Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

بازگشایی مونتریال یک هفته دیگر به تعویق افتاد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

فرانسوا لگولت نخست‌وزیر کبک و هوراشیو آرودا مدیر بهداشت عمومی استان در کنفرانس روزانه خود از تعویق مجدد تاریخ کاهش محدودیت‌ها در مونتریال خبر دادند.

پیش از این لگولت در تاریخ 28 اپریل 11 مه را برای به عنوان زمان بازگشایی کسب‌وکارها اعلام کرده بود اما در ادامه محدودیت‌ها تا 19 تمدید شدند. حال مجددا زمان بازگشایی کسب‌وکارها، مراکز مراقبتی و مدارس یک هفته دیگر به تعویق افتاده و قرار است از 25 مه فعالیت خود را آغاز کنند.

لگولت در این کنفرانس کمبود نیروی درمانی را به عنوان بزرگترین چالش دولت خود توصیف کرد و گفت: پیش از برداشتن محدودیت‌ها باید مطمئن شویم وضعیت شیوع بیماری کاملا تحت کنترل در آمده، درجه انتقال ویروس به کمتر از یک رسیده و تخت خالی کافی در اختیار شبکه بهداشتی قرار دارد. هم‌اکنون وضعیت انتقال ویروس در مونتریال تحت کنترل است اما درجه انتقال بیماری بالاتر از یک می‌باشد. به همین دلیل روند بازگشایی در دیگر نواحی استان آغاز شده اما در مونتریال دست نگاه داشته‌ایم.

هفته گذشته اولین مرحله کاهش محدودیت‌ها در کبک با بازگشایی کسب‌وکارهای خرد در سطح استان (بجز مونتریال) آغاز شد. در حال حاضر فروشگاه‌های خرده فروشی که در خارج از مال‌ها قرار دارند فعالیت خود را بار دیگر از سر گرفته‌اند.

منبع: Daily Hive