشمول دریافت CERB نیستند.

انتخاب میان این دو برنامه گیج‌کننده و دشوار است زیرا هرکدام دارای تفاوت‌های قانونی در شرایط خاص هستند که دیگری از آن بی‌بهره است.

به گفته آلستین کسانی که در اواسط ماه مارچ برای EI درخواست داده‌اند به طور خودکار وارد برنامه CERB شده‌اند و دیگر قادر به دریافت CEWS نیستند.

همچنین آن دسته از کارمندان که پیش از این برای دریافت CERB ثبت‌نام کرده‌اند اما پس از آن وارد لیست CEWS شده‌اند دیگر کمک emergency benefit را دریافت نخواهند کرد. چنانچه این افراد به استفاده از کمک‌های CERB ادامه دهند باید مبالغ دریافتی را به Canada Revenue Agency (CRA) واریز کنند.

کمک‌های دریافتی مشمول مالیات می‌شوند

کمک‌های دریافتی از طریق هر دو برنامه مشمول پرداخت مالیات می‌شوند. البته کسانی که کمک‌های مالی را از برنامه CERB دریافت می‌کنند مالیات آن را در زمان پر کردن برگه‌های مالیاتی شخصی در سال مالیاتی آینده پرداخت خواهند کرد.

کلیه هزینه‌های قانونی از جمله مالیات از دستمزد دریافتی کارمندانی که مشمول دریافت CEWS شده‌اند پیش از واریز کسر می‌شود.

نکاتی که کارفرمایان و کارمندان در زمان تعویض برنامه باید مدنظر داشته باشند

به گفته آلستین شهروندان باید پیش از تعویض برنامه حمایتی خود به چند فاکتور مهم توجه کنند.

به عنوان مثال اگر کارمندان از لیست دریافت دستمزد خارج و یا به آن وارد شوند وضعیت دریافت یا عدم دریافت CERB آن‌ها مطابق شرایط نهایی تغییر می‌کند و رهگیری سوابق مالی آن‌ها دشوارتر خواهد شد.

به همین ترتیب چنانچه کارفرما اقدام به خارج کردن کارمند خود از لیست کند دیگر کمک‌های مالی CEWS که برای پرداخت دستمزد او پرداخت می‌شد را دریافت نخواهد کرد.

این برنامه‌ها در شرایط کنونی برای شهروندان کانادایی مهم هستند

به طور کلی فشار مالی، حتی در عادی‌ترین زمان‌ها، تاثیر چشمگیری بر زندگی افراد می‌گذارد.

تحقیق سال گذشته CPA نشان داده کاهش بهره‌وری ناشی از فشار مالی بر نیروی کار کانادا هرساله حدود 16 میلیارد دلار به اقتصاد کشور ضرر وارد می‌کند.

آلستین در اینباره گفت: حتی اگر نیروی کار کانادا از همین فردا به محل کار بازگردند از دست دادن پس انداز خود را از دست داده‌اند یا عدم پرداخت چک تا حد زیادی آن‌ها را تحت فشار و استرس مالی قرار داده است. از اینرو هر دو برنامه CERB و CEWS برای کمک به شرایط مالی کسانی که در دوران شیوع COVID-19 دچار آسیب اقتصادی و شغلی شده‌اند بسیار حیاتی هستند.

CERB به شهروندان کمک می‌کند تا بتوانند وضعیت مالی خود را در کوتاه‌مدت مدیریت کنند. CEWS نیز امکان پرداخت دستمزد نیروی کار را فراهم می‌کند تا بتوان کسب‌وکارها را پس از پایان قرنطینه با سرعت بیشتری به حالت نرمال بازگرداند.

آلستین در حال حاضر به شهروندان کانادایی توصیه می‌کند تا از مزایای برنامه‌های موجود استفاده کرده و براساس اولویت‌های شخصی خود برنامه‌ای که جوابگوی نیازهایشان باشد را انتخاب کنند.

منبع: Daily Hive